Volg hier de vijfde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
vrijdag 27 maart 2015 om 11:55 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

De vijfde etappe in de Ronde van Catalonië wordt een rappe: vanaf de eerste kilometer wordt in een dalende lijn gereden en dit blijft vervolgens tachtig kilometer lang het geval. De rit eindigt met de afdaling van de Alt de Lilla en biedt ruim voldoende mogelijkheden voor vluchters.

Met Bart De Clerq in de leiderstrui zet het peloton vandaag koers naar Valls, de geboortestad van Xavier Tondo. Movistar zal de overleden renner ongetwijfeld willen eren met een ritzege. De aard van het parcours betekent zeker in de eerste fase een zeer snelle rit, waarna de schifting moet komen dankzij enkele beklimmingen die weinig om het lijf hebben. Een prima dag voor gelukszoekers en op het eerste gezicht niet een etappe waarin het klassement veel op de schop hoeft te gaan. De Alt de Lilla is geen vreselijke berg en stijgt gemiddeld met 4,8 procent.

Wie gooit er hoge ogen en blijft iedereen heel in de afdaling van de Alt de Lilla? Het peloton vertrekt om 12:10 uur en wordt rond 17:00 uur in Valls verwacht. Eurosport geeft in zijn programmering de voorkeur aan de E3 Prijs, maar komt vanavond om 19:00 uur met een samenvatting van de etappe.

catalunya etappe 5

Links

Informatie etappe 5

Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (organisatie)
Liveticker Sporza

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
97 Reacties
27-03-2015 16:37
Volgens mij zit de groep van Kelderman op een meter of 100.
27-03-2015 16:37
Dus Valls kan nog winnen in Valls
27-03-2015 16:38
Hij zal nog een terugkomen en finishen op 5 sec. ;)
27-03-2015 16:38
KOmt een groepje terug?
27-03-2015 16:38
groepje van 9 renners vooraan:
Porte, Contador, Valverde Aru, Pozzovivo, Uran, Valls, van Garderen, Atapuma

valverde gaat vol nu!
27-03-2015 16:39
Daar leek / lijkt het op. Slecht te zien op de stream.
27-03-2015 16:39
Valverde wordt even door de motor geholpen...
27-03-2015 16:39
Denk dat het toch wel valverde word, leuk hoe hij van zo ver het gevecht opneemt
27-03-2015 16:39
Valverde wint zijn tweede etappe
27-03-2015 16:40
Valverde pakt hem als ie overeind blijft.
27-03-2015 16:41
valverde gewonnen, kelderman op ongeveer 45sec
27-03-2015 16:41
Heerlijke zege. Bedank Contador ook maar even, liet geweldig het gat vallen
27-03-2015 16:42
Nergens te bekkenen die Kelderman
27-03-2015 16:42
Nou tuubke... Een sprint waarbij Valverde 44 seconden pakt op Kelderman...
27-03-2015 16:42
Benieuwd wat met kelderman gebeurd, op 44 seconden gefinisht
27-03-2015 16:43
[i]edit redactie: iets genuanceerder aub[/i]
27-03-2015 16:43
Jammer hoor, wie had nou verwacht dat Kelderman zich op zo'n klimmetje zou laten verrassen.
27-03-2015 16:43
ach HoofdIsVrij, Tuubke hoopte het gewoon.. lijkt me niet nodig om zo sarcastisch te zijn.. of wel? mag niemand meer zn hoop/voorkeur/prognose uitspreken op een normale manier?
27-03-2015 16:45
@Henga: Eerder de renners er maar uit gooien dan? ''Zij kunnen dat niveau niet aan''
27-03-2015 16:54
Nu mis ik die hysterische sportfan_ wel een beetje. Declercq op 2 nog wat binnengekomen...
27-03-2015 16:59
@HoofdisVrij
lol :)
27-03-2015 17:04
Kelderman blijft 8e in klassement

Om te reageren moet je ingelogd zijn.