Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2017
donderdag 6 april 2017 om 12:55 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2017

In de Ronde van het Baskenland krijgen de renners vandaag een etappe langs de kust voorgeschoteld. De rit naar Bilbao voert langs de Golf van Biskaje en hoewel het profiel er vlak uitziet kent het toch wel de nodige hindernissen.

Onderweg komen de renners een aantal heuvels tegen waar geen punten te verdienen zijn maar die ze toch wel in de benen zullen voelen. De laatste is de Alto del Vivero, een niet al te lange klim maar wel met zware stroken van boven de tien procent. De winnaar van deze etappe is mogelijk een renner die zijn benen laat spreken op deze Alto en daarna niet meer stilvalt.

De start is om 13:09, de aankomst wordt verwacht tussen kwart over vijf en kwart voor zes. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2017
Informatie etappe 3
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
61 Reacties
06-04-2017 13:18
ik zet mn geld op valverde
06-04-2017 13:29
Ik denk eerder Alaphillipe
06-04-2017 13:44
Dan zeg ik Kwiatkowski

Dark horses Luis Leon en Cummings met een late aanval. Zit nog een heuveltje dichtbij de finish (na die klim dus).
06-04-2017 13:56
Denk dat Matthews dit net aan kan, al zal het op de limiet zijn
06-04-2017 14:02
Vluchtgroep met Wellens misschien. Dit bergje zat vorig jaar ook in de Vuelta, toen won hier de Keukeleire en zat ook Sbaragli er nog bij.
06-04-2017 14:04
In de Vuelta zat na dezelfde finale een Sbaragli gewoon in de topvijf en die aanloop was zwaarder. Dit lijkt me een kolfje naar de hand van Matthews dus.
06-04-2017 14:10
Maar in de Vuelta worden er meer etappes rustig aan gedaan, want daar hebben klimmers en aanvallers voldoende kansen. Hier zijn er maar een paar, dus kan ik me niet voorstellen dat kansen om verschil te maken (of jezelf wreken, zoals bijvoorbeeld Alaphillipe en Yates zullen willen) niet gegrepen zullen worden. Op stukken van 10% denk ik dat Matthews er gewoon af gaat, en dan terugkomen zit er niet in.

Als ze onverwacht toch rustig dat klemmetje oprijden heeft ie wel een kans natuurlijk, maar ik zie het niet gebeuren.
06-04-2017 14:12
Mooie rit voor Cummings
06-04-2017 14:17
@Lynda
In de bewuste rit in de Vuelta viel Contador aan op de laatste keer Vivero, dus dat rustig rijden viel wel mee...
06-04-2017 14:22
Als Alaphillipe goed is, en hij demarreert? Wie gaat hem dan halen? Ik vraag me af welke ploeg zich verantwoordelijk voelt. Als er getwijfeld wordt, is de vogel gevlogen.
06-04-2017 14:25
Probleem voor Alaphillipe is dat zijn ploeg de gele trui heeft...dus dat gaat hem niet worden vermoedelijk.
06-04-2017 14:27
Quick Step gaat winnen vandaag!
06-04-2017 15:53
Valls en Vervaeke uit koers. Die Valls heeft zich een half jaar ferm overstegen bij Lampre - in elke rittenkoers waar hij startte quasi top 10. Dat jaar heeft hij na de tour geen km koers meer - kunnen - rijden. Uitgewrongen, of een gevalletje van...
06-04-2017 15:56
Een gevalletje zichzelf een periode overstegen ja.
06-04-2017 15:57
Ik ga voor Primoz vandaag.. Die oogt sterk, goede afdaling en redelijke sprint
06-04-2017 16:05
Alaphilippe, als hij niet valt of een lekke band krijgt. Vanuit een sprint of alleen, kan beiden.
06-04-2017 16:10
Prima liveticker van de organisatie overigens. En zeker voor een Spaanse/Baskische :)
06-04-2017 16:14
Albasini voor zijn tweede. Is blijkbaar goed in vorm.
06-04-2017 16:23
Wat een verschil met de voorjaarsklassiekers. Je ziet TLJ gegroepeerd op de juiste posities rijden. Het lijkt wel of er een plan achter zit...
06-04-2017 16:29
Uiteraard wordt vandaag gewoon voor Martens.
06-04-2017 16:29
Denk dat je beter kunt stellen dat hier zichtbaar is dat de focus van de ploeg meer naar dit rondewerk verschuift dan naar de voorjaarsklassiekers.
06-04-2017 16:40
Waarom rijdt bennett op kop voor tlj? Kan daar niet battaglin of tolhoek rijden?
06-04-2017 16:47
Battaglin FTW!
06-04-2017 16:49
Ze hebben het weer geflikt in het Baskenland hoor.
06-04-2017 16:53
Levensgevaarlijk die paaltjes, zet daar dan op zijn minst iemand neer die ze eromheen leidt...

Reacties zijn gesloten.