Volg hier de vierde etappe van het Critérium du Dauphiné 2020
zaterdag 15 augustus 2020 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van het Critérium du Dauphiné 2020

Primož Roglič en Jumbo-Visma beschikken vooralsnog over de meeste paardenkracht in het 72e Critérium du Dauphiné. Op weg naar de eindwinst is de bergrit over de Montée de Bisanne naar Megève vandaag de volgende horde. Bespreek hier het koersverloop!

Ruim een week voor de start van de Dauphiné was het parcours van de vierde etappe aangepast. Om veiligheidsredenen werd de Col de l’Épine geschrapt, nadat het wegdek in de afdaling beschadigd bleek. Maar ook zonder de ruim 950 meter hoge klim van eerste categorie blijven er genoeg hoogtemeters over in deze bergrit. Gestart wordt in Ugine, waarna de route naar de Col de Plan Bois en de Col de la Croix Fry leidt.

Vervolgens gaat de route over de Col des Aravis en de Côte d’Héry-sur-Ugine naar Albertville, dat onlosmakelijk met de Olympische Winterspelen van 1992 verbonden is. Dan wordt doorgereden naar Villard-sur-Doron en de Montée de Bisanne van buitencategorie. De eindbestemming ligt deze keer op de Montée de l’altiport, de luchthaven van Megève. Hier ligt de aankomst na een slotklim van 7,4 kilometer aan gemiddeld 4,7 procent.

Om 12.05 uur wordt het startsein gegeven en de finish wordt verwacht tussen 16.33 en 17.07 uur. Vanaf 15.05 uur is de etappe te zien op Eurosport 1 en via de Eurosport Player. Sporza op één volgt om 16.00 uur. De NOS heeft vanaf die tijd ook een livestream met beelden uit Frankrijk.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Tissot Timing)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
15-08-2020 11:49
Nou Froome doe eens gek, ga mee met de ontsnapping!
15-08-2020 11:50
Eens kijken hoe het knechtenwerk (mag dat woord anno 2020 nog wel?) vandaag gespeeld wordt.
15-08-2020 11:51
Ineos zou wat kunnen proberen met Sivakov vandaag. Als ik Jumbo was zette ik Kruijswijk en Dumoulin in zijn wiel en als hij gaat, zorgen dat je mee bent.
    15-08-2020 11:54
    Ik vermoed dat Dumoulin dat juist niet wil, als je zijn reactie van gisteren in ogenschouw neemt.
    15-08-2020 11:56
    Het is wel de enige manier voor Dumoulin om de Dauphiné te winnen. Ik denk dat hij aanvallen en zich op die manier testen wel leuk vindt. Het is meer het onnodig knechten wat hem tegenstond.
    15-08-2020 12:17
    Mwja dat is dan een verschil van interpretatie. De vraag is of in het wiel zitten van iemand ook bij aanvallen hoort. Dat lijkt mij meer controleren toch?
15-08-2020 11:52
Wordt de etappe ergens vanaf de start uitgezonden?
15-08-2020 12:12
Alaphilippe wint hem met de ontsnapping
15-08-2020 12:16
Benieuwd na tjv vandaag. Bernal afgestapt dus ineos rijdt nu niet meer zoals afgelopen dagen
    15-08-2020 12:20
    Gisteren geen ineos op kop gezien. Enkel Arkea en TJV. Misschien wisten ze al van bernal zijn problemen.
15-08-2020 12:17
Ik verwacht sowieso wel een megagroep in de ontsnapping vandaag met ook een Ineos en misschien zelfs een Jumbo dr bij.
    15-08-2020 12:23
    Dus niet. Één man op kop. Je mag raden wie. Jawel, Thomas de Gendt. Wie anders.
    Het zal moeilijk worden om alleen vooruit te blijven. Maar met de Gendt weet je het nooit.
    15-08-2020 12:25
    Die zal wel snel gezelschap krijgen er komt nog heel wat klimwerk aan.
    15-08-2020 12:32
    Haha. Miste hij deze nog? Volgens mij toch al een op zak hier.
15-08-2020 12:38
Alaphilippe is al onderweg!
15-08-2020 12:44
Gisteren in Het Nieuwsblad:
"Thomas De Gendt (33) is de koning van de lange ontsnapping, maar voorlopig is de lol er een beetje af. Als slachtoffer van zijn eigen succes houdt het peloton hem kort aan de ketting. De kleine ploegen willen allemaal mee ten aanval. De klassementsploegen hebben geen zin om zich suf te rijden in de achtervolging. “En zo is het moeilijk om koersen te winnen. Mijn overwinning in de Tour van vorig jaar heeft meer kwaad dan goed gedaan.”"

Mooi dat het hem vandaag dan toch nog gelukt is (en hardrijders mee heeft).

Edit: Dat van de hardrijders is toch niet zo mooi: "Thomas De Gendt kan het tempo niet meer volgen."
Edit2: Weer terug in de groep. Wat wil die man nou?
15-08-2020 12:44
Kwiatkowski, Elissonde, Alaphilippe en Masnada voegen zich bij de Gendt.

