Volg hier de vierde etappe van de Baloise Belgium Tour 2019
zaterdag 15 juni 2019 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Baloise Belgium Tour 2019

Spektakel lijkt gegarandeerd in de voorlaatste rit van de Baloise Belgium Tour. Met 0:57 heeft Remco Evenepoel een ruime marge op de concurrentie, maar kan de jongeling van Deceuninck-Quick Step de eindzege ook thuisbrengen in de lastige Ardennenetappes?

Het afsluitende weekend wordt verreden in Oost-België met een Ardennenrit in en om Seraing op zaterdag. De regio rond Luik geniet onder wielerliefhebbers bekendheid vanwege de Ardennenklassiekers. Vandaag komen de renners negen hellingen tegen, waaronder enkele bekende die we kennen uit Luik-Bastenaken-Luik.

Pas na zeventig kilometer lijken de favorieten uit hun kot te moeten komen op de beklimming van de gevreesde La Redoute, gevolgd door de Rue de Lince en La Roche-aux-Faucons. Vijftig kilometer voor de finish komen de renners aan bij de Rue du Fort. Deze klim van 1,3 kilometer aan 6,9% is liefst drie keer opgenomen in het parcours.

Na 113 kilometer gaan de renners namelijk een eerste keer over de aankomstlijn. In de ruim veertig kilometer die dan nog volgen zitten nogmaals de Rue du Fort, La Roche-aux-Faucons en nóg een keer de Rue du Fort. De laatste acht kilometer gaan in dalende lijn richting Seraing: in deze rit gaat het klassement zonder twijfel op zijn kop.

Het startsein voor deze etappe over 151,1 kilometer van en naar Seraing wordt gegeven om 11.45 uur. De finish wordt verwacht tussen 15.30 en 15.45 uur. De koers is rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player (13.20 uur) en Sporza op één (13.30 uur). Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Links
Voorbeschouwing: Baloise Belgium Tour 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
43 Reacties
15-06-2019 11:52
Dat mannetje heeft donderdag in de slotfase gewoon 42 seconden bijeengefiest.
Hij reed weg op het vlakke en Philipsen had nen chasse patate. In de laatste kilometers hebbe Wellens en Campenaerts nog vol gereden en dat ventje was al aant juichen.
15-06-2019 12:32
Lijkt foto van na de finish vandaag hehe
15-06-2019 14:17
Meer dan twee minuten voorsprong geven aan Campenaerts ? Zijn ze geschift of zo ? Hoogheidswaanzin ?
15-06-2019 14:31
Nog één mannetje voor QS voor Evenepoel. Ziet er echt niet goed uit. Lotto lijkt het pleit te gaan winnen. Sery krijgt dit nooit dicht alleen, integendeel.
    15-06-2019 14:38
    Remco ziet er echt wel goed uit, Wellens zal heel sterk moeten zijn om van hem weg te rijden.
    15-06-2019 14:40
    Quick step heeft nog 3 man in steun?
    15-06-2019 14:41
    Deze totale paniek lijkt me volkomen overbodig. Ziet er voorlopig allemaal prima uit voor Evenepoel.

