Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
donderdag 9 april 2015 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe in de Ronde van het Baskenland 2015

Het peloton krijgt in de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland opnieuw een flink aantal klimkilometers te verwerken. De rit van Zumarraga naar Arrate (Eibar) is 162,2 kilometer lang en werd vorig jaar gewonnen door Wout Poels. De Nederlander doet dit jaar niet mee in het BaskenlandĀ en dus gaan we vandaag, in ‘de Koninginnerit’ van deze editie, op zoek naar een opvolger voor de Sky-renner.

De start van deze etappe is om 13:10 uur. Tussen vijf uur en half-6 zal de etappewinnaar bekend zijn en zal er ook meer duidelijkheid zijn over de kanshebbers voor eindwinst van deze World Tour-wedstrijd. Kan Sergio Luis Henao (Team Sky) de leiderstrui behouden? Vanaf half vier doet Eurosport live verslag. Volg hier op WielerFlits het verloop van deze vierde rit in de Vuelta Ciclista al Pais Vasco.

Links

Website organisatie
Informatie etappe 4
Startlijst

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
114 Reacties
09-04-2015 14:49
Nu Martin (Etixx), Danielson (Cannondale-Garmin), Bilbao (Caja Rural-RGA) en Hardy (Cofidis) voorop met 45 seconden km. 66

3 opgevers bij Giant: Ludvigsson, Hupond en Cheng Li
09-04-2015 14:49
Martin (Etixx), Danielson (Cannondale-Garmin), Bilbao (Caja Rural-RGA) en Hardy (Cofidis) proberen het nu
09-04-2015 14:50
Nu Martin (EQS), Danielson(TCG), Bilbao (CJR) and Hardy (COF) op voorsprong 45sec.
09-04-2015 14:51
Zo, dat is 3 voor de prijs van 1 :)
09-04-2015 14:52
Ik heb ergens ook Friese roots, diehard fan van Weening en Westra!
09-04-2015 14:57
Martin a la vogezen vorig jaar toen een heel peleton zich stuk beet.
09-04-2015 15:05
Ik moet wel een beetje gniffelen om de kenners die vooraf zeiden dat een tijdrit als in deze ronde niets voor Tony Martin zou zijn.
09-04-2015 15:14
@gelegevaar
Het eerste stuk is juist int voordeel, zal misschien wel een 58 steken, het 2e deel zal ie ook makkelijk verteren, kijk naar wk vorig jaar.
09-04-2015 15:16
De baskische profielen vind ik maar onduidelijk, je ziet niet echt bij welke km. de klim eindigt en wat de percentages zijn. Waar houden jullie van, vuelta-stijl of aso-stijl?
[url]https://twitter.com/cronoescalada/status/586069056257556481[/url]
[url]https://twitter.com/cronoescalada/status/586068952700170240[/url]
09-04-2015 15:18
Ik ga voor de aso-stijl ;-)
Leuk experiment tight!
09-04-2015 15:18
@tight: ik vind de kilometerbalk onderaan en de hoogtemeterbalk rechts wel een voordeel op de Vuelta-stijl. Misschien vind ik puur esthetisch de ASO-stijl wel mooier, maar is discutabel.
09-04-2015 15:23
@ gelegevaar

Op basis waarvan ga jij daar nu om gniffelen? De tijdrit is pas over 2 dagen, en is er één die Martin niet kan winnen. Althans, op basis van resultaten uit het verleden. Die klimmetjes die erin zitten zijn echt loeistijl, daar verliest zo'n grote beer hartstikke veel tijd. Maar überhaupt, je doet alsof ie de tijdrit gewonnen heeft terwijl ie alleen in een vlucht rond rijdt..

Edit: dit is het parcours, maak mij maar wijs dat dit voor Tony Martin geschikt is... [quote]The first 10.7km consist of a long, gradual descent that suits the really powerful riders. It leads to the northernmost point of the course and then the riders turn around to head back to Aia. Here they hit yesterday’s course and this signals the start of the climbing hostilities.

First they go up the Alto de Aia from the same direction as they did during the second passage of the ascent in the previous stage. It means that it is a 3.5km climb with an average gradient of 8.71%. Only the first kilometre is very steep with a gradient of 12.5% and then it gets easier and easier until the final 500m average just 5.2%.

The summit comes with 4.2km to go and they consist of a very short descent that leads directly to the bottom of the final 1.5km ramp to the finish. It is a brutal affair as the first 500m average 12%, the next 500m have a gradient of 15% and the final 500% kick up at 17%. The final sharp right-hand turn comes just 200m from the finish.[/quote]

@ schipperaar

Dit heeft ook niks te maken met het WK van vorig jaar, niet te vergelijken.
09-04-2015 15:23
ik kan ook wel huilen weer niemand van TLJ in de kopgroep
09-04-2015 15:26
Aso-stijl dus het meest herkenbaar en vuelta(Unipublic)-stijl het strakst.
OFF- Olympische wegrit 2016 ziet er ook wel interessant uit.
[url]https://twitter.com/cronoescalada/status/543021470507868160[/url]
09-04-2015 15:27
59 sec voor de koplopers
09-04-2015 15:31
@ll
Zoals altijd moet ie eerst nog gereden worden, een tijdrijder als Martin gaat alleen hier voluit en op het eerste stuk zal het waarschijnlijk min 70 int uur gaan, wedden om een Westmalle?
09-04-2015 15:37
@LL Dat ik zoiets zeg is natuurlijk niet om de vlucht van de dag.
Hij kon ook behoorlijk mee omhoog volgens mij, maar we gaan het zien.
09-04-2015 15:37
Beter schiet die tenniswedstrijd ff op, dan is er weer beeld op Eurosport
09-04-2015 15:39
Dit bericht is verwijderd
09-04-2015 15:39
Ik denk dat Dumoulin al meer kans maakt, maar wil sowieso wel wedden dat Martin niet wint.
09-04-2015 15:40
@ll
Ben normaal gesproken niet voor een tripel maar dit keer strijk ik over mn hart.
09-04-2015 15:44
Geen tennis a.u.b!
09-04-2015 15:45
Gelukkig zijn er livestreams: http://www.sportingvideo.tv/20150406/vv5522860ce2f7b7.93240211-1042454.html
09-04-2015 15:47
Via de livestream op cyclinghub.tv kun je gewoon Baskenland zien hoor! nog 52 km met 2'00 voorsprong voor de koplopers.
09-04-2015 15:49
Je moet rekening houden met een scenario waarbij mannen als Quintana en Purito rond de minuut verliezen in de eerste 11 km van de tijdrit, om vervolgens een seconde of 30/40 terug te winnen in het tweede gedeelte van de tijdrit.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.