donderdag 9 april 2015 om 12:50
•
Volg in Google
Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
Het peloton krijgt in de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland opnieuw een flink aantal klimkilometers te verwerken. De rit van Zumarraga naar Arrate (Eibar) is 162,2 kilometer lang en werd vorig jaar gewonnen door Wout Poels. De Nederlander doet dit jaar niet mee in het BaskenlandĀ en dus gaan we vandaag, in ‘de Koninginnerit’ van deze editie, op zoek naar een opvolger voor de Sky-renner.
De start van deze etappe is om 13:10 uur. Tussen vijf uur en half-6 zal de etappewinnaar bekend zijn en zal er ook meer duidelijkheid zijn over de kanshebbers voor eindwinst van deze World Tour-wedstrijd. Kan Sergio Luis Henao (Team Sky) de leiderstrui behouden? Vanaf half vier doet Eurosport live verslag. Volg hier op WielerFlits het verloop van deze vierde rit in de Vuelta Ciclista al Pais Vasco.
Links
3 opgevers bij Giant: Ludvigsson, Hupond en Cheng Li
Het eerste stuk is juist int voordeel, zal misschien wel een 58 steken, het 2e deel zal ie ook makkelijk verteren, kijk naar wk vorig jaar.
[url]https://twitter.com/cronoescalada/status/586069056257556481[/url]
[url]https://twitter.com/cronoescalada/status/586068952700170240[/url]
Leuk experiment tight!
Op basis waarvan ga jij daar nu om gniffelen? De tijdrit is pas over 2 dagen, en is er één die Martin niet kan winnen. Althans, op basis van resultaten uit het verleden. Die klimmetjes die erin zitten zijn echt loeistijl, daar verliest zo'n grote beer hartstikke veel tijd. Maar überhaupt, je doet alsof ie de tijdrit gewonnen heeft terwijl ie alleen in een vlucht rond rijdt..
Edit: dit is het parcours, maak mij maar wijs dat dit voor Tony Martin geschikt is... [quote]The first 10.7km consist of a long, gradual descent that suits the really powerful riders. It leads to the northernmost point of the course and then the riders turn around to head back to Aia. Here they hit yesterdayās course and this signals the start of the climbing hostilities.
First they go up the Alto de Aia from the same direction as they did during the second passage of the ascent in the previous stage. It means that it is a 3.5km climb with an average gradient of 8.71%. Only the first kilometre is very steep with a gradient of 12.5% and then it gets easier and easier until the final 500m average just 5.2%.
The summit comes with 4.2km to go and they consist of a very short descent that leads directly to the bottom of the final 1.5km ramp to the finish. It is a brutal affair as the first 500m average 12%, the next 500m have a gradient of 15% and the final 500% kick up at 17%. The final sharp right-hand turn comes just 200m from the finish.[/quote]
@ schipperaar
Dit heeft ook niks te maken met het WK van vorig jaar, niet te vergelijken.
OFF- Olympische wegrit 2016 ziet er ook wel interessant uit.
[url]https://twitter.com/cronoescalada/status/543021470507868160[/url]
Zoals altijd moet ie eerst nog gereden worden, een tijdrijder als Martin gaat alleen hier voluit en op het eerste stuk zal het waarschijnlijk min 70 int uur gaan, wedden om een Westmalle?
Hij kon ook behoorlijk mee omhoog volgens mij, maar we gaan het zien.
Ben normaal gesproken niet voor een tripel maar dit keer strijk ik over mn hart.