Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017
vrijdag 16 juni 2017 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017

De klimmers in de top van het algemeen klassement kunnen zich in de Ronde van Zwitserland klaarmaken voor een nieuw gevecht. Het strijdtoneel is de slotklim naar de top van de Tiefenbachferner, op een hoogte van 2780 meter boven zeeniveau. Wie valt er na vandaag af voor de eindzege en kan Steven Kruijswijk volhouden?

De klim begint vanuit Sölden, dat al een aantal jaar terug keert in de Ronde van Zwitserland en een bekende plek uit de vermaarde Deutschland Rundfahrt is. Destijds was vaak de Rettenbachferner (2669 meter boven zeeniveau) de scherprechter, de andere skipiste van het in het Ötztal gelegen skioord Sölden. De totale beklimming is op papier 14,2 kilometer lang aan een gemiddelde stijging van 9,5 procent. Wie slaat zijn slag?

De organisatie vlagt de renners vandaag om 13.05 af in Zernez, waarna men de finish verwacht tussen 17.17 en 17.43. De koers is op Eurosport 1 live te volgen vanaf 16.00. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
1 2 3 9
16-06-2017 12:58
Go Stevie Go. In de huidige vorm lijkt het mij een van de favorieten vandaag. Ook gezien de hoogte.
16-06-2017 13:01
krijgen we nog een afdaling na de slotklim of klopt het profielkaartje nu wel?
16-06-2017 13:04
Hopelijk durft Kruijswijk wat aanvallender te rijden dan gisteren. Zo'n vlakke aanloop lijkt me niet in zijn voordeel en het was ook geen goed teken dat hij niet kon reageren op Pozzovivo gister. Zou mooi zijn als hij tijd pakt op Spilak en Carruso en Pozzovivo kan bijbenen. Dan kan ie zondag toeslaan in de tijdrit.
16-06-2017 13:04
Iemand een goede vergelijking tussen de Tiefenbachferner en de Rettenbachferner? Of zijn die nagenoeg gelijk?
16-06-2017 13:07
Kruijswijk moet gewoon gaan en niet meer omkijken.
16-06-2017 13:07
Hoofdisvrij,

Ze zijn exact hetzelfde. Over dezelfde weg, alleen ligt de tiefenbachferner nog wat hoger. De rettenbachferner komen ze voorbij op 2 km voor het einde ongeveer.
16-06-2017 13:08
@8.6
Ja, als ze boven zijn gaan ze over de skipiste terug omlaag.
Als ze over de weg naar beneden willen is er maar een optie: dezelfde weg terug nemen.
16-06-2017 13:15
@Basjee
Merci, dat noem ik nou relevante informatie.
16-06-2017 13:18
Ben benieuwd. Hopelijk kan Kruijswijk hier een mooie slag slaan en diverse andere klassementsmannen op achterstand zetten.
16-06-2017 13:19
gaan we de laatste KM wel kunnen zien? https://twitter.com/JolandavdGraaf/status/875664401239552001
16-06-2017 13:24
In de aanval vandaag : Weening + van der Lijke, Norman Hansen, Jesper Hansen, Betancur, Barta, Dombrowski, Morton, Morabito, De La Cruz +Trentin, Teunissen, Felline, Lindeman, Mohoric, Calmejane

Benieuwd welke van deze 16 zullen proberen, en hoeveel er ook werkelijk in de groep komen. Beetje een brainfart dit, maar lichtjes onderbouwd in mijn hoofd
16-06-2017 13:24
@illyF
Als je op haar twitterpagina kijkt zie je ook staan:
Broadcaster SRF has technology they used for the live transmission of the opening ceremony of the 57 km long Gotthard Base train tunnel 2016
16-06-2017 13:26
@8.6
Het routekaartje laat zien dat het nog een kleine 3km is na de bergpunten
16-06-2017 13:26
Eerste 10 km ruim 11% gemiddeld, beest van een klim, niet te zuinig.
16-06-2017 13:27
@ArryF
Jesper Hansen, really?
16-06-2017 13:27
Nu maar hopen dat het licht in de tunnel niet uitvalt in volle finale.
16-06-2017 13:29
Morabito niet opgestapt vandaag, da's toch wel wat raar.
16-06-2017 13:31
@Hoofdisvrij
Wow, dat gaan speciale beelden worden dan!
16-06-2017 13:34
@8.6
Hier een goed kaartje van de klim: https://pbs.twimg.com/media/DCcEUolXcAAazVd.jpg

Na de bergpunten dus inderdaad nog een stuk afdaling wat mij ongustig lijkt voor Kruijswijk.
16-06-2017 13:38
Een stuk afdaling van 200 meter. Dat overleeft Kruijswijk wel :')
16-06-2017 13:38
Pfffff. Waarom nou weer een afdaling.
16-06-2017 13:40
@Hoofdisvrij.

Dank voor het profielkaartje , dit is nu echt een monster van een col, phhhhhh.
16-06-2017 13:42
Benieuwd naar Kruiswijk. Volgens mij reed hij de vorige dagen niet alleen uit luxe op reserve, maar ook uit het gevoel dat hij niet de absolute topvorm heeft. Maar met slim rijden kan je ook een eind komen. Pozzovivo laten gaan en Spilak maar weer in de gaten houden, lijkt me.
16-06-2017 13:50
Welke afdaling? Na de tunnel gaat het licht omlaag. Daar merken ze amper wat van.

Dertig hoogtemeters in een kleine kilometer. Tjonge. Verkeersdrempels zijn steiler.
16-06-2017 13:51
als ze een beetje een snel zijn, schakelen we in bij eurosport aan het begin van de klim.
1 2 3 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.