Volg hier de zesde etappe van de Ronde van Catalonië 2021
zaterdag 27 maart 2021 om 11:55

Volg hier de zesde etappe van de Ronde van Catalonië 2021

Op de zesde dag van de Ronde van Catalonië gaat het de hele tijd op en af. Wordt het opnieuw een dag voor de vluchters? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

In de zesde etappe koersen de renners over 193,8 kilometer van Tarragona naar Mataró. Vrijwel de hele dag gaat het op en af, al liggen op de route geen onoverkomelijke beklimmingen. Na een passage over het racecircuit van Barcelona, waar jaarlijks de Spaanse Grand Prix wordt verreden, moet op veertien kilometer wel nog de Alt del Collet (2,9 km aan 3%) worden beklommen. Na de top gaat het in dalende lijn naar de finish.

Mataró is sinds de eerste editie van de koers geregeld een startplaats geweest in de Ronde van Catalonië. Voor de vorige keer dat het peloton hier aankwam, moeten we terug naar 1982. In het eerste deel van de tweede etappe, een rit over 142 kilometer, ontsnapten Johan van de Velde en Serge Denierre elf kilometer voor de finish uit het peloton. De twee bleven voorop, waarna Van de Velde nipt wist te winnen in de eindsprint.

Om 12.10 uur wordt het startsein gegeven voor de zesde etappe. Tussen 16.48 en 17.13 uur wordt de finish verwacht. De rit is vanaf 15.15 uur live te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player en GCN+.

Ook in 2009 bezocht het peloton het Circuit de Barcelona – foto: Cor Vos

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Deze Nederlanders doen mee aan de Ronde van Catalonië
Deze Belgen doen mee aan de Ronde van Catalonië

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
52 Reacties
27-03-2021 12:29
De 1e sprint in deze ronde?
    27-03-2021 12:38
    Ik denk een vluchtgroep.
    27-03-2021 12:40
    Ik denk een solo
    27-03-2021 12:40
    8 koplopers met een voorsprong van 29 seconden
    27-03-2021 12:41
    Aan de namen te zien denk ik aan een solo van Mohoric :D
    27-03-2021 12:43
    1:20 de vlucht is weg
27-03-2021 12:51
Er zal wel weer een Deen winnen.
    27-03-2021 13:02
    Voor de verandering weer Sloveen, als zij wegblijven.
27-03-2021 13:13
DSM op kop van het peloton. Straftraining?
    27-03-2021 13:13
    Nee voor Kanter.
    27-03-2021 13:27
    Ze liepen er de kantjes van af.
    27-03-2021 13:45
    Gaat het op de Kant er kan dan nog veel gebeuren.

    Beter, gaat het op de kant, gaat het op de Max
    27-03-2021 14:00
    'Wat Kant er vandaag?', denken ze bij DSM... :)

    'Wat Kant er niet?' denken zijn fans.

    'Max kant er, in de sprint!' zeggen sommige kenners.
    27-03-2021 14:07
    Ze rijden voor Walscheid, bij DSM.
    27-03-2021 14:39
    @Jran Dumas: party-pooper...
27-03-2021 14:06
Sagan, (Meeus), Venturini, Kanter, Smith, Molano, Janse van Rensburg, Cerny en Lobato zijn als ik het goed zie de sprinters van het veld. Euskaltel-Euskadi, Bora-Hansgrohe en Team DSM aan het rijden volgens de liveticker, wellicht komt AG2R daar later nog bij?
    27-03-2021 14:09
    AG2R "rijdt niet meer mee" blijkbaar.
    27-03-2021 14:39
    Gisteren ook al niet...
27-03-2021 15:59
Haha, wat een verhaal over Hodeg. Al nooit begrepen waarom ze hem Hodge noemen.
    27-03-2021 16:07
    Er zijn overigens wel veel meer Jhonathans in Zuid-Amerika dus daar is echt geen sprake van een typefoutje of een ambtenaar met dyslexie zoals Karsten opperde...
    27-03-2021 16:26
    In Colombia en ook de rest van Zuid-Amerika spellen ze Engelse namen zo dat een Spaanstalige de namen goed dwz zoals het in het Engels klinkt) uitspreekt.
27-03-2021 16:06
Wielrennen op een racecircuit ziet er echt adembenemend slecht/inspiratieloos uit.
27-03-2021 16:36
Knox knox.
27-03-2021 16:36
Knox met de aanval op de laatste klim. En ook Poels...
27-03-2021 16:37
Poels is er nog.
27-03-2021 16:37
Ze komen niet weg.
27-03-2021 16:38
Elie Gesbert!
27-03-2021 16:38
Gesbert met een aardig gaatje.. Maar komt ook niet weg, wel als eerste boven.
27-03-2021 16:38
Remi gaat, altijd uitkijken
    27-03-2021 16:40
    Vol de afdaling in ieder geval.
27-03-2021 16:39
Gesbert voorbij gestoven door Cavanga.
    27-03-2021 16:39
    Gesbert morgen verkouden
    27-03-2021 16:40
    Weer eentje die kan afstappen dan... ;)
27-03-2021 16:40
Grote molen 58-11
27-03-2021 16:41
Cameramotor achter een vluchter. Het kan dus wel...
    27-03-2021 16:43
    Ook iets verder voorrijdend als het wel vooraan wordt genomen.
    27-03-2021 16:46
    Inderdaad! Het is allemaal niet zo moeilijk volgens mij. Hoewel het hier met een Movistar renner vooruit ook anders was geweest.
27-03-2021 16:42
Cavagna speelt AVE.
27-03-2021 16:44
Nog 8.5km en Cavanga ingelopen. Leuke poging in ieder geval.
27-03-2021 16:44
Haha en de volgende!
27-03-2021 16:45
Cerny die het probeert maar ver weg rijdt-ie niet.
27-03-2021 16:46
Ingelopen, nog 6.5km.
27-03-2021 16:47
Valgren de enige snelle Deen hier volgens mij.
    27-03-2021 16:50
    Schrijf hem maar vast op.
    27-03-2021 16:51
    Kamp ook niet traag...
    27-03-2021 16:51
    Kamp misschien nog.
    27-03-2021 16:58
    Uiteindelijk Kamp 5e en Valgren 9e
27-03-2021 16:53
Sagan voor Impey
27-03-2021 16:53
Sagan wint. Kanter wilde niet aangaan, gek eigenlijk.
27-03-2021 16:53
Lekker Sagan, hij komt er door.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.