Volg hier de winterse proloog in de Ronde van Romandië 2016
dinsdag 26 april 2016 om 14:40 Volg in Google

Volg hier de winterse proloog in de Ronde van Romandië 2016

Vorig jaar ging de Ronde van Romandië van start met een ploegentijdrit, deze keer vormt een 3,95 kilometer lange proloog het startsein van de Zwitserse WorldTour-koers. Ondanks de korte afstand, moet er met de Rue de la Montagne (derde categorie) toch een pittig obstakel worden bedwongen. Bovendien is er sneeuw gevallen en krijgen we dus winterse omstandigheden. Grijpt Tom Dumoulin deze mooie kans om de eerste leiderstrui te pakken?

De Brit Mark McNally van Wanty-Groupe Gobert is om 14.50 uur de eerste die van het startpodium vertrekt in La Chaux-de-Fonds. Op de meeste favorieten is het dan nog ruim twee uur wachten. Tom Dumoulin vertrekt om 17.12 uur. De laatste drie die aan de bak moeten zijn Chris Froome (17.27), Rafal Majka (17.28) en Simon Spilak (17.29). Sporza zendt de proloog live uit vanaf kwart over 4.

Froome staat nog niet te popelen om vanmiddag op de fiets te stappen. De Brit snapt niet dat het protocol voor extreem weer niet in werking treedt. “David Chassot is verantwoordelijk voor het extreme-weather-protocol in de Ronde van Romandië”, twittert hij. “De broer van koersorganisator Richard Chassot? Belangenconflict?”

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Starttijden proloog (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livetimer (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
26-04-2016 15:46
Froome diss https://twitter.com/bischofberger/status/724957483219976192
26-04-2016 15:49
Liveticker geeft een 4de eindtijd voor Rui Costa aan (7sec langzamer dan Impey) dan moet hij gewisseld hebben met Cimolai die 15:38 zou starten.
26-04-2016 15:50
@tight haha lol
26-04-2016 15:51
Lammertink halverwege op 20 seconde van Impey. 42e van de 59
26-04-2016 15:53
Parcours gemaakt voor Thomas denk ik! Heeft een doel gemaakt van deze proloog!!!
26-04-2016 15:54
Lammertink heeft ook wel een goed tweede gedeelte gereden. 5 seconden extra prijsgegeven op Impey.
@honderdprocent Hoezo? De finishticker heeft wat meer vertraging dan de ticker op het tussenpunt.

Westra onderweg!
26-04-2016 15:54
Hm, ik dacht dat ik Mollema bij de eerste drie had voorspeld. Misschien in het verkeerde topic.

Hoe dan ook: regen, klim en in vorm. Mollema FTW
26-04-2016 15:58
Go West-ra!

<link>https://www.youtube.com/watch?v=7NZ04BG7TfA</link>
26-04-2016 15:58
Horsm en achtpuntzes, de vraag is inderdaad niet in welke ploeg wij hem het liefste zien rijden, door "oneens" te kiezen bij de Poll denken jullie dus dat hij bij Sky een rol van ABSOLUTE kopman kan krijgen, althans, zo lees ik de vraag....

[b]Edit redactie: Laten we het weer over de proloog gaan hebben. Discussie over Poels mag in [url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/159522/vanavond-in-wielerflits-live-o-a-adri-van-houwelingen-en-stef-clement.html]hier[/url] gevoerd worden[/b].
26-04-2016 16:01
@Biazzi, een keer je favoriet noemen is wel genoeg toch?
26-04-2016 16:01
Westra al op 14 seconden bij het tussenpunt.
26-04-2016 16:02
Sorry redactie, jullie reactie te laat gelezen, ik zeg niets meer hierover...
26-04-2016 16:05
Oeff Moser - 5:42. Op gewone fiets trouwens..
26-04-2016 16:05
Yesss Moser!! Liefst vier seconden sneller dan Impey
26-04-2016 16:06
@ de oudste:
als de vraag zo bedoeld is, zou die niet eens een poll waard zijn, lijkt me zo.
26-04-2016 16:07
Moreno Moser, snelste tijd. Ook snelste beklimming gereden tot nu toe.

4 sec voor op Impey.
26-04-2016 16:08
Moser nu de snelste. maar liefst 4 seconden sneller dan Impey!
26-04-2016 16:09
De verkeerde Moreno ;) Niet Hofland: die is 30e
26-04-2016 16:09
Hofland sneller dan Westra, best verrassend. Wel allebei in het achterveld trouwens.
Moser, tjonge. Lang niets bijzonders van gezien.
26-04-2016 16:12
Moser. Weer een goede proloog van hem dit jaar (CI 4e). GP Indurain trouwens 3e.
26-04-2016 16:15
Het zit Chad Haga niet mee dit jaar. Chute https://twitter.com/LeGruppetto/status/724964782810484736
Blijkbaar is Lutsenko ook van het startpodium gegleden.
26-04-2016 16:17
Westra op een halve minuut,,geen motivatie zeker
26-04-2016 16:21
[i]Edit redactie: On topic aub[/i]
26-04-2016 16:22
Wel respect voor Westra, na de Vlaamse gereden te hebben met onder andere winst in de Panne, in de Amstel aan de bak moeten en nu ook hier weer. Wordt het niet eens tijd voor een kleine vakantie voor die man?
26-04-2016 16:22
[i]Edit redactie: On topic aub[/i]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.