Volg hier de Vattenfall Cyclassics 2015
zondag 23 augustus 2015 om 10:40 Volg in Google

Volg hier de Vattenfall Cyclassics 2015

Duitslands grootste wielerwedstrijd wordt vandaag verreden. De Vattenfall Cyclassics in Hamburg is de enige koers van onze oosterburen in de WorldTour. Mede daardoor is de deelnemerslijst, vooral gevuld met sprinters, om van de smullen. Gaan de Duitse sprinters in eigen land om de zege strijden? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Tijdens het eerste gedeelte van deze 221 kilometer lange wedstrijd gaat de route langs open velden en groene weiden. Na 152 kilometer volgt de eerste van drie beklimmingen van de Waseberg. Deze steile en smalle scherprechter (700 meter aan 16%) in de sjieke wijk Blankenese moet in totaal drie keer beklommen worden. Na de laatste beklimming is het nog 15,5 kilometer tot aan de aankomst.

Gestart wordt er om 10.55 uur. Omstreeks 16.20 uur verwacht men de binnenkomst van de winnaar. De wedstrijd wordt vanaf 15u live uitgezonden door Sporza, Eurosport en het Duitse ARD (15:35). De livestream start ongeveer om 14u.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (Sportschau.de, vanaf 15.35)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
40 Reacties
23-08-2015 10:50
Wie gaat dit winnen
23-08-2015 10:53
KITTEL ;)
23-08-2015 10:54
Zou mooi zijn als iemand vandaag de sprint ontloopt, Dylan van Baarle ofzo.
23-08-2015 11:00
Greipel?
23-08-2015 11:04
@biazzi
Hofland, Kristoff en Boasson Hagen zou ik ook niet uitvlakken
23-08-2015 11:08
Hopen op een mooi resultaat voor Hofland.
23-08-2015 11:12
Van Avermaet!
23-08-2015 12:18
Eens kijken wat Giant gaat laten zien in de enigste WT koers in eigen land.
23-08-2015 13:16
Kopgroep van 4 (Barta, Bono, Dowsett en Mortensen) met 4.30 voorsprong. (Info Sporza.be)
23-08-2015 13:21
@ Team NL:
enigste? eniger dan enig kan toch helemaal niet?
23-08-2015 13:27
Hij bedoelt : er zijn vele enige koersen maar dit is de meest enige.
23-08-2015 13:27
Laten we hopen dat het een enige koers wordt, 8.6!
Laten we ook hopen dat het een snelle koers wordt, zodat er snel overgeschakeld kan worden op de Vuelta...
23-08-2015 13:36
@Poeksel: dat zou enig zijn. Maar is de Vuelta voor iedereen het enige?
23-08-2015 13:47
Ben ik nou de enige die de Vattenfall enigszins boeit.
23-08-2015 13:48
@ Turtehead:
nou, in mijn geval is de Vuelta niet de enige koers die ik enig vind. overigens lijkt het er op dat er enige meligheid in de lucht hangt vandaag. ;)
23-08-2015 13:56
@Wheely Ik ook hoor.
23-08-2015 14:02
@8.6
Het bijvoeglijk naamwoord enig(e) betekent 'waarvan er geen tweede is'. In informele spreektaal wordt er soms een onechte overtreffende trap van gebruikt: enigst(e). De betekenis daarvan is gelijk aan die van de stellende trap enig(e), maar enigst(e) geeft iets meer nadruk: Dat is mijn enigste kans is sterker dan Dat is mijn enige kans.
23-08-2015 14:05
Vattenfall vind ik een hele aantrekkelijke wedstrijd. De Vuelta barst pas los op de laatste klim dus ideaal dat de Vattenfall ervoor zit.

Greipel gaat hem pakken!! :)
23-08-2015 14:39
Zou mooi zijn als Hofland zijn praatjes vooraf kan waarmaken! Hij is getergd...
23-08-2015 14:42
@ Team NL; enigste is aller leukste.
23-08-2015 14:43
Een werkelijk aantrekkelijke wedstrijd is de Vattenfall natuurlijk niet met zijn sprintersbalgarantie maar ook de vuelta-stage vandaag zal toch op de eindklim beslist gaan worden. In dat opzicht is het wel leuk om een 'double bill' voorgeschoteld te krijgen zo op de zondag dat ik redelijk uitgepeigerd op de bank lig vanwege de dikke hetelucht-fohn waardoor ik me de laatste uren doorheen heb gewurmd.
23-08-2015 15:24
@Romans Vainsteins

Ah, dus ik was niet de enige die vandaag op het laatste stuk van het zondagochtendritje het gevoel had door de stroop te rijden met een fohn die in je gezicht blies.
23-08-2015 15:27
Livestream op Sporza nu
23-08-2015 15:28
@ingmar die is toch nooit te volgen voor nederlanders..
23-08-2015 15:35
Net tweede Waseberg gepasseerd. Alles samen. Kristoff en Greipel vlot mee mét helpers.
Ook Boonen makkelijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.