Volg hier de vierde etappe van de Ronde van Romandië 2017
zaterdag 29 april 2017 om 12:55 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van Romandië 2017

Na de sprintetappe van gisteren, moeten vandaag de klassementsmannen weer aan de bak in de Ronde van Romandië. De klimmers krijgen de laatste kans om tijdwinst te boeken met oog op de slottijdrit van morgen.

Aangezien de verschillen in het klassement nog relatief klein zijn, zullen de mindere tijdrijders onder de klimmers graag een buffer willen opbouwen voor zondag. Dat is ook goed mogelijk, want het parcours lijkt met drie beklimmingen van eerste categorie en één van tweede categorie zwaar genoeg om voor vuurwerk te zorgen.

De etappe gaat om 13:10 van start en eindigt volgens de organisatie tussen 17:12 en 17:31. Eurosport begint net als de afgelopen dagen om 16:00 aan de uitzending, met commentaar van José Been en Michael Boogerd.

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2017 (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcoursinformatie

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
52 Reacties
29-04-2017 13:08
Het moet vandaag gebeuren voor de klimmers. Anders is het voor de tijdrijders.
29-04-2017 13:08
Laat het spektakel beginnen! Ben ik de enige die vind dat deze ronde weinig aandacht krijgt?
29-04-2017 13:15
Ben benieuwd, vandaag zal het toch moeten gebeuren voor de klassementsmannen. Uitkijken naar Kelderman en zien in hoeverre Roglic zich voorin weet te handhaven. Op papier zou je hier toch een strijd tussen Froome en Porte verwachten.
29-04-2017 13:16
@Superfan: denk t wel, de aandacht is toch prima? Live-tv, alle kranten berichten erover.
Is meestal een rondje van net-niet, door een te weinig selectief parcours en deelnemersveld dat moe is van de Ardennen, of in opbouw naar de Giro.
29-04-2017 13:20
Blijkbaar heeft Moscon Kevin Reza racistisch bejegend. Zie https://twitter.com/dnlbenson
Erg jammer, leek een mooie renner te zijn, maar dus ook een rotte appel. Kan zo in het rijtje met Franco-fan Rojas.

Edit: zie hier het nieuwsbericht erover: http://www.cyclingnews.com/news/moscon-racially-abuses-reza-at-tour-de-romandie/
29-04-2017 13:20
Mooi, hier gaan we voor zitten!
29-04-2017 13:34
Armee in de aanval lijkt me?
29-04-2017 13:40
Hopelijk gaan Katusha en/of Orica een vroeg bommetje gooien
29-04-2017 13:46
@ciclismo92: Dat van Rojas heb ik gemist.
29-04-2017 13:56
Ik vraag me altijd af wat sporters nou met politiek te maken hebben? Net als die eeuwige discussie of sporters wel of niet naar de OS of het WK moeten gaan in een discutabel land qua mensenrechten (Rusland, China, Zuid-Afrika & Brazilië recent). Daar zijn sporters toch helemaal niet voor. Laat NOC en de bonden dat maar uitzoeken. We rekenen Rutte toch ook niet af op zijn voetbal kwaliteiten?
29-04-2017 13:57
De kopgroep:
Les 8 coureurs: Clarke, Kochetkov, Van der Sande, Armee, De Gendt, Cherel, Reguigui et Pasqualon. Avance de 58''

Drie Belgische Lotto renners dus. Hun doel lijkt duidelijk ;)
29-04-2017 14:22
De jarige Tolhoek is afgestapt, voelde zich niet lekker. Jammer, die reed hier goed in de rondte. Was een mooie test geweest vandaag
29-04-2017 14:24
Gisteren Froome in de Leadout voor Viviani:onze José ging helemaal uit d'r dak!
29-04-2017 14:28
2 dingen die mij heel erg benieuwen aan deze etappe;
- Gaat de slotklim van 4 km (eerste 3 km a 8%, laatste km a 4%) voldoende zijn om een schifting door te voeren? Ik vrees voor weinig spektakel met een handjevol seconden verschil.
- Hoe vaak zal José de naam Tosh van der Sande noemen? Ik zet vast in op 12 keer.
29-04-2017 14:35
Jammer van Tolhoek inderdaad, die verraste mij hier positief.
29-04-2017 14:37
Hij zit in de kopgroep, dus ik zou maar wat hoger inzetten als ik jou was Paul ..

Jammer van Tolhoek inderdaad, maar niet verwonderlijk met dit weer. Ben persoonlijk weer benieuwd naar JVDB vandaag en wat betreft het 'racistische voorval' met Reza: hij leek het zelf wel aardig op te lossen. Laten we er hier maar geen poespas van maken.
29-04-2017 15:02
Kruijswijk waarschijnlijk gewoon van start in de 2e etappe Yorkshire
29-04-2017 15:16
zijn dit nou eindelijk echte bergen, of weer zo'n vertekenend profiel met gewoon een massasprint?
29-04-2017 15:29
Ik schat dat de naam Tosh van der Sande zo' n twintig keer over de lippen van José zal komen. Wat heeft dat mens toch met dat joch?
29-04-2017 15:43
Dit bericht is verwijderd
29-04-2017 15:50
@ Dumoman, Bob Jungels.
29-04-2017 15:59
@dumoman haha de verkeerde volg topic.
29-04-2017 16:07
Leuke groep nu weg uit peloton. Kopgroep heeft nu z'n langste tijd wel gehad.

Edit: achtervolgende groep staan allemaal binnen een halve minuut van Felline
29-04-2017 16:09
@8.6
De eerste drie kilometer van de slotklim loopt stevig omhoog aan zo'n acht procent. Daar kan wel verschil worden gemaakt. De laatste drie vlakt het wat af, maar de slotkilometer loopt toch aan 6.5 procent omhoog. Het zal voor aan de renners liggen vandaag, maar ik neem aan dat ze Felline wel gaan proberen te lossen.
29-04-2017 16:17
Heftig... Young is gisteravond overleden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.