Volg hier de zesde etappe in Parijs-Nice 2017
vrijdag 10 maart 2017 om 11:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in Parijs-Nice 2017

Na vijf dagen Parijs-Nice staat Julian Alaphilippe behoorlijk stevig aan de leiding van het algemeen klassement. In etappe zes moet hij bij de pinken zijn, want de 193 kilometer lange etappe van Aubagne naar Fayence kent een finale met twee beklimmingen en een oplopende slotkilometer. Gaat het geel van de Quick-Step’er aangevallen worden? Volg het verloop hier op WielerFlits.

Om 11.55 uur vertrekken de renners vanuit Aubagne, om tussen 16.25 en 16.50 uur te finishen in Fayence. Livebeelden komen via Sporza (15.20 uur), Eurosport 1 (15.30 uur) en de website van de NOS (15.15 uur).

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 6
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 15.15 uur)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
90 Reacties
10-03-2017 15:32
Hij was in Abu Dhabi niet van een niveau dat het rechtvaardigt hier makkelijke WT-punten te laten slingeren, toch? Lijkt me ook ziek.
10-03-2017 15:34
@tutu888

Dat rondje in amerika zegt me een stuk minder dan die overwinning van matthews in de giro 2014. Maar goed we gaan het zien, ik denk dat Sagan de betere renner is, maar matthews kan denk ik beter klimmen.
10-03-2017 15:35
Ik denk ook ziek. Gaf al aan zich niet top te voelen kwa gezondheid. Of misschien toch tijd laten lopen en morgen dan in de aanval te kunnen gaan. Topklassering zat er toch niet in en veel plaatsen zakken moet hij wel heel veel tijd verliezen
10-03-2017 15:35
Eerste twee dagen hebben er voor velen ingehakt
10-03-2017 15:37
Wel een interessant fenomeen, dat de ene renner constant een hoog niveau kan leveren terwijl de ander het echt van pieken moet hebben. (en dan wel voor winst in een grote ronde kan meedoen)
10-03-2017 15:38
Kruissie heeft buiten de giro en zwitserland nooit heel veel laten zien. Tenminste niet het hoogste niveau, zoals in de giro.
10-03-2017 15:39
Kruijswijk is daar alleen wel echt de uitblinker in.

Heeft dat niet ook een beetje met motivatie te maken? Hij overdrijft het namelijk wel echt. Ik kan me zo snel geen grote ronde winnaar herinneren van de laatste jaren die wat dat betreft ook maar in de buurt komt/kwam bij Kruijswijk.
10-03-2017 15:40
Dit bericht is verwijderd
10-03-2017 15:44
Tsja, als Kruijswijk straks in de Giro weer voor de overwinning meedoet is het het risico waard. Maar het blijft een kwetsbare jongen qua gezondheid, vallen en slecht positioneren.
10-03-2017 15:45
@LL aan het begin van seizoen was er dezelfde discussie op WF maar dan over Chaves, maar die werd ineens tweede in Down Under. Ik kan me verder geen andere renner voor de geest halen. Aru misschien?
10-03-2017 15:48
@LL: Nibali. Rijdt het grootste deel van het jaar ook rond als een natte krant om dan vervolgens in 1 van de grote rondes en Lombarije te pieken
10-03-2017 15:49
Chaves won ook al Lombardije vorig jaar ;) Won ook al de Abu Dhabi Tour, en al eens een etappe in Zwitserland (maar dat deed Kruijswijk ook). Het ding bij Chaves is natuurlijk dat ie eigenlijk pas 2 jaar op niveau is, maar is inderdaad iemand die nog een béétje in de buurt komt bij Kruijswijk.

Andere naam, maar die is/was minder goed, is misschien Rolland?
10-03-2017 15:50
Vraag aan mijn kant is vooral nog of kruijswijk niet zwaar boven zichzelf is uitgestegen vorige giro.

Naar mijn idee is het nog steeds een renner voor top-10 en niet voor het podium. Maar hoop dat ik er volledig naast zit.
10-03-2017 15:53
Sam oomen wel goed hoor
10-03-2017 15:53
@ Baukema

De échte Nibali was ook in heel veel andere wedstrijd goed! Luik en de Tirreno onder andere..
10-03-2017 15:54
Jaja Maarten de Cauberg is zwaarder dan de slotklim van 1,3 km aan 9,8%
10-03-2017 15:55
Pittige finish zo te zien
10-03-2017 15:57
Als we het dan toch over pieken hebben, what about Slagter?
10-03-2017 15:58
Tja, en de echte Aru rijdt ook 2 maal podium in een GT in het jaar...
10-03-2017 15:58
Jawadde, die Alaphilippe heeft zijn wagonnetje goed ingehaakt bij de Sky-trein. Ik vrees dat ze die van zen leven der nie meer gaan afkrijgen...
10-03-2017 15:59
Dan hebben we het over 1 piek in een hele carriere scotty?
10-03-2017 16:02
Oomen volledig in dienst van Barguil.
10-03-2017 16:03
@Noud, inderdaad. Vandaag ook weer niet van de partij. Lijkt de laatste jaren allemaal veel te hard voor hem te gaan.
10-03-2017 16:04
Steven was gewoon kei stralend gezond in de giro, belangrijkste in een ronde lijkt de keuken om te zorgen dat de conditie niet afneemt vooral met kouwe en natte omstandigheden en vraag me steeds af of daarin wordt geinvesteerd bij Tlj. Dat Wilco strakker staat dan ooit spreekt boekdelen.
10-03-2017 16:08
Ja Schipperaar. Kelderman rijdt nu de stenen uit de grond in de drie rondjes die hij gefietst heeft dit jaar.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.