Volg hier de zesde etappe in Parijs-Nice 2017
vrijdag 10 maart 2017 om 11:40 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in Parijs-Nice 2017

Na vijf dagen Parijs-Nice staat Julian Alaphilippe behoorlijk stevig aan de leiding van het algemeen klassement. In etappe zes moet hij bij de pinken zijn, want de 193 kilometer lange etappe van Aubagne naar Fayence kent een finale met twee beklimmingen en een oplopende slotkilometer. Gaat het geel van de Quick-Step’er aangevallen worden? Volg het verloop hier op WielerFlits.

Om 11.55 uur vertrekken de renners vanuit Aubagne, om tussen 16.25 en 16.50 uur te finishen in Fayence. Livebeelden komen via Sporza (15.20 uur), Eurosport 1 (15.30 uur) en de website van de NOS (15.15 uur).

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 6
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 15.15 uur)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
90 Reacties
10-03-2017 13:30
@Rikkyg
Bizar inderdaad, Slagter zou hier vandaag normaal gesproken vooraan moeten eindigen trouwens.
10-03-2017 13:31
@RikkyG
aanlopende schijfremmen?
10-03-2017 13:31
Formolo is gisteren op zo'n twintig kilometer van het einde ten val gekomen en ondervindt er blijkbaar nog te veel last van.
10-03-2017 13:41
@ noud

Ah je bedoelde Arndt als leadout, dat ontging me in eerste instantie! Maar ik denk dat dat weinig verschil gaat maken eigenlijk.. vorig jaar had Matthews Albasini en Impey, waar ik stiekem een hogere pet van op heb.

Sagan is gewoon de betere renner, en heeft meer snelheid in een sprint. Matthews kansen liggen er eigenlijk alleen als ie beter gaat klimmen dan Sagan. Dat zou natuurlijk kunnen, al gaat dat niet zomaar.. Het is in ieder geval leuk als het weer een strijd wordt! Wat dat betreft jammer dat Degenkolb nu bij Contador rijdt, want die lijkt ook weer meer snelheid te hebben en is toch ook best compleet. Hoewel, tegen Sagan in overgangsetappes (en hopelijk dus Matthews) is toch weinig te beginnen voor zo'n zware beer.

Wat interessant zou zijn, is als Alaphillipe niet met een Kittel in de ploeg zou rijden. Die kan op zijn Valverde's nog wat punten sprokkelen in sprints, en is natuurlijk een veel betere klimmer dan Sagan. Die zou in etappes punten kunnen pakken waar Sagan niet eens meer over nadenkt. Maarja, met een topsprinter in de ploeg zullen we dat ook nooit weten.
10-03-2017 13:48
@lynda: ook zonder Kittel zie ik Alaphilippe geen boni's pakken in een massasprint met een beetje respectabel deelnemersveld hoor.
10-03-2017 13:52
Uitvallen van Formolo betekent weer plekkie opschuiven naar boven voor Kruijswijk.
10-03-2017 13:55
@LyndaLid

Mwah Arndt is nog jong en lijkt toch wel een stap gezet te hebben. Won in Australie al op een mooie manier en ook die tijdrit in deze P-N was knap. Is als sprinter natuurlijk wel gewoon een stuk sneller dan Impey en Albasini. Betekent niet dat hij per se een betere leadout is natuurlijk.

Ik denk overigens dat Matthews sowieso beter kan klimmen dan Sagan. Maar hij is wel dusdanig minder snel dat hij het daar normaal gesproken altijd op zal verliezen.
10-03-2017 14:08
Ik denk dat dat virusje al 2 jaar de ploeg teistert. Het heeft een naam zelfs; 'Vaughters'.
10-03-2017 14:38
Hoe is t eigenlijk met de koers? Wat is de situatie?
10-03-2017 14:46
Kopgroep: De Marchi (BMC), Domont (AG2R), Anacona en José Herrada (Movistar), Valgren (Astana), Swift (Abu Dhabi), Sylvain Chavanel (Direct Energie) en Sepulveda (Fortuneo).
10-03-2017 14:47
Met nog zo'n 70 km te gaan is er een kopgroep van 8 man met ruim 3 minuten voorsprong.
10-03-2017 14:49
Trek begint er wat aan te Trekken en voorsprong slinkt gelijk naar 2.50 min.
10-03-2017 14:55
@noud89

Denk dat het verschil qua klimmen tussen die twee heel klein is.
Overigens heb ik niet het idee dat Sagan de afgelopen Tours alles heeft gegeven in de bergritten, als hij echt onder druk wordt gezet kan hij volgens mij nog wel wat beter.
10-03-2017 15:20
Kruijswijk is ondertussen bij de eerste echte versnelling gelost uit het peloton :(
10-03-2017 15:23
@Noud89
Sagan niet zien klimmen in de Tour of California twee jaar geleden? Daar kan Matthews echt niet aan tippen.
10-03-2017 15:24
Kruijswijk scheen zich ook niet al te best te voelen de afgelopen dagen.
10-03-2017 15:26
Poeh, niet best van Kruijswijk zeg!
10-03-2017 15:26
Kruijswijk faalt wel behoorlijk in zijn eerste doel.
10-03-2017 15:27
Ik heb het gevoel dat Kruijswijk ook ziek is.
10-03-2017 15:28
Teleurstellend idd. Maar was ziekjes geweest idd. Beter nu dan in de giro zullen we maar zeggen.....
10-03-2017 15:28
Waar staat dat Parijs Nice een doel is? Ik zal jullie nu al zeggen dat Kruijswijk in Catalonie en Yorkshire ook geen top 10 gaat rijden. Kruijswijk staat er pas in mei!
10-03-2017 15:29
Was dit een doel voor Kruijswijk dan? Volgensmij is hij gewoon ziek!
10-03-2017 15:29
Kruijswijk deed allang niet meer mee voor de winst toch?
10-03-2017 15:31
Hij is hier sws nog nooit hoger geeindigt dan 32ste in het eindklassement. Mensen verwachten wonderen van hem in het voorjaar na de giro, terwijl hij daar nog nooit goed heeft gereden.
10-03-2017 15:31
Steven zag vd week al bleekjes, een wereld van verschil met de giro vorig jaar.
In goede doen was ie korter geeindigd in de tijdrit, hopelijk geen ontsteking en snel beterschap.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.