Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2016
zaterdag 30 april 2016 om 12:27 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2016

De Ronde van Romandië nadert haar ontknoping. Morgen is de slotrit naar Genève, maar vandaag staat er eerst nog een zware bergrit op het menu. Op het 172 kilometer lange parcours tussen  Conthey en Villars-s/Ollon doemen vijf bergen op, waarvan drie van de eerste categorie. In de laatste vijftig kilometer moet de Barboleusaz, een negen kilometer lange klim met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,8 procent, twee keer beklommen worden.

Het peloton trekt zich om half één op gang. De finish wordt even na 17.00 uur verwacht. Sporza zendt de koers live uit vanaf kwart over vier. Weet Nairo Quintana zijn leiderstrui te behouden? Bespreek het hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 4
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
30-04-2016 16:16
Hoop toch dat TLJ inziet dat Kelderman geen top 10 gaat rijden in de tour, wordt erg kleurloos anders voor die ploeg vrees ik...
30-04-2016 16:16
het lijkt zelfs dat kelderman acbteruit is gegaan in plaats van vooruit. ploegleiding TLJ eruit.
30-04-2016 16:17
Zie ik dat goed? 0.0 TLJ renners in de grote groep? Het is natuurlijk ook koud.
30-04-2016 16:17
Dan lijkt Gesink Door het niet presteren van kelderman toch nog naar de os te mogen. Maar de kopmannen stellen wel flink teleur dit jaar.
30-04-2016 16:17
Dumoulin er wel nog netjes bij, Mollema op zijn Escartins ook.
30-04-2016 16:18
Hopen dan maar op Tom en bauke
30-04-2016 16:18
Kelderman is natuurlijk onlangs gevallen en heeft vooral last van zijn scheenbeen tijdens beklimmingen.
Niets forceren, het zit niet erg mee bij deze jongen, maar dat komt wel weer goed!
30-04-2016 16:19
Ik hoop niet dat ze de kou als excuus gaan gebruiken
30-04-2016 16:19
Als je al 2 jaar geen stappen kan maken ga je de top nooit meer halen vrees ik.
30-04-2016 16:20
Deze aankomst moet zowel Tom als Bauke liggen.
30-04-2016 16:20
Als hij in een kortere ronde als deze niet goed kan meedoen door een blessure was hij wel afgestapt. Het is gewoon erg matig dit...
30-04-2016 16:21
Misschien moet Kelderman Poels volgen naar Sky. Om wat meer hardheid te krijgen.

Hij sluit overigens net weer aan zo te zien.
30-04-2016 16:24
Fijn al die analyses van de ploegleiders in spé hier, lekker makkelijk vanuit de luie stoel de groeicurve van Kelderman beoordelen. Zijn resultaten mogen niet voldoen aan de verwachtingen (terecht in mijn ogen), maar hem afschrijven op een leeftijd van 25 jaar? Ik ga mij concentreren op de echte koers, genoeg ingrediënten om er van te genieten en niet de zeurkous uit te hangen.
30-04-2016 16:25
Kelderman staat natuurlijk niet twee jaar stil in ontwikkeling, dat zou suggereren dat hij nog steeds op het niveau van twee jaar geleden zit. Wilco rijdt gewoon al twee jaar op een lager niveau rond en zal naar mijn inschatting nooit de absolute top gaan halen. Misschien heb ik het mis, maar hij straalt niet bepaald ambitie en het karakter van een kampioen uit.
30-04-2016 16:28
Er hangt bij Lotto-Jumbo gewoon een Feyenoord mentaliteit. Genoegen nemen met middelmaat.
30-04-2016 16:28
Tado

Ik schrijf hem zeker niet af hoor maar of het nog de belofte is van " Wilco Kederman bestaat niet" betwijfel ik zeer
30-04-2016 16:29
Voor de mensen die hier zich alleen maar ergeren aan Kelderman: in Yorkshire rijdt Lotto-Jumbo nu met het hele team op kop, daar is wel wat te vieren voor dat team.
30-04-2016 16:30
@Geit: en dat is heel knap met een Willem II budget.
30-04-2016 16:31
@mooiman Je zegt letterlijk: [i]Als je al 2 jaar geen stappen kan maken ga je de top nooit meer halen vrees ik[/i]. Duidelijke taal, waar ik het uiteraard niet mee eens ben.

On: Slordig van Tom om zich zo te laten verrassen in de afdeling. Zat te gemakkelijk achteraan in het begin van de afdaling.
30-04-2016 16:31
Dit jaar heeft Kelderman vooral last gehad van blessures en ziektes op het verkeerde moment. Ik heb nog altijd hoop in een volgende stap van hem, ooit podium van een grote ronde zit er wel in denk ik.

Ik zie hem overigens niet aansluiten @SteVwonder
30-04-2016 16:32
Dumoulin toch niet zo'n geweldige daler
30-04-2016 16:32
Waarom zaten Dumoulin en Pinot er een stukje achter?
30-04-2016 16:34
Omdat hij

- niet op zat te letten en teveel achterin zat
of
- niet zo best is in dalen in de regen

In ieder geval geen sterke beurt en zonde van die bak extra energie. Die zal wel weinig over hebben op de laatste beklimming. Mollema wel alert in de voorste groep maar die had ook niet over op de voorlaatste klim.
30-04-2016 16:35
De echte top bedoel ik, dus podium in grote ronde. Niveau daaronder is ook prima, dat is geen afschrijven.
30-04-2016 16:35
Tom zit er weer bij, goed plaatsering kiezen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.