Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015
zaterdag 14 maart 2015 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015

Op de voorlaatste dag in Parijs-Nice krijgen de renners veel klimmen voorgeschoteld. Tussen Vence en Nice liggen in totaal lastige zes bergen. De klassementsrenners zullen zich dus moeten gaan tonen.

Drie van de klimmen zijn van eerste categorie, waaronder de twee laatsten. Het gaat hierbij om de Sol Saint-Roch (9.6 kilometer aan 4.5 procent) en de Côte de Peille (6.6 kilometer aan 6.8 procent). De top van de laatste berg ligt op 27 kilometer van de meet. Daarna gaan de renners in voornamelijk dalende lijn naar de eindstreep.

Het peloton begint om 11:50 aan de koers. De aankomst wordt tussen 16:26 en 16:57 verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 15:25 live uit, terwijl Eurosport ’s avonds met een samenvatting komt. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

PROFIL6

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
1 2 3 8
14-03-2015 11:41
Kwiatkowski
14-03-2015 11:41
Alvast goede communicatie binnen Lotto Jumbo. Tweets zijn alweer verwijderd..

Twitter LottoJumbo: @MorenoHofland will not start in @ParisNice today. He isn't in top form and doesn't want to take risks, with the classics to come.

Antwoord Moreno: There is nothing wrong with my form @LottoJumbo_road the race was good for me but its now time to recover for the upcoming races.
14-03-2015 11:44
Ja je hebt echt een geweldige vorm als je er gisteren totaal afgereden bent op een parcours wat je normaal gesproken goed lig...

on:
Ben benieuwd wie er vandaag mee gaat zitten in de aanval, hoop in ieder geval op Voeckler, dit weet wat winnen hier is :)
14-03-2015 11:45
Haha, lekker hoor die communicatie van lotto jumbo!

Leuke etappe vandaag, gister poultje in gevuld. Ritje voor types als bakelants en gallopin?
14-03-2015 11:50
hopelijk dat de gendt weer gaat en graag een voeckler erbij. tzou me niet verwonderen moest de gendt betaald krijgen om mee te gaan in een ontsnapping :)
14-03-2015 11:50
Geen grote naam hier? Vluchter?
14-03-2015 11:52
Quick step niet echt gebaat om de vlucht terug te halen he
14-03-2015 11:56
Kwiat kan de bonaficatie wel gebruiken voor de zekerheid. Betwijfel alleen of zijn ploeg in staat is deze rit te controleren en of Sky zo gek is om hem in een klein groepje naar de laatste kilometers te rijden. Om en om aanvallen misschien.

Kans op heel slecht weer vandaag? Zou een bepalende factor kunnen worden.
14-03-2015 11:57
Mag in u favoriet aub vlek
14-03-2015 12:02
[i]Edit redactie: niet doen[/i]
14-03-2015 12:03
[i]Edit redactie: niet doen[/i]
14-03-2015 12:08
Als je de hele dag ga roepen van wie wint er of die heeft wel een kansje zonder enige onderbouwing is het best vervelend voor andere mensen die dit topic lezen.. iig ik vind het zeer vervelend
14-03-2015 12:09
[i]Edit redactie: niet doen[/i]
14-03-2015 12:09
Kleine voorsprong voor:
JUNGELS B.171TFR+00:03:27
CHERNETSKI S.162KAT+00:07:13
BOOM L.42AST+00:09:02
ERVITI OLLO I.33MOV+00:12:49
DE GENDT T.123LTS+00:14:03
CLARKE S.93OGE+00:17:32
HAUSSLER H.104IAM+00:17:49
VAN BAARLE D.188TCG+00:17:50
BARGUIL W.72TGA+00:22:32
DENNIS R.52BMC+00:23:00
STEEGMANS G.176TFR+00:24:08
CIMOLAI D.14LAM+00:25:15
BRESCHEL M.142TCS+00:27:59
PAULINHO S.145TCS+00:33:23

Plus 6 achtervolgers waaronder, Greipel, Bakelants en Izagirre

Hallooo Jumboo
14-03-2015 12:10
Van Baarle en Boom, tja, die worden er af gereden op die laatste klim (of eerder) en komen dan niet meer terug. Waarom vandaag?
14-03-2015 12:10
Wat een kinderachtig gedrag weer...
14-03-2015 12:11
Hallo Jumbo: Kruijswijk komt er aan in een groepje van 6 op 20 sec
14-03-2015 12:11
Kruijswijk komt eraan
14-03-2015 12:12
De Gendt er wel weer bij, heerlijk! :)
14-03-2015 12:13
Sterke groep, maar zo te zien op het vlakke ontstaan. Als ze op die klim nog geen echte voorsprong hebben, dan kan de helft het weer vergeten.
14-03-2015 12:13
Ik hoop echt weer op een De Gendt dagje. Naar de koerskijken is altijd leuker als iemand van het genre Thomas De Gendt mee in de ontsnapping zit. :)
14-03-2015 12:14
Peloton al op 1 minuut. Groep Kruijswijk komt niet dichter (nu 25 sec)
14-03-2015 12:17
Als kopgroep het houdt lijkt het me voor barguil of Dennis qua klimvermorgen of degend met late aanval
14-03-2015 12:18
in de achtervolging op 20 seconden
KRUIJSWIJK S.114TLJ+00:03:32
BAKELANTS J.2ALM+00:03:33
IZAGUIRRE INSAUSTI J.36MOV+00:15:20
BAUER J.182TCG+00:23:04
SENECHAL F.137COF+00:23:45
GREIPEL A.124LTS+00:23:55

Plus nog 9 achtervolgers
WELLENS T.128LTS+00:01:25
EDET N.133COF+00:01:47
SLAGTER T.187TCG+00:01:50
QUINTANA ROJAS D.37MOV+00:03:06
YATES S.98OGE+00:03:40
SICARD R.87EUC+00:05:07
TAARAMÄE R.47AST+00:07:55
BENNETT G.112TLJ+00:08:53
ANDERSEN M.148TCS+00:23:50

Ze hebben er zin in. Remember eennalaatste etappe Dauphine of laatste rit Ronde van Zwitserland?
14-03-2015 12:19
leuk bij die 9 achtervolgers TJS!

WELLENS T.128LTS+00:01:25
EDET N.133COF+00:01:47
SLAGTER T.187TCG+00:01:50
QUINTANA ROJAS D.37MOV+00:03:06
YATES S.98OGE+00:03:40
SICARD R.87EUC+00:05:07
TAARAMÄE R.47AST+00:07:55
BENNETT G.112TLJ+00:08:53
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.