Volg hier de winterse proloog in de Ronde van Romandië 2016
dinsdag 26 april 2016 om 14:40 Volg in Google

Volg hier de winterse proloog in de Ronde van Romandië 2016

Vorig jaar ging de Ronde van Romandië van start met een ploegentijdrit, deze keer vormt een 3,95 kilometer lange proloog het startsein van de Zwitserse WorldTour-koers. Ondanks de korte afstand, moet er met de Rue de la Montagne (derde categorie) toch een pittig obstakel worden bedwongen. Bovendien is er sneeuw gevallen en krijgen we dus winterse omstandigheden. Grijpt Tom Dumoulin deze mooie kans om de eerste leiderstrui te pakken?

De Brit Mark McNally van Wanty-Groupe Gobert is om 14.50 uur de eerste die van het startpodium vertrekt in La Chaux-de-Fonds. Op de meeste favorieten is het dan nog ruim twee uur wachten. Tom Dumoulin vertrekt om 17.12 uur. De laatste drie die aan de bak moeten zijn Chris Froome (17.27), Rafal Majka (17.28) en Simon Spilak (17.29). Sporza zendt de proloog live uit vanaf kwart over 4.

Froome staat nog niet te popelen om vanmiddag op de fiets te stappen. De Brit snapt niet dat het protocol voor extreem weer niet in werking treedt. “David Chassot is verantwoordelijk voor het extreme-weather-protocol in de Ronde van Romandië”, twittert hij. “De broer van koersorganisator Richard Chassot? Belangenconflict?”

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Starttijden proloog (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livetimer (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
1 4 5 6
26-04-2016 17:28
De site heeft een oplawaaier gehad na de winst van Poels. Reacties laden erg traag.
26-04-2016 17:28
Is Kelderman gevallen?
26-04-2016 17:28
Dit bericht is verwijderd
26-04-2016 17:28
Is kelderman gevallen?
26-04-2016 17:28
Je verwacht het niet he.
26-04-2016 17:29
@TaDo....akkoord
26-04-2016 17:29
Gaat hard nu. Tja, erg lullig qua omstandigheden, hopelijk zonder erg.
26-04-2016 17:29
Niemand heeft izzagiere
26-04-2016 17:30
Ok, al die "keldeman gevallen" reacties in dezelfde minuut zijn hilarisch
26-04-2016 17:30
Waarom gaan alle toppers in het laatste half uur van start? Als Kelderman eerder was gestart had hij een toptijd gehad.
26-04-2016 17:30
Is Kelderman gevallen?
26-04-2016 17:33
@SteVwonder
En wat als het dan het eerste deel van de rit regent?
26-04-2016 17:33
Kelderman nog een aardige tijd tov zijn concurrenten ondanks val.
26-04-2016 17:33
Als als als... mensen moeten nu eenmaal na elkaar starten, het eerlijkste is om de directe concurrenten, de kopmannen dus, direct na elkaar te laten starten. Dat doen ze dus ook, prima. Dat het dan gaat regenen kan niemand helpen.
26-04-2016 17:33
@SteVwonder
Omdat dat redelijk normaal is en het weer is nou eenmaal onvoorspelbaar, misschien was die regen wel voor eerder voorspeld maar zette het pas later door.
26-04-2016 17:34
Zelfs met val verliest Kelderman toch niet al te veel op de andere klassementsmannen. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
26-04-2016 17:34
Toch nog aardige tijd dan van Kelderman ondanks zijn val vergeleken met de andere toppers.
26-04-2016 17:34
Sneeuw!
26-04-2016 17:35
Ik zie vaker dat kopmannen niet allemaal aan het einde starten. Ploegen kunnen dat zelf bepalen toch? Ik snap natuurlijk dat het ook eerder kan gaan regenen. ;-)
26-04-2016 17:37
Domoulin blijft in ieder geval bevestigen, toch een proloog voor waaghalzen, waardeloos als Kelderman inderdaad gevallen blijkt te zijn!
26-04-2016 19:02
Dumoulin trof het, in vergelijking met Kelderman nog redelijk met het weer. Maar als hij wat eerder had kunnen starten was hij hier gewoon eerste geworden. Tenzij Kelderman hem had afgetroefd. Die reed toch ook een sterk eerste deel, en eindigde ondanks zijn val nog verdienstelijk.
Kelderman had als doel hier goede tijdritten te rijden. Het siert hem naar mijn mening dat hij er, ondanks de regen, vol voor gegaan is. Maar helaas....
26-04-2016 19:11
Maar was Kelderman nu gevallen of niet ?
1 4 5 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.