Volg hier de winterse proloog in de Ronde van Romandië 2016
dinsdag 26 april 2016 om 14:40 Volg in Google

Volg hier de winterse proloog in de Ronde van Romandië 2016

Vorig jaar ging de Ronde van Romandië van start met een ploegentijdrit, deze keer vormt een 3,95 kilometer lange proloog het startsein van de Zwitserse WorldTour-koers. Ondanks de korte afstand, moet er met de Rue de la Montagne (derde categorie) toch een pittig obstakel worden bedwongen. Bovendien is er sneeuw gevallen en krijgen we dus winterse omstandigheden. Grijpt Tom Dumoulin deze mooie kans om de eerste leiderstrui te pakken?

De Brit Mark McNally van Wanty-Groupe Gobert is om 14.50 uur de eerste die van het startpodium vertrekt in La Chaux-de-Fonds. Op de meeste favorieten is het dan nog ruim twee uur wachten. Tom Dumoulin vertrekt om 17.12 uur. De laatste drie die aan de bak moeten zijn Chris Froome (17.27), Rafal Majka (17.28) en Simon Spilak (17.29). Sporza zendt de proloog live uit vanaf kwart over 4.

Froome staat nog niet te popelen om vanmiddag op de fiets te stappen. De Brit snapt niet dat het protocol voor extreem weer niet in werking treedt. “David Chassot is verantwoordelijk voor het extreme-weather-protocol in de Ronde van Romandië”, twittert hij. “De broer van koersorganisator Richard Chassot? Belangenconflict?”

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Starttijden proloog (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livetimer (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
26-04-2016 17:04
Uran slecht!
26-04-2016 17:07
Van Emden valt ook tegen.
26-04-2016 17:07
Matige tijd Van Emden
26-04-2016 17:09
Geen parcours voor JvE.
26-04-2016 17:10
Ik schrik eerder van Uran zijn tijd, vanwege de klim. Wat mij betreft rijdt Van Emden best een aardige tijd.
26-04-2016 17:10
Zo dat is een hap van de tijd van Kwiatkowski.
26-04-2016 17:12
Die livetimer is sneller dan de uitzending op tv
Duidelijk dat we in zwitserland zijn
26-04-2016 17:12
erg sterke tijd van Keizer zeg, met zo'n klimmetje erbij... 5.45 op 5 sec van tijdsnelste...
26-04-2016 17:12
Jon wint...
26-04-2016 17:12
Izaguirre, goedenmorgen! Wie gaat daar nog aankomen...
26-04-2016 17:13
sterke tijd van Keizer zeg, op zo'n parcours, 5 sec langzamer dan tijdsnelste tot dusverre is niet verkeerd!
26-04-2016 17:15
Dumoulin op 4 sec bij tussenpunt
26-04-2016 17:16
4 seconden achterstand voor Tom, gaat lastig worden voor plek 1..
26-04-2016 17:18
Voorlopige tweede plek, die Izaguirre heeft echt een topafdaling gereden..
26-04-2016 17:18
Niemand komt meer aan de tijd van Izaguirre
26-04-2016 17:18
lijkt me juist nog speelbaar voor Dumoulin, 2e deel zou hem beter moeten liggen
26-04-2016 17:19
Het is voor Jon zou ik zeggen, die ging ook wel spectaculair door de bochten in de afdaling.
26-04-2016 17:19
Ongunstigere weersomstadigheden voor degenen die nog moeten starten.
26-04-2016 17:19
Gewoon een prima tijd voor dumoulin.
26-04-2016 17:20
Dumoulin 2e... prima, laat hij deze week maar op weg zijn naar topvorm in Giro!
26-04-2016 17:20
jammer voor Tom!
26-04-2016 17:21
Campenaerts van TLj niet gefinisht na val? Zou ook Giro rijden......
26-04-2016 17:22
Ion Izaguirre nam erg veel risico's in de afdaling. Ik denk dat Dumoulin daar vooral ook recht wilde blijven (met de Giro in het achterhoofd).

Met die klim erin inderdaad niet een tijdrit voor Van Emden.
26-04-2016 17:23
Kelderman op 4 seconden
26-04-2016 17:23
Wilco zelfde tussentijd als Dumoulin

Om te reageren moet je ingelogd zijn.