Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2017
zaterdag 10 juni 2017 om 09:50 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2017

De zevende etappe in het Critérium du Dauphiné is er één om naar uit te kijken. De aankomst ligt namelijk op Alpe d’Huez. De renners gebruiken weliswaar niet de traditionele route, maar de bekende beklimming zal ongetwijfeld mooie beelden opleveren.

Het is dan wel zaak om niet te laat in te schakelen. Vanwege de finale op Roland Garros begint en eindigt de koers extra vroeg. De start is om 10:05 en de aankomst wordt tussen 14:37 en 15:10 verwacht.

De finale barst vanmiddag vermoedelijk los op de Col de Sarenne (15,3 km aan 6,9%). Als de top is bereikt, volgen twee korte afdalingen met daartussen een uitloper. Na de laatste duik naar beneden draaien de renners de laatste 3,7 kilometer van de eigenlijke Alpe d‘Huez op.

Sporza is er vandaag vanaf 13:35 bij met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer. Op het tweede kanaal van Eurosport zijn vanaf 13:40 José Been en Karsten Kroon te horen. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
100 Reacties
10-06-2017 11:24
Bouwman 5 punten gepakt!
10-06-2017 11:25
Bouwman pakt alvast de volle punten op de cucheron
10-06-2017 11:28
Porte gaat straks he-le-maal losgaat op de Col de Porte, hij heeft al de hele week zitten sparen om om die col los te gaan ;) .
10-06-2017 11:31
Daar zit wat in vlek. Maar morgen zijn er 40 punten te pakken. In dat geval moet hij iig tot de Cote de Garcin max punten blijven pakken. Ik vermoed dat hij op de Cote de sarenne er al niet meer aan te pas zal komen namelijk. Dus dan is het waarschijnlijk dat hij morgen nog een keer aan de bak moet.

Edit 11:38) Of ze sturen morgen tolhoek en clement mee in de ontsnapping om puntjes weg te kapen, dan kan koen vandaag vol gas gaan. Ik hoop dat ze er iig een serieus doel van maken.
10-06-2017 11:33
Jelle Vanendert heeft zich er niet mee bemoeid, dus de kans lijkt klein dat De Gendt vandaag rustig aan doet om voor morgen te sparen.
10-06-2017 11:34
Zo vet, eindelijk een Nederlander die vol voor de bollen gaat! Ik heb echt nooit begrepen waarom dat nooit eerder is gedaan door een Nederlandse renner?!? Alleen daarom zou mijn tour straks al geslaagd kunnen zijn.
10-06-2017 11:37
@MeilinkBelkin: rare opmerking, maar neem aan dat je chargeert (of je klassiekers niet kent natuurlijk).
10-06-2017 11:37
"Het enige wat ik weet over de Col de Porte is dat het een mooie naam heeft", aldus Richie Porte :).
10-06-2017 11:37
Het is niet zo simpel. Het zou daarom ook een prestatie van formaat zijn als Koentje Bouwman hier de bergtrui pakt. Is geen toeval dan namelijk, heeft er serieus voor moeten presteren. Hoop het voor hem en ons, want dan schat ik hem voortaan wel hoger in!
10-06-2017 11:38
@MB; in mijn droompjes gaat Gesink komende maand voor de bollen. Waarom niet?
10-06-2017 11:38
De laatste jaren zijn o.a. Tolhoek en Clement na afloop van zo'n WT-ronde nog naar huis gegaan met de 'bollen'.
10-06-2017 11:39
Bouwman de vluchter van deze dauphine. Knap hoor om elke keer weer mee te zitten. Mooi voor deze jonge gast en is volop in de race voor de bolletjestrui deze week.
Dit is trouwens ook geen misselijke groep
10-06-2017 11:46
De vraag is of De Gendt bewust laat lopen of dat hij aan het eind van zijn latijn is.
Wat betreft Bouwman. Hij heeft geluk dat de kopgroep groot is en dat hij zo dat lange tussenstuk vandaag niet veel hoeft te doen.
10-06-2017 11:51
Toch knap van Bouwman, die laat in ieder geval zijn dat hij een grote motor heeft.
10-06-2017 11:52
Edit: ah eindelijk, 10 puntjes voor koen.

Nu maar afwachten hoe het geheel verloopt.
10-06-2017 11:56
@Sephiroth: Result at col de Porte (cat. 1, km 56.5):
1. Koen Bouwman, 10 points
2. Jesus Herrada, 8
3. Ben Swift, 6
4. Jelle Vanendert, 4
5. Diego Ulissi, 2
6. Scott Thwaites, 1
10-06-2017 11:57
Als Koen vandaag in de finale ook nog punten pakt, kan hij morgen op de bagagedrager gaan zitten van nr 2 en of 3. Bovendien kan morgen een andere TLJ'er meespringen om punten weg te kapen.
10-06-2017 12:01
Koen pakt ook de punten op de Col de Porte 10p.
10-06-2017 12:02
@ti-raleigh: ik verwacht eerlijk gezegd dat concurrentie vooral uit de hoek van de grote mannen gaat komen; die HC-klimmen leveren natuurlijk flink wat meer op. En om op de bagagedrager van Aru te gaan zitten, tja. ;)

edit: ah wacht, ik nam aan dat Alpe d'Huez ook HC zou zijn vandaag, maar dat is slechts een categorie 2. Dan ziet het er inderdaad niet heel slecht uit voor Bouwman.
10-06-2017 12:15
Alles wat hij vandaag nog kan meepakken aan bergpunten zijn meegenomen. Dan moet hij morgen nog wel aan de bak op die eerste 2 beklimmingen maar dan zou dat genoeg moeten zijn. Maar het is erg knap wat hij presteert tot nu toe.
10-06-2017 12:24
En de klassementsmannen gaan vandaag sowieso 0 punten scoren voor de bollen. Vlucht gaat het wel uitzingen.
10-06-2017 12:28
Het grootste deel van de kopgroep gaat wel voorop blijven, dus de concurrentie voor Bouwman voor punten op de Sarenne beperkt zich tot de kopgroep. Morgen zullen de favorieten wel alleen punten pakken op de laatste col, dus het ziet er goed uit.
10-06-2017 12:34
De voorsprong wordt niet groter en blijft rond die 5 minuten hangen, ik ben er nog niet van overtuigd dat de kopgroep het gaat redden. Het zou zeker in het voordeel van Koen zijn als ze wel vooruit blijven.
10-06-2017 12:40
Hoeveel punten pak je ook alweer op een HC?
10-06-2017 12:41
15 punten voor de eerste...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.