    Campenaerts zal straks een wereldnummer neer moeten zetten, wil hij met deze situatie naar eindwinst rijden. Waarschijnlijker lijkt het dat de beste in het peloton er straks hard overheen gaan klappen.
15-06-2019 14:45
Klein pelotonnetje nog. Benieuwd wat de Valkenrots zo gaat doen, en wie er mee kunnen
15-06-2019 15:12
Wellens heeft toch een flink gat geslagen. Rijdt wel z'n eigen tempo Evenepoel.
15-06-2019 15:14
Het is wel duidelijk wie de commentatoren het liefst zien winnen.
15-06-2019 15:16
Evenepoel rijdt het gewoon dicht.
15-06-2019 15:18
Potverdikke, dit is van Evenepoel, wat er ook gebeurt, wel weer een nummertje volwassen en uitgebalanceerd koersen.
    15-06-2019 15:20
    Idd. Goed gedaan van Evenepoel. Wellens uit laten razen, even laten zwemmen en dan op het vals plat eraf rijden die Wellens.
15-06-2019 15:18
Slim hoor, Vocsnor.
15-06-2019 15:19
Hij blijft bevestigen. Wat een megatalent.
15-06-2019 15:20
Wat een domme actie van Campenaerts zeg. Rijdt zijn eigen kopman de vernieling in en Evenepoel zegt hartelijk dankjewel.
    15-06-2019 15:21
    Ach ja met wat Remco nog in de benen had...
    15-06-2019 15:24
    Aanvallen op het moment dat de ander juist een ferme inspanning heeft geleverd om het gat te dichten, is zo gek toch niet? Integendeel.
    En of nu Wellens of Campenaerts tweede wordt, zal hen ook niet zoveel uitmaken.
    15-06-2019 15:26
    Wellens komt een tegen een gewoon tekort tegen Evenepoel. Dan moet je iets.
15-06-2019 15:21
Evenepoel zonder te ademen.
15-06-2019 15:22
als je zo goed bent heb je geen tactiek nodig
15-06-2019 15:24
"Maja Tim Wellens, die mag gistere dan wel gewonne hebbe. Dies nog bijlange na nie in vorm. En Campenaerts, das ook geen volwaardige prof."
    15-06-2019 15:30
    Nee precies, dat uurrecord was ook gewoon een gelukje ;)
    15-06-2019 15:34
    Niet slecht voor een semiprof dit. Verslaat hier toch de nieuwe Eddy VDB.
15-06-2019 15:25
Hij is in ieder geval niet trager dan Tim Wellens in een afdaling. Dus dat sturen heeft ie sinds gisteren ook onder de knie.
15-06-2019 15:27
Die commentator op de motor... Die kan echt vaak komen! (Voor een man)
15-06-2019 15:29
Ja de Lotto's worden hier wel even te kakken gezet.
15-06-2019 15:30
@Random wielerliefhebber
Hij rijdt weer 47 seconde weg.
    15-06-2019 15:31
    Tsja, daar kwam wel verkeerd sturen van Wellens bij aan te pas. Desalniettemin weer een indrukwekkend stukje van Evenepoel
15-06-2019 15:31
Campenaerts kan zo nog even de zege stelen, maar Lotto heeft hier wel fietsles gekregen van die schooljongen.
15-06-2019 15:32
Ik gun Vocsnor deze etappe wel
15-06-2019 15:34
Dat juichen van Campenaerts. Het hoort erbij natuurlijk in het wiel hangen en dan winnen, maar om dan te doen alsof je de allerbeste bent... beetje sneu.
    15-06-2019 15:35
    Dat doet hij toch helemaal niet. Hij is gewoon heel blij om te winnen.
    15-06-2019 15:36
    Zegt iemand met 'spurter' als nickname.. tikkeltje ironisch wel. ;)
    Overigens een megaprestatie van Victor, die totaal niet voor dit terrein is gemaakt en letterlijk vanaf kilometer 1 in de aanval was.
    15-06-2019 15:39
    Exact, ik vond het ook wat overdreven! Ik ben benieuwd wat hij in zijn interview zegt!
    15-06-2019 15:40
    Eerste zege ooit voor hem in een rit in lijn. Mag je blij om zijn toch?
    15-06-2019 15:43
    Hij mag blij zijn hoor, maar het juichen vond ik wat overdreven. Verder niks te maken met mijn nickname. Ik doe m'n kopwerk voor ik de rest erop leg in de sprint. :)

    In het interview realistisch overigens.
15-06-2019 15:36
Ik wordt hier wel ff stil van.
Overigens, als ik zo de bouw van evenepoel bekijk. Dan zou het mij niet verbazen dat deze man nog gewicht kwijt kan raken bij zijn kont. Of alle kracht moet daar uit komen. Het is echt een heel verschil met de twee man die achter hem zaten.
    15-06-2019 16:18
    Is ook geweten hoor. Hij zit nu trouwens nog 1-2 kilo boven zijn gewicht van in Innsbruck. En toen had hij al gezegd dat er nog iets van af kon. Maar hij zou te kennen hebben gegeven, dat hij pas later (wanneer hij echt voor de grote rondes gaat) zijn gewicht naar beneden wil halen, omdat hij nu nog niet 100% volgroeid zou zijn. Hij wil dus geen risico nemen. Heeft natuurlijk ook nog te maken met zijn achtergrond als middenvelder. Als hij nog pakweg 2 kilo onder zijn gewicht van Innsbruck zou kunnen duiken, dan zit zijn VO2max op 't niveau van Froome in topvorm.
15-06-2019 15:36
campenaerts weet het ook wel
15-06-2019 20:56
Zo zie je maar hoe moeilijk het is om een koers binnen te doen. Winnen is winnen zegt De Cauwer daarover altijd veelbetekend. Dan ben je werelduurrecordhouder en heb je nog nooit een koers gewonnen in lijn, zonder dat je zelfs echt traag bent in de spurt zo blijkt nu. Conclusie: Campenaerts is top, maar bescheiden, en vooral blij. Hij reed trouwens de ganse rit vooruit bijna waarvan heel veel op kop. Gun het hem van harte !

Om te reageren moet je ingelogd zijn.