Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2016
zaterdag 30 april 2016 om 12:27 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2016

De Ronde van Romandië nadert haar ontknoping. Morgen is de slotrit naar Genève, maar vandaag staat er eerst nog een zware bergrit op het menu. Op het 172 kilometer lange parcours tussen  Conthey en Villars-s/Ollon doemen vijf bergen op, waarvan drie van de eerste categorie. In de laatste vijftig kilometer moet de Barboleusaz, een negen kilometer lange klim met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,8 procent, twee keer beklommen worden.

Het peloton trekt zich om half één op gang. De finish wordt even na 17.00 uur verwacht. Sporza zendt de koers live uit vanaf kwart over vier. Weet Nairo Quintana zijn leiderstrui te behouden? Bespreek het hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 4
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
30-04-2016 14:42
NOg maar 3 koplopers over, de rest is eraf.

En wat betreft klassement of wat anders in een grote ronde: Ik kan erg genieten van bergtrui en sprint trui knokpartijtjes tijdens grote rondes, maar ook ritzeges hebben hun charme. Voor mij is een grote ronde het gecombineerde spel van meerdere facetten/belangen voor verschillende teams wat het zo boeiend maakt. Niet enkel die top 10 qua tijd aan het einde van de rit.
30-04-2016 14:46
@Hakkie2
Normaal gesproken zou ik je gelijk geven als de TT in Rio 1 of 2 weken na de Giro is. Maar er zit nog redelijk wat tijd tussen die twee koersen dus laten we niet overdrijven. Beide kan prima.
Jezelf uit elkaar trekken in de Tour en daarna naar de TT was een ander verhaal geweest.
30-04-2016 14:52
@Johnny7: ik geef toch al aan dat de afgelopen jaren er zat renners nog aan gaven moe te zijn van een zware Giro tijdens de Vuelta. Ook de Girorenners halen vaak hun niveau daar niet.

Zeker als het slecht weer is in de Giro, moet Dumoulin vooral oppassen dat hij zich niet kapot fietst.
30-04-2016 14:52
Toch typisch dat alleen het laatste uurtje van de wedstrijd beelden beschikbaar komen. Zou twee uur beelden - 2 x zoveel exposure - echt veel duurder zijn?
30-04-2016 14:54
Movistar heeft er zin in; voorsprong van de drie vooraan is tot onder de twee minuten gezakt.
30-04-2016 15:01
Helemaal eens met Hakkie en Nasibal. Heeft zelf ook gezegd dat hij het niet waard vindt om slechts voor plek 5-10 te rijden in een grote ronde. Met het niveau dat hij dit jaar haalt zou dat wellicht wel kunnen in de Giro, maar zal hem de rest van het seizoen beïnvloeden en laten daar nou juist de belangrijkste doelen van het seizoen liggen, naast de Giro-proloog in Nederland. In mijn optiek moet hij ook nog iets meer specifiek in de bergen gaan trainen om net dat lagere gewicht te halen en dan kan hij echte rol gaan spelen in rondes en etappekoersen.
30-04-2016 15:12
Dit bericht is verwijderd
30-04-2016 15:15
Wordt denk en hoop ik een mooi trio Quintana, Pinot (die vorige x bergop toch wel wat treuzelde) en Zakarin die om de winst gaan strijden.
30-04-2016 15:24
@Johnny:

Hoewel ik het zeker niet met je oneens bent staat daar recht tegenover de tendens om van elke Nederlandse renner die een beetje kan klimmen en tijdrijden gelijk een ronderenner te maken. Je hoeft je wat mij betreft inderdaad niet uit de naad te werken voor een 8e plaats in een grote ronde als je op andere manieren bij de wereldtop kan horen.
30-04-2016 15:27
Ja mooi ritje
30-04-2016 15:29
@johnny

Die zogeheten zuurpruimen hebben wel heel wat meer verstand van het wielrennen en wat het effect van een grote ronde voor de rest van het seizoen kan zijn.
30-04-2016 15:33
Sporza om 16.00 uur.
30-04-2016 15:34
Sporza om 16.00 uur!
30-04-2016 15:37
@Bazzz

Lang niet allemaal hoor. De meesten roepen elkaar maar gewoon wat na en willen meer verstand tonen dan ze daadwerkelijk hebben ;)
30-04-2016 15:39
Toch een aardige voorsprong voor een renner als jungels
30-04-2016 15:47
Iedereen in het peloton heeft een grote ronde + OS als doel, en dan zou dat alleen bij Dumoulin niet kunnen?
30-04-2016 15:52
Er wordt nu toch tempo gemaakt in het peloton. Alleen Jungels en Kosjetkov nog over, met 2.50 voorsprong. Ze zullen al wel aan de voorlaatste beklimming bezig zijn. Jammer hoor, dat er nog geen beeld is. Ons Zwitsers ben'n ook zunig.
30-04-2016 15:52
@Hakkie2: Aru heeft laten zien dat met veel rust laten zien dat de giro prima te combineren is met de vuelta.
30-04-2016 16:02
@Piti

[quote]Iedereen in het peloton heeft een grote ronde + OS als doel, en dan zou dat alleen bij Dumoulin niet kunnen?[/quote]
Oja? Heeft iedereen dat doel? En er wordt beweerd dat dat alléén bij Dumoulin niet kunnen? Do Tell me more!

[quote]Aru heeft laten zien dat met veel rust laten zien dat de giro prima te combineren is met de vuelta.[/quote]
Ik weet toevallig van een man die op bejaarde leeftijd de Mount Everest beklommen heeft, dus dat moet prima te doen zijn lijkt me :)
30-04-2016 16:07
@nasibal: hahaha, :)
30-04-2016 16:08
kelderman gelost
30-04-2016 16:10
Kelderman erg slap
30-04-2016 16:12
Kelderman er al af? kan beter afstappen dan denk ik...
30-04-2016 16:13
Kelderman is dit jaar zo mogelijk nog teleurstellender bezig dan vorig seizoen (mede door valpartijen).
30-04-2016 16:14
Teleurstellend jaar van kelderman tot nu toe. Volgens mij staa hij al bijna 2 jaar stil in z'n ontwikkeling

Om te reageren moet je ingelogd zijn.