Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
woensdag 14 juni 2017 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

De eerste kaarten zijn geschud en liggen nu op tafel. Een dag na de eerste bergop aankomst in de Ronde van Zwitserland wacht een rit met een zware klim in het midden van de etappe. Weten de sprinters bijtijds terug te keren, om zo in Cevio te strijden om de ritzege? Volg het hier op WielerFlits.

Het is de enige etappe die langer is dan 200 kilometer, namelijk 222 kilometer. Onderweg komen de renners een serieuze klim tegen: de Simplonstrasse. De klim gaat met 1989 meter flink de hoogte in. Voor de renners is het twintig kilometer klimmen aan een gemiddelde stijging van 6,6%. Daarna doet het peloton een stuk Italië aan, om weer te klimmen naar het plaatsje Druogno (6 km aan 5,6%). Na deze laatste hindernis is het nog vijftig kilometer naar de finish in Cevio.

De etappe begint om 11.30 uur, rond de klok van 17.30 uur wordt de finish verwacht. Eurosport (Nederland) begint om 16.00 uur met de live-uitzending op het hoofdkanaal. Belgische kijkers kunnen achter de decoder van Play Sports terecht.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
102 Reacties
14-06-2017 13:57
Geen Planckaert blijkbaar
14-06-2017 13:58
@grobbel
Geen Planckaert in de kopgroep. Kopgroep bestaat uit de overige 6 man met een voorsprong van ruim 5 minuten met nog 117 km te gaan.
14-06-2017 14:04
Ik zie het; Sporza heeft hun eerdere bericht over Planckaert ook weer ingetrokken.
14-06-2017 14:05
Een dobbervlucht is een vlucht waarvan het peloton elk moment kan beslissen om de hengel op te halen.
14-06-2017 14:09
Ik zou toch graag de tactiek van de huidige volgers willen weten. Als je niet houdt van de vroege vlucht of er niet in gelooft, waarom zou je dan nu al de koers volgen?
14-06-2017 14:17
@Charlie33 Een dobbervlucht vind ik een goede benaming! Deze hengel gaan ze zometeen ook weer binnenhalen en dan is het wachten op Lars.

@52voor11achter Waaiers, valpartijen of een vroege uitbraak der favorieten. Je weet het nooit en als je niet kijkt zul je het ook nooit zien gebeuren.
14-06-2017 14:19
Dobbervlucht klinkt wel erg relaxed, terwijl de vluchters meestal echt wel doorpezen. Zou daarom gaan voor Spartelvlucht. Het peloton laat de vluchters wat spartelen en beslist dan om het net op te halen. Af en toe glipt er eens een rare vis door de mazen van het net..
14-06-2017 14:22
Dobbervlucht is inderdaad mooi gevonden. Hier kun je ook de nodige visserslatijn op loslaten. Deze vinding mag je als een hele grote vis beschouwen!
14-06-2017 14:25
Jammer dat die Simplonpass zo ver van de finish ligt. Weinig spektakel. Ik zeg Sagan voor vandaag!
14-06-2017 14:44
Ben benieuwd of Modolo de klim overleefd, dan geef ik hem de meeste kans
14-06-2017 14:53
Als de vis wordt binnengehaald zal deze inderdaad spartelen, maar daarvoor mogen ze eerst even lekker dobberen.
14-06-2017 14:57
Aqua Blue Sport is serieus goed bezig deze ronde.
14-06-2017 15:21
Dobbervlucht is een prachtig woord, maar is geformuleerd vanuit het perspectief van het peloton. Spartelvlucht doet meer recht aan het perspectief van de vluchter.

Die prijs voor de strijdlust klinkt wel meteen een stuk lulliger als je het 'prijs voor de spartelaar' noemt.
14-06-2017 15:24
Hoge kwaliteit reacties hier, vermaak me kostelijk!
Ik zet de tv na 5en wel een keer aan.
Nu tijd besteden aan mijn jankerds hier thuis.

Zou mijn geld zetten op Sagan of Matthews.
14-06-2017 15:32
Zware valpartij Lopez. Het zit 'm ook niet mee.
14-06-2017 15:34
Waarom de Simplonpas midden in zo'n eindeloze etappe opgenomen? Sportief is het zinloos, want de renners gaan daar echt geen oorlog maken. En voor de marketing van de streek hoeft het ook niet, want ze zijn er al lang en breed voorbij voordat de camera's in de koers komen.
14-06-2017 15:36
Ai Lopez valpartij
14-06-2017 15:43
Lopez gevallen. Begint imago van een brekebeen te krijgen helaas (los van oorzaak uiteraard).
14-06-2017 15:45
Hopen maar dat de schade meevalt voor Lopez. Zou wel erg sneu zijn als hij er nu weer een tijd uit zou liggen.
14-06-2017 15:55
Pas in de nabeschouwing kan je kijken of het een dobbervlucht was. Het team wat de vluchters bijhaalt dient ook de grote vis, de etappezege, binnen te halen. Of je moet er ook een meeuwenzege bij gaan halen
14-06-2017 15:57
oh kijk, niet alleen NLers vallen nonstop ;-)

Wel sneu voor Lopez, hopelijk kan hij zijn weg vervolgen. Zou een mooie Astana knecht zijn in de tour.

edit: lees net dat hij naar het ziekenhuis moet. Hopelijk loopt het los.

Voor live streams: youtube --> Tour de suisse 2017 --> filteren op Live
14-06-2017 15:59
nog 50k te gaan, voorsprong terug naar 2.10
14-06-2017 16:00
Lopez in elk geval afgevoerd naar het ziekenhuis.
14-06-2017 16:02
Heeft iemand een goede livestream gevonden?
14-06-2017 16:08
[e] Voor live streams: youtube –> Tour de suisse 2017 –> filteren op Live

Dank u

Om te reageren moet je ingelogd zijn.