Volg hier de vierde etappe in de Tour of California 2015
woensdag 13 mei 2015 om 20:15 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Tour of California 2015

Met de Let Toms Skujins als nieuwe leider gaat vandaag de vierde etappe in de Tour of California van start. De rit voert van Pismo Beach naar Avila Beach en is 173 kilometer lang. Het startschot klinkt om 20.30 uur Nederlandse tijd, de aankomst staat gepland rond 00.50 uur vannacht.

Na de bergetappe van gisteren is het woord vandaag waarschijnlijk weer aan de sprinters. Kan Mark Cavendish zijn derde ritzege boeken? En waar zijn de Nederlandse spurters Wouter Wippert en Danny van Poppel toe in staat?

De Tour of California wordt live uitgezonden door Eurosport. Beelden zijn vanavond te zien vanaf elf uur.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Profiel vierde etappe
Tijdschema

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
60 Reacties
13-05-2015 22:38
Ook elke keer die engelse uitdrukkingen ertussen door. Is ook bloedje irritant.
13-05-2015 22:40
Het meest iritante vind ik nog wel de wetenschap dat ze hier nog voor betaald wordt ook. Daarnaast klinkt(!) ze alsof ze zelf wel denkt dat ze supergoed is.
13-05-2015 22:41
En de renners? Zij ploegen voort :-)

Halverwege 2.30 voorsprong voor de 5 koplopers.
13-05-2015 22:42
@nickdt
Moet je eens naar de stream luisteren, daar barst het van de Engelse termen. :)
13-05-2015 22:48
Toch iets teveel vlakke etappes in deze ronde. Het was genieten als je hier het duel Kittel - Cavendish kon zien maar helaas...

Wel opvallend dat Craddock hier goed rijdt terwijl hij in Europa niets laat zien.

De app is trouwens om je vingers bij af te likken!
13-05-2015 22:50
Sagan was trouwens weer ondeugend op het podium gister. :p
https://twitter.com/ProCyclingStats/status/598369885689880576
13-05-2015 22:53
Hahaha Poetertjes. Maar dat vindt ik niet irritant. Want daar praten ze gewoon engels. Zij praat nederlands en dan nederlands commentaar met engelse uitdrukkingen ertussen is gewoon irritant (Vind het niet erg als dat af en toe gebeurt, maar hele tijd wordt gewoon vervelend).
13-05-2015 22:56
@TeamNL; eigenlijk van de zotte dat ze in de Europese koersen niet zo'n apps hebben. Niet zo gek veel moeite lijkt me toch? Jammer...
13-05-2015 23:04
En we zijn weer live
13-05-2015 23:07
Ik hoop dat Toms Skujins die leiderstrui nog een tijdje houdt; al is het alleen maar voor het uitspreken van die naam door de Amerikaanse commentatoren.
13-05-2015 23:10
Prachtige app, ziet er leuk uit, maar niet geheel betrouwbaar. In Utah flikten ze het volgens mij om de uitzending niet synchroon te laten lopen met de andere informatie. Dan is de spanning snel weg als blijkt dat de winnaar al bekend is. Volgens mij was het vorig jaar in Californië dat de tijdwaarneming voor geen meter klopte en de kopgroep zo weg bleef. Dus leuk al die complimenten naar die livetracker, maar enige nuance kan geen kwaad.
13-05-2015 23:14
Overigens niet onbelangrijk voor de kansen van Gesink en de andere klassementsmannen:
[url=http://velonews.competitor.com/2015/05/news/amgen-tours-big-bear-lake-tt-threatened-by-snow_369917]Tijdrit wordt vrijdag mogelijk afgelast of verplaatst![/url]
13-05-2015 23:23
Thanks voor die link. Over het mogelijke verplaatsen: "about a possible contingency plan for Friday’s time trial ... no decisions have been made."

In eenvoudig Nederlands wil dat volgens mij zeggen dat er überhaupt geen 'contingency plan' beschikbaar is.
13-05-2015 23:29
Niets ten nadele van Gert en Hermien (Bobby en José) maar ik vind het persoonlijk heerlijk om naar meneer Liggett te luisteren. Dat is een stem die de soms wat saaie etappes genoeg opfleurt om te blijven kijken. En die vent daarnaast weet veel. Ik kan niet heel goed Engels maar het is echt meer dan goed te volgen.
Dus iedereen die zich ergert aan G&H: naar de website!
13-05-2015 23:30
Het contingency plan is dus een rustdag.
13-05-2015 23:34
Haha, ja, het is maar hoe je het bekijkt. Of is het een consequentie van het ontbreken van zo'n plan.

Echelons! Edit: nou ja, soort van slappe poging tot van TLJ met Tinkoff/EQS op vinkentouw.

Inmiddels rijdt het peloton weer 43 man breed naast elkaar over de hele weg.
13-05-2015 23:34
waaiers?
13-05-2015 23:34
Waaiers???
13-05-2015 23:36
Helaas.
13-05-2015 23:38
Wat een klein peloton, zo uit de lucht. Lijkt wel alsof er van alles gelost is.
13-05-2015 23:39
Leuk, die nervositeit in het peloton. TLJ in elk geval gretig.
En... het peloton wordt zowaar goed vanaf motoren in beeld gebracht.
13-05-2015 23:42
Ja, dit voegt wat welkome spanning toe. De stream-commentatoren maken van de gelegenheid gebruik om in te gaan op het begrip 'Haleve Wech'.

Voor TLJ natuurlijk goed om hierop te azen, gezien de samenstelling van de ploeg.
13-05-2015 23:43
Dat is het weer in Amerika. Als eenmaal de wind uit het Noorden komt dan is het meteen ook serieus winter vaak. Zelfs in mei!
13-05-2015 23:47
Well my grandfather always told me to never trust a Dutchman and there was a lot of Jumbo at the front! Back in the days with Rabobank 1996/97 they've always raced on the wind.
Jumbo saw a little bit of an option and they really wanted to make something out of nothing. They thought that there was a little bit more wind than there really was so they tried to play their hand but realized that there was nothing to do there.

spijker, kop, raak! Benieuwd wat José er over te zeggen had ;)
13-05-2015 23:50
@teunster
die had het nog over haar spreekbeurt over vulkanen in groep 8. Geen grap!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.