Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
woensdag 14 juni 2017 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

De eerste kaarten zijn geschud en liggen nu op tafel. Een dag na de eerste bergop aankomst in de Ronde van Zwitserland wacht een rit met een zware klim in het midden van de etappe. Weten de sprinters bijtijds terug te keren, om zo in Cevio te strijden om de ritzege? Volg het hier op WielerFlits.

Het is de enige etappe die langer is dan 200 kilometer, namelijk 222 kilometer. Onderweg komen de renners een serieuze klim tegen: de Simplonstrasse. De klim gaat met 1989 meter flink de hoogte in. Voor de renners is het twintig kilometer klimmen aan een gemiddelde stijging van 6,6%. Daarna doet het peloton een stuk Italië aan, om weer te klimmen naar het plaatsje Druogno (6 km aan 5,6%). Na deze laatste hindernis is het nog vijftig kilometer naar de finish in Cevio.

De etappe begint om 11.30 uur, rond de klok van 17.30 uur wordt de finish verwacht. Eurosport (Nederland) begint om 16.00 uur met de live-uitzending op het hoofdkanaal. Belgische kijkers kunnen achter de decoder van Play Sports terecht.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
102 Reacties
14-06-2017 16:09
https://www.firstonetv.eu/Live/France/RTS-Deux-25
14-06-2017 16:09
Verschrikkelijk jammer voor Lopez. Tour had ik sowieso niet verwacht maar wie weet kan hij de vuelta en daarmee nagenoeg het hele jaar op de buik schrijven.
14-06-2017 16:09
Met alle gezaag over Boom komt ie niks verder, staat volkomen los van zijn salaris. Gelukkig zijn leidt tot presteren, andersom niet en sinds Astana tijdperk lijkt er niets meer te lukken bij die twee bonken van weleer.
14-06-2017 16:11
Dobbervlucht: mooi gevonden. Maar het nodigt niet uit om te gaan kijken, behalve vissers misschien. Saaie bedoening (ik hou niet zo van vissen;-).
14-06-2017 16:16
@Djoop en Admirals, bedankt!
14-06-2017 16:20
Oi Mourik: DJoop had hem van mij hea ;-) maar is prima hoor, zolang een ieder gelukkig en tevree is met kijken vind ik het best.
14-06-2017 16:23
Droomvlucht, renners in de vlucht dromen (stiekem) van een overwinning, wij de kijkers dromen van een spectaculaire etappe.
14-06-2017 16:23
Dobbervlucht is wel passend nu met die regen.
14-06-2017 16:26
Ja, ik ga hem niet nog een keer edituh. Credits zijn idd voor Seph.

[e] & Admirals..
14-06-2017 16:33
Daar is Lars Boom hoor
14-06-2017 16:33
Boom heeft naar Rebellin geluisterd
14-06-2017 16:34
Boomvlucht of Boom petatte?
14-06-2017 16:35
Ongelofelijk toch, die benen van Boom
14-06-2017 16:35
Daar was Lars Boom**
14-06-2017 16:35
Sommigen kunnen blijkbaar toch echt voorspellen hier ;) Boom gaat zodra de dobbervluchters (bijna) gepakt zijn. Alleen zonder de grote vis te vangen waarschijnlijk..
14-06-2017 16:36
Boom leest ook Wielerflits, en hij dacht: "Laat ik de lezers iets geven om over te lullen."
14-06-2017 16:36
Dit was bijna nog kanslozer dan de kansloze vlucht. Ga dan 10 km later
14-06-2017 16:40
Asselman en King liepen mooi uit, maar als Dumoulin mee gaat doen...
14-06-2017 16:41
zal wel een rekenVoutje zijn dan... hoop ik
14-06-2017 16:41
Asselman gaat het redden! ;)
14-06-2017 16:49
Wat is die Jeroen toch een onbekwaam ventje... Gisteren spreekt ie de hele etappe de aankomstplaats fout uit. Hij snapt de ballen van tactiek.. -_- En dat is nog maar het topje.
14-06-2017 16:52
Haha lekker hoor!
14-06-2017 16:53
Wat een versnelling van sagan.. goed via Arndt gesprongen, maar toen zijn gashendel vol open ging.. pff
14-06-2017 16:55
Weer een fout van Sunweb, waarom gaat Matthews niet mee in het wiel van Arndt?
14-06-2017 16:58
@slurpie hoezo weer? Vandeweek was de leadout perfect.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.