Volg hier de X2O Trofee Herentals 2020
woensdag 23 december 2020 om 13:15 Volg in Google

Volg hier de X2O Trofee Herentals 2020

De vierde manche van de X²O Trofee belooft een mooie nieuwe confrontatie te worden tussen Mathieu van der Poel en Wout van Aert, terwijl Eli Iserbyt en Lucinda Brand hun leidende positie in het klassement hopen te verdedigen. Bespreek hier het koersverloop!

Het parcours in deze Herentals Crosst is opgedeeld in twee zones: een deel ten zuiden van de Vorselaarsebaan, waar de start- en finishzone zich bevindt, de andere helft ten noorden – waar je op de afbeelding de atletiekpiste ziet.

Het zwaartepunt van het parcours ligt op de skiberg, een 21 meter hoge berg die de renners twee keer op en af moeten. “Eén keer al rijdend, een tweede keer al lopend”, weet parcoursbouwer Erwin Vervecken. De afdaling van de piste is er overigens een voor durvers. “Je kan zeker tijd winnen als je daalt óp de fiets, maar dan moet je wel zien recht te blijven.” Kortom: dat belooft spektakel!

Zowel de dames- als de herenwedstrijd wordt uitgezonden door Sporza in België en door Eurosport in Nederland. Bekijk hier de volledige TV-kalender.

Links
Voorbeschouwing: X²O Trofee Herentals 2020 (WielerFlits.be)

Website organisatie
Deelnemers vrouwen
Deelnemers mannen
Parcours

Liveticker (X²O Badkamers Trofee)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
177 Reacties
23-12-2020 14:20
Iets teveel rem voor Brand en dus val.
23-12-2020 14:21
Ah Brand voorover eraf. Wiel bleef staan.
23-12-2020 14:21
Van 4 en halve secondes weer naar 12sec voor Brand, met weer Betsema.
23-12-2020 14:22
Blijft wel spannend hoor.
23-12-2020 14:23
Vos gaat vandaag nog 6e worden! Wauw
23-12-2020 14:23
Die Vos peuzelt er een hoop op.
23-12-2020 14:23
Honsinger met Cant op 1.20 Bakker, Kastelijn 8sec later en daar weer 3 sec later Vos.
    23-12-2020 14:28
    Vos is serieus goed, als je het verlies van de start er af zou halen zou het goed kunnen dat ze de snelste cross heeft gereden. Heeft er iemand rondetijden?
    23-12-2020 14:30
    Ik helaas niet, zou inderdaad een van de snelste zijn denk ik wel zijn ja.
23-12-2020 14:23
Wat een parcours, echt een meerwaarde voor de cross. Al zal niet iedereen dat vinden.
    23-12-2020 14:25
    Het is inderdaad een mooi parkoers, benieuwd als het droog ligt hoe snel het dan is, of als bevroren ligt.
23-12-2020 14:25
V aert gaat hier op techniek verliezen van v d poel. Wat een parcours
23-12-2020 14:27
Vos over Bakker en Kastelijn gegaan en op zoek naar Cant en Honsinger.
    23-12-2020 14:27
    Onwaarschijnlijk wat een klasse
    23-12-2020 14:28
    Inderdaad, had ik nog niet verwacht. Ik denk Vos zelf ook niet eigenlijk.
    23-12-2020 14:31
    En dan heeft Vos gisteren ook nog een cross in de benen he. Phoe, geef die nog een paar wedstrijdjes...
    23-12-2020 14:31
    Blijft een klasbak, Vosje... gisteren ook al heel soepel de fiets op en af.
23-12-2020 14:31
Achterblijvers door het lange parcours
23-12-2020 14:32
Alvarado wint het.
    23-12-2020 14:33
    Prachtig, mn favorietje!
    23-12-2020 14:33
    2e Brand op 19sec, 3e Bestema op 23sec, 4e Honsinger op 1.30, 5e Cant op 1.36, 6e Vos op 1.50, 7e Bakker op 2.03, 8e Kastelijn op 2.18, 9e Blanka Vas op 2.45, 10e Van Empel 2.53, 11e en 12e Van Alphen en Rochette op 3.08
23-12-2020 14:33
Wuyts... "Dit is topsport. In Nederland twijfelen ze eraan, maar het is topsport".

Kan die man niet van de buis?
    23-12-2020 14:35
    Op basis van argumenten heeft hij een punt. Geen NK CX in NL, wel eerste divisievoetbal met klassiekers als Telstar uit tegen Helmond Sport.
    23-12-2020 15:00
    Dat noemen ze een 'sneer'. Ze weten donders goed dat er veel 'Ollanders' naar Sporza kijken.
23-12-2020 14:34
Vos kwijt. Foutje gemaakt?
    23-12-2020 14:38
    je zou het denken he
23-12-2020 14:37
Kastelijn blijft helaas sub top. ik had nog hoop dat ze een stap zou maken, maar daar kan wel een streep door. valt op het einde erg ver terug
    23-12-2020 14:54
    Mwaoh, je ziet wat goede techniektraining doet bij Brand. Dat zou al flink wat schelen bij Kastelijn
    23-12-2020 15:01
    ja want dat kost nu een hoop energie
23-12-2020 14:54
Die verkenning is wel lachen, WvA heeft er zin in
23-12-2020 14:55
Ik vermoed dat Van der Poel op de skipiste ook nog wel om de prijzen mee zou doen.
    23-12-2020 15:00
    Hij heeft de skibril al op
23-12-2020 14:56
Speciale tubes! Normaal moet je die bewaren voor de kampioenschappen ;)

Dikke rolweerstand op het vlakke
23-12-2020 14:57
Tijd voor de mannen.
23-12-2020 14:59
Nou, hoeveel ronden? 8? Of zou het zelfs bij 7 blijven steken?
23-12-2020 15:01
Iserbyt trekt nog even aan z'n rechteroor. Bijgeloof..
23-12-2020 15:02
Morgen op WF: Wat vond jij de mooiste schouderduw van van Aert?
    23-12-2020 15:06
    Gevolgd door zijn brillenkeuze en prerace-interviews
23-12-2020 15:03
Wie is die van Bahrein eigenlijk?? Teuns?
    23-12-2020 15:04
    Haussler
    23-12-2020 15:05
    Leuk!
    23-12-2020 15:07
    Deed gisteren ook al mee, volgens mij een echte liefhebber
    23-12-2020 15:09
    Haussler is een baas, kwam vorig jaar ook goed de winter uit dankzij zijn crossjes.
23-12-2020 15:04
Vanthourenhout ook weer scherp
23-12-2020 15:04
Zo zo, wat een move van die 'aap' net voor de eerste bocht.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.