Volg hier de Waalse Pijl 2015
woensdag 22 april 2015 om 11:13 Volg in Google

Volg hier de Waalse Pijl 2015

Drie dagen na de Amstel Gold Race staat vandaag de volgende klimklassieker op het programma. In Waremme wordt om half 12 het startschot gegeven voor de 79e editie van de Waalse Pijl. De beslissing valt traditioneel op de Muur van Huy. De aankomst wordt daar tussen 16.20 en 16.50 uur verwacht.

Sporza begint om 14.20 met een rechtstreeks verslag met commentaar van Michel Wuyts en José de Cauwer. Ook Eurosport brengt de wedstrijd live op de buis.

Links:
Startlijst
Routeschema
Profiel
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
1 6 7 8 9 10 14
22-04-2015 16:04
Gesink weer goed vooraan, goeie training vandaag.
22-04-2015 16:04
Nu mag je zeggen dat Lotto er sterk uit ziet met Kelderman, Gesink en Martens (heel goed)
Bij de eerste 25 man.
Vooral Gesink, met verbeten gezicht doet het al verbazend goed!
22-04-2015 16:04
Kelderman ziet er nog fris uit na de tweede keer 'de muur'
22-04-2015 16:06
Volgens Joris vd Berg is het Teunissen die gevallen is.
22-04-2015 16:06
Lekkers er is koers!

Nieuwe ontsnapping met LLS en Visconti.

Peloton onder leiding van OPQS.
22-04-2015 16:06
Redelijk wat TLJ vooraan in het peloton.
22-04-2015 16:06
Visconti en LL Sanchez aangevallen
22-04-2015 16:06
@mollemarijden
Kom op zeg, ze rijden gewoon rustig met een peloton over de muur.
22-04-2015 16:06
Gesink met speels gemak boven.
22-04-2015 16:07
@krypton
Daarachter iedereen op een lint met de eerste breukjes is gewoon goed.
Zeker als je zag hoe fris Paul Martens er nog uit zag!
22-04-2015 16:08
Sanches gaat er vandoor, gesink knap mee voorin.

edit vergeten op posten te drukken. Visconti is ook alles behalve ongevaarlijk. Abandon Vanendert
22-04-2015 16:08
@mollemarijden heeft gelijk, als je het toch moet vergelijken met AGR is het koers :p
22-04-2015 16:08
En Tony maar werken.
22-04-2015 16:10
Mooie zet van Sanchez en Visconti.
22-04-2015 16:10
[b]Koers Update°[/b] We hebben nog ruim 24 kilometer van de boeg, we hebben nu 5 koplopers: Baugnies en De Gendt, Sanchez, Ratto en Visconti. Nog 23 seconden bedraagt de voorsprong op het peloton onder leiding van de mannen van Kwiatkowski.
22-04-2015 16:11
Blijft toch een talentvolle renner met veel atletisch potentieel Robert Gesink!
22-04-2015 16:11
Met Sanchez nu vooruit, zal Nibali wel aanvallen op de volgende klim.
22-04-2015 16:13
daar ga ik nog steeds vanuit ja ,dat Nibali daar gaat. Als Costa of Kwiatkowski willen winnen gaan ze mee!
22-04-2015 16:13
Mijn verwachting op de volgende klim aanval van Nibali met Kelderman.
Hopelijk nog 2 goede renners mee!
22-04-2015 16:14
[b]Koers Update°[/b] Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Baugnies (Wanty), Sanchez (Astana), Ratto (UHC) en Visconti (Movistar) hebben nog 22 seconden met nog 22 kilometer te gaan, staat dat niet mooi?
22-04-2015 16:16
Hopelijk blijft Kelderman weer dicht in de buurt van Nibali want als die in de aanval gaat kan Kelderman nog een keer mooi meeglippen.
22-04-2015 16:17
Hhaha kopgroep uitgelopen naar 30s!
22-04-2015 16:17
[b]Koers Update°[/b] We gaan de laatste 20 km in met een voorsprong van 31 seconden voor de vijf vooraan: , Baugnies (Wanty), Sanchez (Astana), en Visconti (Movistar). Ratto en De Gendt hebben na al die kilometers in de kopgroep helaas moeten lossen. Tejay van Garderen (BMC) in de aanval.
22-04-2015 16:17
Ratto breekt nu dan toch
22-04-2015 16:18
Aanval van Garderen!
1 6 7 8 9 10 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.