Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2019
donderdag 11 april 2019 om 13:10 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2019

Meerdere renners likken hun wonden na een massale valpartij van gisteren in de Ronde van het Baskenland. De leiding is na drie dagen in handen van Maximilian Schachmann, die woensdag al zijn tweede ritzege boekte van deze ronde. Etappe vier is gevaarlijk. Houdt Schachmann stand? Volg het hier op WielerFlits.

De rit is bergachtig. Zo beklimmen de renners Las Campas (3,1 km aan 5,8%) en Garate (1,5 km aan 6,2%). Het zwaartepunt volgt echter na 120 kilometer: de Bikoitz Gane. Deze beklimming is bijna vijf kilometer lang aan een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6%. In de laatste vier kilometer zakken de percentages nauwelijks onder de tien procent.

Na de top gaat het in sneltreinvaart richting de ultieme scherprechter: de onregelmatige Zaratamo (4 km aan 3,2%, maximaal 11%). Na de top is het nog goed drie kilometer tot de streep in Arrigorriaga.

De etappe begint om 13.25 uur en finisht tussen 17.15 en 17.40 uur. Vanaf 15.30 uur zijn er livebeelden bij Eurosport 1 uit het Baskenland.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingstats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
23 Reacties
11-04-2019 14:56
Mooie etappe dit, benieuwd of er al iemand durft op de een na laatste klim. Hopelijk liggen de afdalingen van de laatste 2 beklimmingen droog.
11-04-2019 15:10
KOM OP BAUKE <3
11-04-2019 15:14
Weer een valpartij. Opgave [url=https://www.itzulia.eus/uploads/2e0ddbee-4800-4aab-864f-ae0447bce6f6.jpg]Roche[/url].

Kwiatkowski en Olivier ook abondon.
11-04-2019 15:27
Zit de knechten van Dumoulin niet mee zeg...
11-04-2019 15:27
Olivier iets onder de leden dan neem ik aan, heeft naar mijn weten niet bij een val gelegen?
    11-04-2019 15:33
    Olivier bij een val gelegen dan neem ik aan, heeft naar mijn weten niets onder de leden?
11-04-2019 15:50
Ja, zo kan je het ook benaderen inderdaad ;-)
    11-04-2019 15:51
    Nee, juist allebei niet.
11-04-2019 16:32
Bennet niet goed denk ik. Ineens geel geel meer voorin
11-04-2019 16:36
Bennett zit heel ver
11-04-2019 16:37
Bennett gaat zijn jasje uitdoen terwijl vooraan gas gegeven wordt. Dan heb je het niet begrepen.
11-04-2019 16:38
Sammie wel van de partij?
11-04-2019 16:38
Volgensmij kan die ook niet beter. Zakte er al steeds verder door
11-04-2019 16:39
Schachmann gelost ?
11-04-2019 16:47
Schachmann heeft een regenjasje aan
11-04-2019 16:54
Bennett zit met een ploeggenoot in het laatste wiel nu. Keerde net terug
11-04-2019 17:19
Kan George Bennett slecht tegen kou en nattigheid? Kan peloton van 35 man ofzo niet bijhouden.
    11-04-2019 17:22
    Zijn beste wedstrijden waren sowieso in warme omstandigheden.
11-04-2019 17:22
Yates, Schachmann, Fuglsang en Martin met kleine voorsprong.
11-04-2019 17:25
Ging er net bij die afslag naar rechts weer een op zijn plaat. Wat een domme actie was dat. Dacht even over witte strepen met stuk hogere snelheid de buitenbocht te kunnen pakken.
11-04-2019 17:25
Het effect van dit koude weer prachtig geïllustreerd door die sprint van Yates.
11-04-2019 17:27
Engelse commentatoren zeggen dan Martin?? Pfff Lijkt er toch helemaal niet op. Veel gezetter, dat is pogacar.
11-04-2019 17:29
Ik hoop dat Maximilian binnenkort wel in vorm is.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.