Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2017
zaterdag 10 juni 2017 om 09:50 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2017

De zevende etappe in het Critérium du Dauphiné is er één om naar uit te kijken. De aankomst ligt namelijk op Alpe d’Huez. De renners gebruiken weliswaar niet de traditionele route, maar de bekende beklimming zal ongetwijfeld mooie beelden opleveren.

Het is dan wel zaak om niet te laat in te schakelen. Vanwege de finale op Roland Garros begint en eindigt de koers extra vroeg. De start is om 10:05 en de aankomst wordt tussen 14:37 en 15:10 verwacht.

De finale barst vanmiddag vermoedelijk los op de Col de Sarenne (15,3 km aan 6,9%). Als de top is bereikt, volgen twee korte afdalingen met daartussen een uitloper. Na de laatste duik naar beneden draaien de renners de laatste 3,7 kilometer van de eigenlijke Alpe d‘Huez op.

Sporza is er vandaag vanaf 13:35 bij met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer. Op het tweede kanaal van Eurosport zijn vanaf 13:40 José Been en Karsten Kroon te horen. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
100 Reacties
10-06-2017 12:45
@rahimns
De voorsprong is inmiddels tot 6 min. opgelopen.
10-06-2017 12:46
Is Herrada een gevaar voor Koen?
10-06-2017 12:47
@rahimns weet je het zeker? Geen 25?
10-06-2017 12:50
Nee is 15 voor de eerste voor HC

http://netstorage.lequipe.fr/ASO/cyclisme/criterium-du-dauphine/2017/REGLEMENT_GB_CDD17.pdf
10-06-2017 12:54
@HoofdIsVrij: Herrada had tot vandaag nog geen punten, dus die staat nu op 8. Als ie op alle drie de beklimmingen vanaf nu als eerste bovenkomt en Koen niks meer pakt dan pakt hij er nog 25 en komt hij op 33 (en blijft Koen op 39).
10-06-2017 12:54
@hoofdisvrij nu nog niet, heeft nu 8 punten... maar pakt hij nog de punten op de laatste beklimmingen en Koen niets komt hij op 33 en is hij idd een gevaar voor Koen aan het worden.
10-06-2017 12:56
@rahimns en MDKIDW

Dankjulliewel voor de duidelijke info. Dat is anders dan bij de Tour toch? - heb het al gevonden, daar is het 25 punten.
10-06-2017 13:00
Knap van Bouwman en Lotto-Jumbo maar wat nu komt is geen kritiek gewoon een opmerking.
Als Lotto-Jumbo het knap zou hebben willen spelen hadden ze Tolhoek of Battaglin mee kunnen sturen en dan uit goede wil een van die twee meer als hun deel mee op kop te laten rijden zodat de andere renners Bouwman geen strobreed in de weg leggen voor de bolletjestrui.
Nogmaals , tis maar een opmerking en geen kritiek , ze zijn mee met Koen en dat is knap.
10-06-2017 13:03
Op 2e col verwacht ik Bouwman nog 1e en dan kijken hoe ver die komt op de HC klim.
Als die daar nog top-3 rijdt dan is die trui wel binnen neem ik aan.
10-06-2017 13:04
Wat mensen vaak vergeten is dat er in de Tour behoorlijk wat geld is te verdienen met de winst van de bollentrui. Ook ligt er op elke top een zak(je) met geld te wachten.

Gesink voor de bollen in de tour zou mooi zijn...
10-06-2017 13:07
@UrbanSteel
Het is een terechte opmerking; alleen Clement wil misschien ook nog opschuiven en heeft nu Tolhoek, Vermeulen en Battaglin ter ondersteuning. Jansen had 't moeilijk en zit er hopelijk nog bij en Van Hoecke kan alleen proberen bij te blijven.
10-06-2017 13:07
@teamnl gesink fietst niet meer voor het geld toch? ;)
10-06-2017 13:09
@ us
De eerste 10 km was er een spervuur aan demarrages. Ik vind het al knap dat Koen er bij zit. Morgen zullen Battaglin e.a. opdracht krijgen om mee te springen om de trui te verdedigen.
10-06-2017 13:09
@kelderfan,
Clement heeft vandaag toch geen 3 man nodig? Maar misschien sparen ze zich voor morgen, als hij in de vroege vlucht zit met een aantal teamgenoten.
10-06-2017 13:19
Knap wat Koen doet maar ik zie toch nog altijd liever een echte klimmer in de bollen. Punten worden tegenwoordig vaak gesprokkeld. Klimmetjes van 2e 3e 4e categorie gewoon minder punten geven.
10-06-2017 13:22
@leegloper
Je kunt niet verwachten, dat zij er alle drie nog bijzitten; want die jonge renners hebben ook mindere dagen en zelfs Clement had niet de goede benen.
10-06-2017 13:27
@josemanuelfuente volgens mij is er al een aardig verschil in punten voor de lagere categorieen ... die echte klimmers moeten dan wel willen. En misschien moet je anders de bergtrui zien als prijs voor de best aanvallende klimmer...
10-06-2017 13:29
Amai nog maar 35km en de uitzending moet nog beginnen. Ze hebben dus weer snel gereden.
10-06-2017 13:36
@kelderfan,
Masterplan he.
10-06-2017 13:37
Een bergtrui maakt de koers stukken aantrekkelijker. Klimmers uit de 2e rij hebben een reden om aan te vallen. Wat mij betreft gewoon laten zo.
10-06-2017 13:38
Uitzending mag wel beginnen. Ze zijn nu aan het klimmen. 6 teams op kop in het peloton.
Finale ziet er leuk uit met op en af op hoogte. Valverde zal het wat minder vinden, al is het net onder 2000 meter.
10-06-2017 13:39
Yes, Bouwman weer volle bollenpunten.
10-06-2017 13:40
Ik hoop dat Gesink deze Dauphiné veel tv kijkt en ervan leert. Super Bouwman! @jmfuente: dit is hoe de bergtrui bijna altijd wordt gewonnen: door een aanvaller. Vind ik mooi wielrennen. Beter dan wielrjeskleven tussen de toppers en de trui uiteindelijk kado krijgen omdat je medetoppers er niet in geïnteresseerd zijn.
10-06-2017 13:41
Koen Bouwman weer 5 punten gepakt, hopelijk pakt ie ook nog wat punten op de Sarenne
10-06-2017 13:47
@grobbel, nee ik meende het serieus, maar ik laat me graag bij praten. Welke Nederlandse renner is echt serieus voor de bollen gegaan dan in de laatste 10 tours? Ik kan het me echt niet herrineren....

Om te reageren moet je ingelogd zijn.