Lekker bezig Masnada!
15-08-2020 12:50
Kamna, Hirschi, Haig, Soler en De La Cruz onderweg naar de kopgroep. Zou toch leuk zijn om deze fase te zien.
15-08-2020 12:58
Deze gaat naar Alaphilippe! Vanuit de kopgroep en zeker op deze aankomst met zijn explosiviteit!!
15-08-2020 13:04
De Gendt al gelost. Jumbo moet aan de bak.
15-08-2020 13:17
Kopgroep:

Julian Alaphilippe (Deceunick-Quick-Step)
Michal Kwiatkowski (Team INEOS)
Kenny Elissonde (Trek-Segafredo)
Fausto Masnada (CCC)
Lennard Kämna (BORA-hansgrohe)
David de la Cruz (UAE Team Emirates)
Marc Soler (Movistar)
Jack Haig (Mitchelton-SCOTT)
Marc Hirschi (Team Sunweb)
Dylan van Baarle (Team INEOS)
Luis Léon Sanchez (Astana)
Matej Mohoric (Bahrain McLaren)
Nicolas Edet (Cofidis)

En vervelend nieuws:
In het peloton is er een val gesignaleerd. Er is tot nu toe niet bekend hoeveel renners betrokken zijn, maar favorieten Buchmann en Kruijswijk zijn enkele slachtoffers. Kruijswijk grijpt naar zijn schouder.

Ook Muhlberger en Pinot ontsnappen niet aan de val. Die laatste moest voet aan grond zetten.
15-08-2020 13:19
Kamna op ruim 5 min best geplaatste! ?

Val met kruijswijk.
15-08-2020 13:21
Opgave Kruijswijk, last van schouder. Ook exit Buchmann. Zonde zeg, hopelijk niet te erg met het oog op de Tour.
15-08-2020 13:24
Damn. Super zonde. Hopelijk niks ernstigs voor de heren
15-08-2020 13:25
Buchmann er ook uit.
15-08-2020 13:25
Zou die zn knechtenrol zien aankomen en denken van prima. Goed herstellen en dan in de vuelta/giro de grote kopman zijn. Of alles op zn herstel voor de tour zetten.
15-08-2020 13:27
Is dislocated vrij vertaald niet gewoon schouder uit de kom? Dan kan het nog alle kanten uit. Bij wijze van spreken kan die dan morgen alweer fietsen.
    15-08-2020 13:30
    Klopt, een dislocated shoulder betekent schouder uit de kom. Vraag is natuurlijk of er daarnaast geen breuken zijn.
15-08-2020 13:29
Kruijswijk valt uit. De eerste lichte tegenslag op weg naar de Tour is een feit.
    15-08-2020 14:06
    Bernal weg
    Buchmann weg.
    Froome valt tegen.
    Adam Yates ook nog niet alles.
    Thomas nog niets.
    Bardet nog niet best.

    Ze hebben nog twee weken.
    Het is dus ook bij andere ploegen nog niet Hosanna

15-08-2020 13:36
Balen dat we weer zolang moeten wachten voordat er ergens livebeelden zijn.
Anno 2020 moet dat toch anders kunnen.
    15-08-2020 13:42
    Begrijp het eigenlijk ook niet, de honger naar beelden is groot!
    15-08-2020 14:03
    "Anno 2020 moet dat toch anders kunnen" impliceert voor mij dat je denkt dat het met techniek te maken heeft.

    Lijkt me echter alles met keuzes en geld te maken te hebben. Zenders moeten er ook zendtijd aan uitgeven. Slechts online streamen door bijvoorbeeld de organisatie zelf is denk ik niet rendabel. Daarnaast is het aantal kijkers aan het einde van de dag, om praktische redenen, vermoedelijk ook groter dan op het begin van de dag. Wat zich wederom linksom en rechtsom in geld uitdrukt.
    15-08-2020 14:13
    In de Tour kan het wel, zal dus weinig met techniek te maken hebben. Blijft wel jammer, zeker in dit soort ritten. Wat je wel ziet is dat de tickers steeds mooier worden maar daar zou nog wel heel veel meer kunnen door er livebeelden in te verwerken.
    15-08-2020 14:18
    Als geld aan bomen zou groeien zou ik het met je eens zijn.

    Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, en er is nauwelijks vraag naar, op een handjevol gekken na (zoals wij...).
15-08-2020 14:30
Bora en Israël nog maar met 4 man in koers na opgave Schillinger en Greipel.
15-08-2020 14:32
Zie Kämna de rit wel winnen, zou een mooie opsteker zijn voor Bora.
15-08-2020 14:42
Kamna? Word dan natuurlijk gewoon Alaphilippe..
    15-08-2020 14:48
    Loulou is de favoriet uit de kopgroep inderdaad maar Kämna handhaafde zich gisteren nog in de groep der favorieten en viel ze zelfs aan in de finale, dat mag ik wel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.