Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
06-08-2016 19:56
Iedereen ziet af, Mollema cruis-control !
Ziet er goed uit.
06-08-2016 19:56
Wat doet Piti nou? :o
06-08-2016 19:56
Netjes van Valverde dit
06-08-2016 19:58
Iemand Pantano gezien?
06-08-2016 19:59
Froome, Purito en de Fransen nog niet gezien. Het gat is flink, maar met nog een klim te gaan stelt het eigenlijk ook weinig voor. Wie zitten daar verder nog op het vinkentouw?

@wheely
Uhm, ja. Iets met de hele dag in de kopgroep?
06-08-2016 19:59
Prachtkoers op een topparcours. Volgend jaar weer en dan gewoon ploegjes van vijf man aanhouden. Alleen jammer dat de Nederlanders vooralsnog niet presteren. Is alleen goed te maken met op zijn minst zilver voor Dumoulin. Anders weer een typisch gevalletje slecht beleid van de bond
06-08-2016 19:59
Deze koers is toch ook echt niet te vergelijken met andere koersen. De hitte en de extreem vroege starttijd zullen sommige mensen wel degelijk nekken.
06-08-2016 19:59
Kwiat reed gewoon voor Majka overigens.
06-08-2016 20:00
Als GvA met die italianen omhoog komt kan die gewoon gaan winnen in de sprint, pfoe dat hoop ik toch niet..
06-08-2016 20:00
Die eerste dag op de os lijkt geen hozanna voor team nl. Op volleybal dames na lees ik alleen maar verloren, uitgeschakeld en teleurstellend resultaat. In de wegwedstrijd heb ik niet het idee dat oranje heeft meegereden. Wel in beeld bij fietswissels en dat soort dingen maar meer niet. Als ik zie wie er wel boven komen drijven zijn de oranje mannen flink aan het falen. Eigenlijk een beeld dat je altijd wel ziet als het om een WK of OS gaat. Een Dumoulin zonder polsbreuk had ik hier wel bij zien zitten puur op grinta. Ik zei al bij de voorbeschouwing pas op voor die Belgen. Die hebben een beter plan dan oranje.
06-08-2016 20:00
Zeits, vaak te onrechte afgeschreven als excuuskazach, zit er toch gewoon nog best fris bij. En dan het hele jaar knechten. Wat een man.
06-08-2016 20:01
Cancellara knecht helemaal niet voor Mollema. Gewoon voor Reichenbach.
06-08-2016 20:01
Wat een spanning... Op de klim zullen we het gaan zien wie van de eerste groep kan winnen. Droomscenario Van Avermaet; lossen, ingehaald worden door achtervolgers, meerijden en dan weer koplopers inhalen, en dan de sprint winnen. En dan eet ik mijn hoed op. ;-)
06-08-2016 20:02
Wat een ongelofelijk domme presentatoren zeg. Bah bah..
06-08-2016 20:03
Dit wordt een Astana 1-2-3-4'tje
06-08-2016 20:04
Astana, tjonge.
06-08-2016 20:04
Ok.. op dit moment geloof ik niks meer
06-08-2016 20:04
wat veel astanamannen in de eerste groep
06-08-2016 20:04
Astana vs astana
06-08-2016 20:04
Greg gaat nog goed mee :)
06-08-2016 20:04
ik hoop het bozar, niet dat ik mollem een knecht misgun ofzo maar als er een ding is wat ik haat in wielrennen(en gelukkig is het ook het enige) is het wel als renners schijnbaar zonder trots voor hun land rijden en in ploegenbelang gaan denken... komop je rijdt **$#@&%* voor je land
06-08-2016 20:05
@grootverzet, valt mee, de mannen vallen gewoon tegen tot nu toe en de vrouwen doen het best aardig, ik zie ze nog wel vannacht naar goud zwemmen en morgen nog Marianne Vos!
06-08-2016 20:06
Linksom of rechtsom, Vino gaat hier weer een medaille pakken
06-08-2016 20:06
rodriguez komt aldicht bij eerste groep
06-08-2016 20:06
Greg voor de winst als hij er op de top nog bij is ;)

Reacties zijn gesloten.