Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2016
zaterdag 30 april 2016 om 12:27 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van Romandië 2016

De Ronde van Romandië nadert haar ontknoping. Morgen is de slotrit naar Genève, maar vandaag staat er eerst nog een zware bergrit op het menu. Op het 172 kilometer lange parcours tussen  Conthey en Villars-s/Ollon doemen vijf bergen op, waarvan drie van de eerste categorie. In de laatste vijftig kilometer moet de Barboleusaz, een negen kilometer lange klim met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,8 procent, twee keer beklommen worden.

Het peloton trekt zich om half één op gang. De finish wordt even na 17.00 uur verwacht. Sporza zendt de koers live uit vanaf kwart over vier. Weet Nairo Quintana zijn leiderstrui te behouden? Bespreek het hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 4
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
1 2 3 6
30-04-2016 12:33
Kom op Kelderman.
30-04-2016 12:38
Ik heb vandaag meer vertrouwen in Mollema, dan in Kelderman
30-04-2016 12:40
Jammer dat Sporza pas zo laat weer begint
30-04-2016 12:43
Indrukwekkend profiel ben benieuwd naar het weer. Ik las dat Mollema er vertrouwen in had als het ging regenen.
30-04-2016 12:47
Froome staat op 20 minuten, als hij gaat wie wil/kan hem dan terug pakken ? Dit wordt een easy win.
30-04-2016 12:51
[quote]In de laatste vijf kilometer moet de Barboleusaz, een negen kilometer lange klim met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,8 procent, twee keer beklommen worden.[/quote]
Juist.
30-04-2016 12:51
Ik ben vooral benieuwd naar die laatste 5 kilometer, met liefst twee beklimmingen van ruim 9 km.
30-04-2016 12:52
Sporza gaf gisteren aan dat ze vandaag eerder zouden beginnen met uitzenden (16:00). Is dit weer gewijzigd?
30-04-2016 13:07
Als Sporza pas na 16.00 begint, is er vanaf dat moment ongetwijfeld al wel e.e.a. te zien op cyclinghub of procyclinglive. Eerder dan 16.00 zijn er simpelweg geen beelden beschikbaar dus valt er ook niets uit te zenden. We zijn vast op tijd om die laatste vijf kilometer te zien...
30-04-2016 13:13
Hoe is het toch mogelijk dat een zichzelf respecterende World Tour wedstrijd slechts het laatste uur beelden heeft van de koninginnenrit? Zeker in een een land als Zwitserland. De baten lijken me ook hoger dan de kosten om alles een uurtje eerder in te zetten.
30-04-2016 13:13
@100% Nou, dan moet je Mollema maar opschrijven. Volgens Sporza straks regen en aan de finish misschien zelfs sneeuw!
30-04-2016 13:20
Vandaag moet blijken of Tom klassementsambities mag hebben voor de Giro. Ben benieuwd.
30-04-2016 13:31
@Kjleeuwen; Dumoulin heeft al meerdere keren aangegeven niet voor het klassement te gaan in de Giro...
30-04-2016 13:33
Dumoulin moet in de Giro gewoon bij de rustdag na de tiende etappe afstappen. Heeft daarna niks meer te zoeken in hooggebergte, en kan zich dan in alle rust voorbereiden op OS en tweede deel van het seizoen.
30-04-2016 13:50
@themax1992: Dumoulin die niks in het hooggebergte te zoeken heeft.... Vuelta niet gekeken, neem ik aan?
30-04-2016 13:50
We hebben een kopgroep van 11: Marcato, Kohler, Armée, Kosjetkov, Rovny, Kittel, Jungels, Bono, Pantano, Meyer en Ludvigsson.
30-04-2016 13:56
Jammer geen TLJ, had ik eigenlijk wel op gehoopt, vooruitgeschoven pion was niet verkeerd geweest.
30-04-2016 14:04
Wat een held ook, die Matteo Bono, altijd in de kopgroep, Brabantse Pijl, Amstel, Waalse Pijl en nu weer.
30-04-2016 14:07
@vinnie
Hij zat ook in de kopgroep in MSR
30-04-2016 14:11
Kittel mee voor de punten bij de eerste tussensprint - pakt de puntentrui. Die tweede sprint zal hij wel niet halen met de kopgroep, want daar ligt nog een berg voor.
30-04-2016 14:15
Als de kopgroep een paar minuutjes pakt dan verwacht ik Jungels als winnaar vandaag.
30-04-2016 14:20
Movistar brengt de kopgroep weer terug naar onder de 2 minuten. Betwijfel of ze het mogen halen.
30-04-2016 14:22
BertVD

Je bedoelt die Vuelta waar 1) de bergen lager zijn, 2) Het grootste deel van de bergetappes maar 1 berg in de finale heeft, met een relatief vlakke aanloop, 3) het deelnemersveld vaak zwakker is dan in de Giro (danwel door kwaliteit, danwel door niet pieken, danwel door intentie) en 4) Dumoulin elke berg op zijn tandvlees aan het elastiek hing?

Tom zou in de Giro, als hij zich binnenste buiten keert, inderdaad een plekje kunnen verwerven tussen pak em beet 7 en 14. Als hij zou willen. Moet hij dat willen?
30-04-2016 14:28
@nasibal

Ja
Jammer dat eeuwige gezeik van een paar zuurpruimen hier dat Nederlandse renners het klassement moeten opgeven en moeten laten lopen. Als je het klassement niets vind, kijk dan ook geen grote rondes meer aub! Kijk dan lekker alleen de klassiekers en hou op te drammen.
30-04-2016 14:35
Ik vind dat nasibal gelijk heeft met zijn inschatting qua positie en niveau van de Vuelta en dat Johnny7 gelijk heeft dat dat zeker interessant is om voor plek 8 te rijden.

Maar Dumoulin heeft dit jaar maar 1 doel: olympisch kampioen tijdrijden worden. En dat botst wel met je volledig uit elkaar trekken in de Giro. We hebben afgelopen jaren ook gezien dat er zelfs tijdens de Vuelta nog renners kapot zijn van de Giro.

Dus: ja, graag voor klassementen gaan, al schat ik hem ook voorlopig hooguit net top 10 in. Maar: doe dat alsjeblieft vanaf volgend jaar, dit jaar is die TT in Rio te belangrijk, al krijgt hij het op dat parkoers nog wel lastig met Froome en Pinot, onder andere. Kun je na Rio altijd nog kijken of je fris genoeg bent voor een klassement in de Vuelta.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.