Volg hier de vijfde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
vrijdag 27 maart 2015 om 11:55 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

De vijfde etappe in de Ronde van Catalonië wordt een rappe: vanaf de eerste kilometer wordt in een dalende lijn gereden en dit blijft vervolgens tachtig kilometer lang het geval. De rit eindigt met de afdaling van de Alt de Lilla en biedt ruim voldoende mogelijkheden voor vluchters.

Met Bart De Clerq in de leiderstrui zet het peloton vandaag koers naar Valls, de geboortestad van Xavier Tondo. Movistar zal de overleden renner ongetwijfeld willen eren met een ritzege. De aard van het parcours betekent zeker in de eerste fase een zeer snelle rit, waarna de schifting moet komen dankzij enkele beklimmingen die weinig om het lijf hebben. Een prima dag voor gelukszoekers en op het eerste gezicht niet een etappe waarin het klassement veel op de schop hoeft te gaan. De Alt de Lilla is geen vreselijke berg en stijgt gemiddeld met 4,8 procent.

Wie gooit er hoge ogen en blijft iedereen heel in de afdaling van de Alt de Lilla? Het peloton vertrekt om 12:10 uur en wordt rond 17:00 uur in Valls verwacht. Eurosport geeft in zijn programmering de voorkeur aan de E3 Prijs, maar komt vanavond om 19:00 uur met een samenvatting van de etappe.

catalunya etappe 5

Links

Informatie etappe 5

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
97 Reacties
27-03-2015 12:06
Lijkt me leuk als Valls hier weet te winnen :)
27-03-2015 12:28
12 man in de ontsnapping meldt Sporza.
Ik verwacht veel van Julien Simon vandaag. Lijkt me echt een etappe voor hem.
27-03-2015 12:40
M. Elmiger (IAM), J. Polanc (LAM), C. Meier (ORI), L. Craddock (GIA), J. Stuyven (TRE), L. Mas (CRU), F. Vachon (BRE), M. Rutkiewicz (CCC), R. Hardy i C. Loic (COF), B. Coquard (EUR) en M. Minnaard (WAN)
27-03-2015 12:44
en weer teruggepakt
27-03-2015 12:48
logisch dat ze ze terugpakken met zoveel goede sprinters als coquard, stuyven en elmiger
27-03-2015 12:53
Weet iemand wat er met Bardet aan de hand is? zou normaal toch ook wel in top 10 moeten staan? gister 27 minuten aan zijn broek...
27-03-2015 13:03
froome ook en nog vele anderen die je wel hoger verwacht
27-03-2015 13:15
@freddy100: Bardet is gevallen in de 2e etappe en vandaag niet meer opgestapt.
27-03-2015 13:26
Hoop dat sky of saxo de koers al hard gaan maken op dat oplopende stuk vanaf km145, als ze daar al flink door gaan trekken en dit door trekken tot de finish zal de clerq het toch zwaar krijgen
27-03-2015 13:57
thanks Jayster! was me ontgaan. hopelijk niet te ernstig, altijd een mooie renner...
27-03-2015 14:02
5km dalen naar de finish aan 8%, wordt spectaculair, hopelijk droge omstandigheden voor Sky.
27-03-2015 14:05
@mackie
Je bedoelt dat stuk met stijgingspercentage van 2%?
27-03-2015 14:11
@dc
Is het geen 2,1?
27-03-2015 14:15
Klopt.
27-03-2015 14:17
Ja dat stuk, is niet veel gemiddeld gezien, maar als mindere klimmmer +/- 18 km op je max zit kan dat bergje daarna net te zwaar zijn
27-03-2015 14:30
Ben het eens met Mackie. De renners kunnen de koers daar zo hard maken als ze zelf willen. Ik hoop dat De Clerq het vol houdt, hij zal het nog lastig krijgen.
27-03-2015 14:33
Waar kunnen we het zien?
27-03-2015 14:33
@mackie
Voor 2 % heb je geen klimmersbenen nodig, kan je vergelijken mer bf 4.
27-03-2015 14:45
Dannog vreet het wel aan je schipperaar als je daar vollebak over moet. Dus je bent vermoeider als de klimmen eraan komen. Het valt te proberen, niet dan?
27-03-2015 14:54
Ga ervan uit dat echte dalers meer aan hun trekken komen dan echte klimmers, wout poels bleef ook een heel peleton voor door op 150m vd top weg te springen, beter alleen dalen dan id massa.
27-03-2015 15:01
Sky trekt vol door op het klimmetje!
27-03-2015 15:04
al ergens beelden te zien?
27-03-2015 15:32
Ergens een stream?
27-03-2015 15:33
http://www.rojadirecta.me/goto/u-stream.me/live3.html
Als het goed is wordt het hier uitgezonden
27-03-2015 15:40
daar geen beeld. hier wel [url]http://www.cyclinghub.tv/livestream.php[/url] stream 2

Om te reageren moet je ingelogd zijn.