Volg hier de vijfde etappe van de Vuelta a San Juan 2019
vrijdag 1 februari 2019 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe van de Vuelta a San Juan 2019

Vandaag staat de koninginnenrit op het programma in de Vuelta a San Juan. De renners finishen namelijk op de top van de Alto Colorado, een ruim vijftien kilometer klim. Kan iemand Julian Alaphilippe nog uit de leiderstrui fietsen? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

Alaphilippe zal ongetwijfeld willen scoren voor zijn werkgever Deceuninck-Quick Step, zeker na de hectiek van de voorbije dagen. Er is echter concurrentie: wat te denken van bijvoorbeeld Nairo Quintana. De Colombiaan staat op behoorlijke achterstand (+ 48 seconden) in het klassement, maar is misschien in staat om weg te fladderen.

De Alto Colorado brengt de renners naar een hoogte van 2565 meter. Officieel heeft de beklimming een lengte van 15 kilometer aan een gemiddeld stijgingspercentage van 4,4%. Er doemen echter ook wat steilere stroken op, geschikt voor de springveren in dit peloton.

De etappe begint om 13.16 uur (CET), terwijl de finish wordt verwacht rond 17.30 uur (CET). Eurosport zendt de Vuelta a San Juan uit op Eurosport 1 (vanaf 16.02 uur) en de Eurosport Player. De koers is ook live te volgen via een livestream van Si San Juan.

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Livestream (Si San Juan, ook in Nederland/België zichtbaar)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
29 Reacties
01-02-2019 13:16
[i]Edit: Dank, nu niet meer[/i]
01-02-2019 13:41
[url=http://34x28.com/wp-content/uploads/2016/10/Altos-del-Colorado-1.png] Profiel van de slotklim.[/url] Die 'steilere stroken' vallen nogal mee met een steilste kilometer aan 5.2, is een pure dieselklim, zijn echt alleen hoogte en lengte die hier voor de moeilijkheidsgraad zorgen.
    01-02-2019 13:45
    Die slotklim is gewoon een loper alleen speelt de hoogte een grote rol en het is het een goede waardemeter op het vervolg van het seizoen.
01-02-2019 14:04
***** Ala
01-02-2019 14:08
***** REV
01-02-2019 14:21
nog 120 km voorsprong kopgroep (15man ) 7.30, 110 km >> 8 min, 100 km>> 7 min 80km>>7 min.


https://twitter.com/hashtag/vueltasj2019?f=tweets&vertical=default&src=hash
01-02-2019 14:28
*****Iljo
01-02-2019 14:55
Op zo'n loper zou de klimmende chronoloog Evenepoel toc zijn poepie aan de rest kunnen gaan tonen ! Lekker met 1:33 voorsprong binnen komen om met de 'handnek-banger' als eerbetoon voor zijn leermeester over de streep te schrijden.
01-02-2019 15:13
De act kwam vandaag al van Hodeg. De heeft blijkbaar een schuiver gemaakt en reed zojuist met blote linker bil in beeld.
Zie twitter filmpje https://twitter.com/canaldeportv/status/1091332411026259974
    01-02-2019 16:02
    Het werd hoog tijd die gedragstrainingen bij DQS! Dit begint er toch echt over te gaan?!
01-02-2019 15:47
Die klim is gemaakt voor Remco, rijdt zeker top 5. Mooi trouwens dat Agentinië
01-02-2019 15:58
Voorlopig nog op 6 minuten een kopgroep, toch?
01-02-2019 16:01
Go Remco! Ik ben opgewonden.
01-02-2019 16:20
Behoorlijke wind zo te horen :s
01-02-2019 16:27
waaiers! of toch breuken
01-02-2019 17:03
Slopende klim op hoogte in volledig open omgeving. Iets dat je niet veel tegenkomt in Europa, aparte discipline.
01-02-2019 17:26
Evenepoel maakt echt wel indruk!
    01-02-2019 17:28
    Ik versta geen Spaans, maar hoor wel heel vaak 'Remco' ja.
    Hoe lang rijdt hij nu al op kop?
    01-02-2019 17:33
    Want? Hij rijd wel op kop maar de groepen er voor lopen uit.
    01-02-2019 17:33
    Te lang, ze komen geen meter dichter op Anacona en Sevilla. Tijd voor Loulou om zelf te gaan
    01-02-2019 17:34
    Don't get me wrong, maar er hing nog wel 50 man aan he.
    01-02-2019 17:52
    Ik bedoelde dat hij samen met Alaphillipe als enige van DQS nog in het peloton zat, en dat hij nog kopwerk deed ook. Hij bracht de groep niet naar de koplopers , maar hij is pas 19. Er wordt een hoop gehyped over deze knul, maar ik vond dit persoonlijk wel knap.
01-02-2019 17:29
inderdaad die wind mat ze allemaal af.
    01-02-2019 17:35
    Niet echt mooi zo'n licht oplopende autostrade middenin een grote vallei.
01-02-2019 17:41
Dan zit je met een ploeggenoot vooraan, en dan speel je het tactisch helemaal niet uit. Ze hadden Anacona makkelijk een loer kunnen draaien. Wel heel mooi voor Winner overigens, de terechte winnaar.
    01-02-2019 17:41
    Schrik om teruggeblazen te worden.
    01-02-2019 17:45
    Natuurlijk. Maar ik zou zeggen; eentje aanvallen op 1km voor de meet. Als Anacona hem terughaalt, zit de ander gebeiteld voor de sprint. Als ie laat lopen heb je ook winst.
    01-02-2019 19:50
    @Merlinappa
    Daarvoor moet je een gat kunnen slaan. Die sprint heeft getoond dat het die columbiaantjes aan kracht ontbeerde. Zeker met die wind.
01-02-2019 17:43
Boontje komt op zijn loontje voor Lefevre en zijn mafiaploeg.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.