Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2016
zaterdag 30 april 2016 om 12:27 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2016

De Ronde van Romandië nadert haar ontknoping. Morgen is de slotrit naar Genève, maar vandaag staat er eerst nog een zware bergrit op het menu. Op het 172 kilometer lange parcours tussen  Conthey en Villars-s/Ollon doemen vijf bergen op, waarvan drie van de eerste categorie. In de laatste vijftig kilometer moet de Barboleusaz, een negen kilometer lange klim met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,8 procent, twee keer beklommen worden.

Het peloton trekt zich om half één op gang. De finish wordt even na 17.00 uur verwacht. Sporza zendt de koers live uit vanaf kwart over vier. Weet Nairo Quintana zijn leiderstrui te behouden? Bespreek het hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 4
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
30-04-2016 16:36
Dumoulin zat te dalen in het wiel van Pinot, en die is geen ster in dalen
30-04-2016 16:37
De Cauwer is duidelijk in vorm.
30-04-2016 16:38
Het commentaar op Sporza is wel heel erg off-topic.
30-04-2016 16:38
Ik kan me anders zo 4/5 aanvallen van Pinot in een afdaling herinneren, zo slecht is Pinot niet in dalen. Was hij alleen tijdens dat jaar van die daalangst, na de val van een ploegmaat vlak voor hem.
30-04-2016 16:39
Het is al heel wat dat Kelderman überhaupt zo goed is geworden, bij de beloften klom hij helemaal niet met de beste talenten mee. Neemt niet weg dat hij idd al twee jaar onder zijn beste niveau zit, niet geheel toevallig na het rijden van een IMO totaal overbodige Vuelta enkele maanden na een zeer vermoeiende Giro en een intense Dauphiné.
30-04-2016 16:40
@TaDo
Zie jij nog ontwikkeling bij Kelderman de laatste twee seizoenen dan? Volgens mij kun je gerust constateren dat hij al een tijdje stagneert en dat waarschijnlijk zijn hoogste niveau ligt bij klassementen in de subtop. Het gebeurt maar zeer, zeer zelden dat iemand na enkele jaren zonder ontwikkeling in zijn prestaties nog naar de absolute wereldtop doorstoot.
30-04-2016 16:41
Spilak op de afspraak!
30-04-2016 16:42
Ze moeten toch ergens over praten als er niks valt te zeggen over de koers?
30-04-2016 16:43
Pinot is idd niet meer zo slecht in dalen als vroeger maar er zijn betere renners om achter te dalen
30-04-2016 16:43
Go Tom
30-04-2016 16:44
Dumoulin ziet er sterk uit.
30-04-2016 16:45
Kelderman?
30-04-2016 16:48
[quote]Het is al heel wat dat Kelderman überhaupt zo goed is geworden, bij de beloften klom hij helemaal niet met de beste talenten mee.[/quote]
Dit wordt nog weleens vergeten. Alles wat hij nu doet wordt vooral afgezet tegen die Giro en Dauphine en niet tegen de hele ontwikkeling die hij heeft gemaakt sinds de beloften. Niet dat hij een hele reeks tegenvallende koersen heeft gereden sinds die Dauphine, maar was zijn niveau in het Baskenland van dit jaar nu werkelijk zoveel minder dan dat van zijn twee beste koersen?
30-04-2016 16:49
Mollema netjes opgeschoven nu.
30-04-2016 16:49
Laten we ajb ophouden over tlj, die rijden hier immers niet echt mee; kijk dan gewoon naar (het schitterende!) yorkshire.
30-04-2016 16:50
Kelderman zit op zn fiets te gniffelen nu. Die heeft donders goed door wat hij op WF allemaal teweeg brengt.
30-04-2016 16:51
Dumoulin en Mollema kraken
30-04-2016 16:54
Zie ik het verkeerd, of is Majka er glashard afgereden?
30-04-2016 16:54
Zakarin gaat de rit winnen.
30-04-2016 16:54
Mollema haakt nu beter aan.
30-04-2016 16:55
Heerlijke beelden! Mooie strijd ook. Dumoulin kan op eigen tempo misschien nog wel wat mannen inhalen straks. Toptien moet denk nog wel haalbaar zijn.
30-04-2016 16:56
Mollema moet zo zelf een x proberen als het ff stil valt
30-04-2016 16:57
Dumoulin rijdt echt geen top 10 meer, hoor. Hij verliest minuten.
30-04-2016 16:57
Mollema heeft zijn tweede adem gevonden lijkt het.
30-04-2016 16:57
Mollema wordt steeds beter zo te zien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.