Volg hier de zevende etappe van de Ronde van Zwitserland 2019
vrijdag 21 juni 2019 om 11:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe van de Ronde van Zwitserland 2019

Nederland is nog in jubelstemming vanwege de knappe zege van Antwan Tolhoek op de flanken van de Flumserberg, maar de Ronde van Zwitserland gaat vandaag verder met een loodzware etappe naar de top van San Gottardo. Is Egan Bernal opnieuw de sterkste klassementsrenner? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze bergrit.

Een grote etappe, in meerdere opzichten. Deze rit van Unterterzen naar San Gottardo is met 216,6 kilometer de langste van de ronde en er mag behoorlijk wat spektakel worden verwacht. Volgens de organisatie verdient deze rit namelijk de maximale vijf sterren. Vanuit de start in Unterterzen gaan de wegen al zoetjesaan omhoog.

De klim naar Flims (10,9 km aan 5,2%) is alvast een voorproefje. Na de afzink gaat het steeds verder omhoog naar de voet van de Lukmanierpass (16,5 km aan 5,3%). Vluchters moeten Biasca met zoveel mogelijk voorsprong bereiken, willen ze kans maken op de ritzege. Vanaf dat moment gaat het namelijk vijftig kilometer omhoog naar de finish op San Gottardo!

De renners worden om 11.20 uur in gang geschoten, terwijl de eerste coureurs tussen 17.02 en 17.40 uur de top zullen bereiken. Eurosport 1 begint om 15.45 uur met de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
39 Reacties
21-06-2019 11:18
ik verwacht op zijn minst een compleet astana podium want dat zijn de grootgebruikers volgens het halve forum
    21-06-2019 11:48
    Ja jij verwacht dat Astana het allemaal op een bordje pasta doet? Net als de vrienden van Ineos?
    21-06-2019 11:58
    ketones = zijn legaal
    21-06-2019 11:59
    iedereen zit in het grijze gebied en er zo veel mogelijk overheen. maar sommigen doen alsof alleen maar astana en ineos de grenzen opzoeken.. jaja.
    21-06-2019 12:12
    @greeny
    Iedereen doet?
    21-06-2019 12:21
    Ja kelderfan elke ploeg zoekt de grenzen zoveel mogelijk op. Om op elke manier 'marginal gains' te bewerkstelligen
    21-06-2019 13:38
    Ja, Greeny, maar je hebt 't wel over het grijze gebied en dat gaat nog eens verder dan de grenzen opzoeken.
21-06-2019 11:31
Tolhoek weer in de aanval voor de bergtrui?
    21-06-2019 11:47
    Als ie de benen nog heeft zal dat vast het plan zijn. Maar ik kan me voorstellen dat de etappe van gisteren veel energie heeft gekost.
    21-06-2019 11:50
    Die was volgens mij helemaal leeg, onze babyface :D Als je zeg datie 14 is, geloof je het ook :)
21-06-2019 12:06
Ik verwacht Bouwman wel in de vroege vlucht

Edit: ik had nog gelijk ook haha, zal wel moeilijk worden met Frank en Anacona
    21-06-2019 12:53
    Yep, het klopte. Wel goed dat het TLJ dat met een clubje van 5 rond rijdt weer gelukt is om in de vlucht te zitten.
21-06-2019 12:30
Waarom kan ik deze koers niet op Eurosport bekijken?
    21-06-2019 12:48
    In het artikel staat van wel...op Eurosport, beetje verwarrend....
21-06-2019 12:58
door die kasseien komen de echte klimmers op de gothard moeilijk in hun ritme en make minder klimmers uit de vlucht ook wel kans, denk aan die keer met konychev, 2001 zo iets?
21-06-2019 13:08
Ideale kopgroep van 8 goede mannen om rond te draaien. Albasini kan het tempo voor Grmay hoog houden!
21-06-2019 14:09
Bouwman in de kopgroep, die is gisteren ook aardig omhoog gereden, dus wie weet....
21-06-2019 14:17
Tiesj vandaag? Klom sterk gisteren en met die kasseitjes op het einde...
21-06-2019 15:36
Slecht camera werk gisteren van de Zwitsers. Groep met favorieten nauwelijks in beeld. Versnelling Bernal volledig gemist.
21-06-2019 15:47
In België niet op eurosport maar wel in Nederland begrijpen wie kan.
Wat de rechten betreft volg ik het ook niet helemaal want sporza die normaal altijd Zwitserland deed heeft ook de rechten niet.
Of zit dat nu in 1 vd betaalpaketten van telenet mss.
Zou mij eigenlijk niet verwonderen want België is sowieso altijd de melkkoe.
21-06-2019 15:58
Peleton moet zich echt helemaal uit elkaar trekken nu om die kopgroep terug te halen. Leuk om te zien
21-06-2019 16:06
Heb er een hard hoofd in voor de vluchters helaas. Ineos en Bahrein?! Zijn vol aan het buffelen
21-06-2019 16:24
Bouwman inmiddels solo op kop. Maar Bahrein lijkt het gat te willen dichten. Geen idee waarom.. Misschien denken ze dat Dennis gaat winnen vandaag? Voor zijn klassement is het juist beter als de boni's weg zijn lijkt me..
21-06-2019 16:28
Kom op Koentje!
21-06-2019 16:29
Hup Bouwman!
21-06-2019 16:31
haha die Kroon. Taylor Swift
21-06-2019 16:37
Paris - Roubaix bergop.
de natte droom van iedere wielerflitser
21-06-2019 16:37
Kroon spant de kroon.
Mag m, met zijn verhalen.
Gister tof, met zijn graafmachine, ha ha.
21-06-2019 16:40
stuur kroon naar tour de france voor nos
    21-06-2019 16:49
    Eurosport zendt de tour toch ook gewoon uit?
21-06-2019 16:41
ruil maar voor die zeeuw
geheel drents commentaar
21-06-2019 16:53
Schitterende klim.
21-06-2019 16:56
Wat is er met bouwman gebeurd? Ik schakel net in en had na het commentaar hierboven verwacht dat hij voorop reed.
    21-06-2019 17:00
    8km geleden ingehaald en gelost. Frank heeft een tijdje op kop gereden. Ineos heeft het dicht gereden tot enkel Bernal over was.
    21-06-2019 17:00
    Die hangt ondertussen al op een 20 minuten.
    21-06-2019 17:02
    Thanx.

    Was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk.

    Maar Wat een mooie klim is dit zeg.
21-06-2019 17:02
Wat rijdt Benoot sterk!
21-06-2019 17:09
Benoot was gisteren al sterk. Gaat naar Sunweb, mag ik hopen. Daar zijn alle Belgen al heel succesvol (ahum)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.