Volg hier de vijfde etappe van Parijs-Nice 2021
donderdag 11 maart 2021 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe van Parijs-Nice 2021

Een dag na de machtsgreep van Primož Roglič staat in Parijs-Nice een sprintersetappe op het programma. De etappe tussen Vienne en Bollène is ongeveer 200 kilometer lang. Krijgen we na Sam Bennett en Cees Bol een derde sprintwinnaar in Parijs-Nice? Volg het hier op WielerFlits.

Vanuit Vienne, even onder Lyon, zakt de koers door het Rhônedal, de Ardèche en de Drôme naar Bollène, waar na 200 kilometer de streep ligt. Het is een van de vlakkere dagen in de achtdaagse ronde, met de Côte de Saint-Restitut als enige gecategoriseerde klim op de route. Die klim van derde categorie ligt op dertig kilometer van de meet.

De start van de etappe is om klokslag 11.00 uur, waarna tussen 15.40 en 16.10 uur de aankomst van de winnaar verwacht wordt in Bollène. De live-uitzendingen op Eurosport 2 en NOS.nl beginnen om 14.15 uur. Sporza (Eén) is er vanaf 14.45 uur live bij met beelden uit de Koers naar de Zon.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
46 Reacties
11-03-2021 10:47
Rhône vallei, wind?
11-03-2021 11:01
Hier wel, daar niet.
11-03-2021 11:55
Wind tegen de hele dag, zie ik net op twitter voorbij komen. Dus dat wordt retesaai.
    11-03-2021 12:02
    Dikke kans, volgens Sporza is de gemiddelde snelheid in het eerste uur een duizelingwekkende 30 kilometer per uur en geen enkele vluchter(s). Wordt een lange dag zo.
11-03-2021 12:03
Hier mogen een aantal ploegen zich weer eens achter de oren krabben, je geeft niet bepaald een visitekaartje af als wildcard ploegen. Wederom niemand die de aanval zoekt.
11-03-2021 12:11
Lijkt mij wel een prooi voor Bol dit. Wind op het gezicht houdt hij wel van. Voor mij de topfavoriet van de dag.
    11-03-2021 12:14
    Laatste 10 km wind mee. En Bol lijkt me juist niet iemand voor wind tegen, want moet het hebben van een langere sprint. Wind tegen is meer voor sprinters met een goede jump die precies op het laatste moment nog uit het wiel kunnen komen, zoals Ewan.
    11-03-2021 12:17
    Klopt helemaal. Laatste 10 wind mee is juist ideaal. Ik bedoel te zeggen dat deze jongen van Noord-Holland natuurlijk het best vindt om de eerste uren van de rit lekker harde wind tegen koers te hebben.
    11-03-2021 12:26
    Bol lijkt het inderdaad van een pittige koers te moeten hebben, grote probleem is dat ze momenteel totaal niet koersen. Op deze manier komt iedereen fit aan de finishlijn en dan lijkt me Bol geen kanshebber.
    11-03-2021 13:39
    Moet Bol het per sé van een pittige koers hebben? Volgens mij moet hij het vooral van een goede lancering hebben.
    11-03-2021 13:43
    @Romans niet per se, maar qua intrinsieke snelheid kan hij het niet bolwerken tegen de echte kanonnen zoals Bennett. Een zwaardere koers is hem dan ook meer op het lijf geschreven daar ik, persoonlijk, in hem eerder een snelle klassiekerman zie dan een pure sprinter. Beetje het type Kristoff en Trentin.
    11-03-2021 13:50
    Bolwerken hihi.

    Volgens mij moet hij vooral goed geplaatst zitten en Bennett niet. Qua snelheid komt hij erg in de buurt. Enfin we gaan het vandaag zien, blijft toch een beetje een loterij zo'n massasprint.
11-03-2021 12:49
Met wind tegen krijg je zelden harde koers, omdat je in het peloton relatief weinig power hoeft te leveren om te volgen.
11-03-2021 13:07
Schachmann pakt 2 seconden bij de tussensprint
11-03-2021 13:22
Ze weten in het peloton dat iedereen vandaag naar de Tirreno kijkt.
    11-03-2021 14:58
    De landschappen kunnen wel concurreren vandaag.
11-03-2021 14:23
Gemiddelde snelheid na meer dan 100 km is 34 per uur. Ze houden rekening met T-A zodat we ook deze finish kunnen zien. Ze zijn zeker niet voor half 5 binnen
11-03-2021 14:54
Koersssssssss
11-03-2021 14:55
De Belgen hebben er zin in
11-03-2021 14:55
Prachtig dit, zie je eigenlijk nooit meer.
11-03-2021 14:58
Klassiekergroepje.
11-03-2021 14:58
Belgische alliantie, wel mooi om te zien alleen komennze niet weg
11-03-2021 14:59
Nou, dat was alle actie
11-03-2021 15:00
Dat is toch wel uniek, dit vergde wel organisatie- en communicatietalent.
11-03-2021 15:01
Die St. Restitut is best een leuk klimmetje straks. En de laatste tussensprint is een ongecategoriseerde klim.
11-03-2021 15:40
Val Roglic.
11-03-2021 15:41
Met Martin, die veel pijn heeft.
11-03-2021 15:42
Martin einde koers denk ik.
11-03-2021 15:43
Martin out? Last re elleboog?

Blessures tjv stapelen nu wat op.
11-03-2021 15:43
Zuur voor Martin.
11-03-2021 15:44
Uitvallen van wegkapitein en superhelper Tony Martin is een forse tegenvaller voor Jumbo-Visma. Toonbeeld van een profwielrenner, der Tony.....
11-03-2021 15:46
Streep er door, geen Tony Martin meer in koers.
11-03-2021 15:46
Ai heb het niet gezien, was het een nare val?
    11-03-2021 15:47
    Ze vielen over een vluchtheuvel heen, Roglic stond snel weer op. Martin bleef wat langer zitten, wilde daarna toch weer op de fiets maar stapte af met duidelijk pijn en ging langs de kant zitten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.