Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
1 8 9 10 11 12 29
06-08-2016 18:00
Froome achter de auto?
06-08-2016 18:01
@TheOneAndOnlyCunego
Je hebt één wedstrijd gekeken en je vindt dat je meteen al de prestaties mag beoordelen? Doe ff normaal.
06-08-2016 18:02
Hoe kwam Froome nou ineens uit de bosjes? Geen camper in de buurt?
06-08-2016 18:02
Froome en Thomas DQ, dan leren al die coureurs dat heel gauw af. Er moet gewoon een keer een voorbeeld worden gesteld.
06-08-2016 18:02
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
06-08-2016 18:03
@Jeje
O, zitten daarom altijd die handballers bij RTL late night?
06-08-2016 18:03
Nogmaals: NOS gaat om 19:45 live. Tijd staat vast dus je hoeft je niet druk te gaan maken over interviews en dergelijke die nu bezig zijn.
06-08-2016 18:03
Zo Froome lekker achter de auto stayeren. Dat kan toch gewoon niet... Demare werd er totaal voor afgeserveerd dit voorjaar.
06-08-2016 18:03
@jeje, wielrennen is echt wel groter dan handbal hoor. Niet voor niets is er bijna nooit een handbal wedstrijd op tv terwijl de hele tour met nabeschouwing en al wel wordt uitgezonden...
06-08-2016 18:03
Froome spaart zich duidelijk ook voor de tijdrit, lekker achter de wagen blijven hangen
06-08-2016 18:05
Pantano trekt al aardige bekken
06-08-2016 18:05
@raketvuist tuurlijk waarom zou ik dat niet mogen.. ik was iniedergeval niet onder de indruk van die andere dames in tegenstelling tot die keepster, misschien hebben ze wel niet zoveel talent in hun discipline als die keepster dat wel heeft in die van haar... maar ook geen werklust,passie, niks... ik weet niks van handbal maar ik vond het erg matig op de keepster na natuurlijk...
06-08-2016 18:05
Mag dat zomaar, zo lang stayeren achter een auto?
06-08-2016 18:06
Schitterend hoe ze door het water heen met die boot gaan. Die roeiers zijn toch wel echte beren! Derde plek viel een beetje tegen voor onze Duitse vrienden.

(Aangezien we hier schijnbaar ook andere sporten bespreken doe ik gezellig mee)
06-08-2016 18:07
@theoneandonlycunego niet zo voorbarig. Wout zit er gewoon weer bij hoor.
06-08-2016 18:08
Vast wel, maar aoyen doet alsof wielrennen zo'n belangrijke sport is maar het is gwn een b /c sport. Handbal elftal heeft de hype ook mee nu zd goed presteren dus logiscje keuze van de npo. Sommige mensne hier denken dat wielrennen de enige sport is.
06-08-2016 18:09
Ik ben toch niet in Nederland dus het is geen zorg voor mij, maar als NOS om 19.45 live gaat dan zijn er nog maar zo'n dertig kilometer te rijden?
06-08-2016 18:09
Belgische hockeyers 1-1 bij de rust tegen de Britten, als we toch bezig zijn ;)
06-08-2016 18:09
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
06-08-2016 18:09
Wout moest er al af toen het een procentje omhoog liep, die kun je schrappen van je lijstje, geloof me nou maar focus je lekker op kruiswijkje dat is de enige die hier misschien een medaille kan halen, de rest wordt niks
06-08-2016 18:09
Man, wat een mooi strand
06-08-2016 18:09
Waarom hebben de Nederlanders niet gewoon een geheel oranje shirt aan. Dan zijn ze tenminste te herkennen. Met rood / wit / blauw op de schouders val je niet op tussen alle andere shirts. Er is geen land dat oranje als hoofdkleur heeft. Ik kan ze nu alleen herkennen als ze vol in beeld komen (en dat is niet zo vaak)...
06-08-2016 18:10
De drie Nederlanders bij de laatste 5 van het peloton.
06-08-2016 18:10
alle 3 Nl'ers achter in peleton. Goede plek op deze lange vlakke strook. Lekker eten en drinken
06-08-2016 18:12
Lekker op Froome zeuren, maar toen Mollema terug kwam was hij ook flink aan het stayeren. Niet zo selectief zeuren jongens.
1 8 9 10 11 12 29

Reacties zijn gesloten.