Volg hier de X2O Trofee Herentals 2020
woensdag 23 december 2020 om 13:15 Volg in Google

Volg hier de X2O Trofee Herentals 2020

De vierde manche van de X²O Trofee belooft een mooie nieuwe confrontatie te worden tussen Mathieu van der Poel en Wout van Aert, terwijl Eli Iserbyt en Lucinda Brand hun leidende positie in het klassement hopen te verdedigen. Bespreek hier het koersverloop!

Het parcours in deze Herentals Crosst is opgedeeld in twee zones: een deel ten zuiden van de Vorselaarsebaan, waar de start- en finishzone zich bevindt, de andere helft ten noorden – waar je op de afbeelding de atletiekpiste ziet.

Het zwaartepunt van het parcours ligt op de skiberg, een 21 meter hoge berg die de renners twee keer op en af moeten. “Eén keer al rijdend, een tweede keer al lopend”, weet parcoursbouwer Erwin Vervecken. De afdaling van de piste is er overigens een voor durvers. “Je kan zeker tijd winnen als je daalt óp de fiets, maar dan moet je wel zien recht te blijven.” Kortom: dat belooft spektakel!

Zowel de dames- als de herenwedstrijd wordt uitgezonden door Sporza in België en door Eurosport in Nederland. Bekijk hier de volledige TV-kalender.

Links
Voorbeschouwing: X²O Trofee Herentals 2020 (WielerFlits.be)

Website organisatie
Deelnemers vrouwen
Deelnemers mannen
Parcours

Liveticker (X²O Badkamers Trofee)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
177 Reacties
23-12-2020 15:06
Vanthourenhout goed mee met Van der Poel en Van Aert.
    23-12-2020 15:07
    Van Aert toch gelost door de wissel, Vanthourenhout heeft het gaatje wel weten te dichten.
23-12-2020 15:07
Van Aert wisselt minder flitsend dan Alvarado.
    23-12-2020 15:08
    Ja, die van Alvarado was dan wel juweeltje van een wissel.
23-12-2020 15:10
Van Aert leek aan te sluiten maar in de afdalingen moet-ie passen en rent-ie de klim weer sterk op, voorbij Vanthourenhout.
    23-12-2020 15:11
    Ingaan tweede ronde, 3sec voor Van der Poel op Van Aerts, 4 en halve secondes voor Vanthourenhout en Iserbyt op 15sec.
23-12-2020 15:11
Iserbyt haalt nog geen voordeel uit zijn trekkertubes, lijkt niet harder naar beneden te gaan dan de anderen
    23-12-2020 15:11
    Zwaartekracht werkt ook niet mee bij een vlieggewicht...
23-12-2020 15:12
Mein en Kamp rijden achter elkaar op plek 10 en 11 ;)
    23-12-2020 15:13
    LOL!
    23-12-2020 15:14
    En Dolfy vond het mooi! :)
23-12-2020 15:13
Is Van der Poel nou al vertrokken? Het heeft er toch wel de schijn van.
23-12-2020 15:13
Zelfde beeld als bij de dames, de wereldkampioen van Alpecin-Fenix op kop.
23-12-2020 15:13
Van Aert met een tussenversnelling van 7sec weer naar 4sec op Van der Poel. Vanthourenhout nu echt gelost.
23-12-2020 15:15
Van der Poel houdt wat in.
    23-12-2020 15:15
    En zo sluit Van Aert aan.
    23-12-2020 15:16
    En weer op een paar secondes door de wissel.
23-12-2020 15:15
MvdP temporiseert altijd wat in het midden van de race, nu ook. Richting einde race gaat hij er dan weer maximaal voor.

WvA moet nu aanhaken en dan meteen vol druk zetten. Maar ja, techniek..
23-12-2020 15:17
Geen Cervelo voor Wout het nieuwe jaar.
    23-12-2020 15:18
    Een zwart-gele niet Cervelo
    23-12-2020 15:21
    Eerlijk antwoord, ik ben verbaasd. En benieuwd wat het wordt, blijft hij bij Bianchi of grijpt hij terug op eerdere ervaringen?

    Was toch het verhaal dat Cervelo bezig was met een crosser
    23-12-2020 15:23
    En benieuwd of Vos op dezelfde fiets gaat rijden.
    23-12-2020 15:24
    Vos blijft bij haar Giant verwacht ik, daar kan ze mee lezen en schrijven
23-12-2020 15:20
Waarom wisselt Wout elke ronde? Daar verliest ie telkens de aansluiting. Mathieu rijdt ook gewoon door
    23-12-2020 15:57
    Denk dat we weten waarom :-)
23-12-2020 15:20
Wout verliest door techniek en blaast zichzelf daardoor op op de powerstukken
23-12-2020 15:20
Ingaan van derde ronde en Van der Poel heeft 6sec op Van Aert.
    23-12-2020 15:21
    Iserbyt weer bijgehaald door Sweeck, Hermans en Soete. Toon Aerts daarachter.
23-12-2020 15:21
Zo, 6 rondes slechts.
23-12-2020 15:23
Die focus bij Matje, mooi!
23-12-2020 15:24
Iserbytje wordt weer op de feiten gedrukt.
    23-12-2020 15:25
    Of verstandig. Er rijdt geen enkele concurrent voor hem .
    23-12-2020 15:27
    Ik denk dat-ie wel de sprong wilde maken naar Vanthourenhout, maar dat lukte niet, en dan misschien verstandig om wat in te houden.
    23-12-2020 15:27
    inderdaad, hij gaat voor het klassement. Er komen nog genoeg crossen de komende dagen.
23-12-2020 15:25
Hahaha, op dat rechte stuk langs het sportveld maken ze gewoon een bruine hekgolf. Één lange prutstrook.
23-12-2020 15:26
Vanthourenhout doet het toch beter in de blubber dan ik dacht, technisch altijd goed, maar nu loopt de motor ook
23-12-2020 15:27
Oeh, Iserbyt close over de 2e balk... dat had een buikschuiver kunnen zijn...
23-12-2020 15:29
Nog lekker buitje er bij
23-12-2020 15:30
Ingaan van de vierde ronde en het verschil tussen Van der Poel en Van Aert is 7sec.
    23-12-2020 15:32
    Van Aert met weer een tussenversnelling.
    23-12-2020 15:32
    En lek voor Van der Poel.
23-12-2020 15:32
Wout keert terug
23-12-2020 15:32
Vdp lek volgens Paul
23-12-2020 15:32
Ai, Matje lek

Om te reageren moet je ingelogd zijn.