Volg hier de Vattenfall Cyclassics 2015
zondag 23 augustus 2015 om 10:40 Volg in Google

Volg hier de Vattenfall Cyclassics 2015

Duitslands grootste wielerwedstrijd wordt vandaag verreden. De Vattenfall Cyclassics in Hamburg is de enige koers van onze oosterburen in de WorldTour. Mede daardoor is de deelnemerslijst, vooral gevuld met sprinters, om van de smullen. Gaan de Duitse sprinters in eigen land om de zege strijden? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Tijdens het eerste gedeelte van deze 221 kilometer lange wedstrijd gaat de route langs open velden en groene weiden. Na 152 kilometer volgt de eerste van drie beklimmingen van de Waseberg. Deze steile en smalle scherprechter (700 meter aan 16%) in de sjieke wijk Blankenese moet in totaal drie keer beklommen worden. Na de laatste beklimming is het nog 15,5 kilometer tot aan de aankomst.

Gestart wordt er om 10.55 uur. Omstreeks 16.20 uur verwacht men de binnenkomst van de winnaar. De wedstrijd wordt vanaf 15u live uitgezonden door Sporza, Eurosport en het Duitse ARD (15:35). De livestream start ongeveer om 14u.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (Sportschau.de, vanaf 15.35)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
40 Reacties
23-08-2015 15:40
Even off Topic

Ik zie dat Robert Wagner ook gestart is. Zou hij niet meteen na de Eneco Tour geopereerd worden aan die beknelde liesslagader? In de opstelling voor de etappe koers Poitou Charentes zie ik hem ook staan. Iemand meer info of operatie dan toch niet nodig is of toch uitgesteld tot na het seizoen?
23-08-2015 15:45
@alsjewint: in een Duits artikel stond onlangs 'medio september' als operatie-datum.
23-08-2015 15:48
Vanmarcke probeert weg te komen.
23-08-2015 15:48
Vanmarcke, Teuns en Gerdemann op kop met nog 15 km. te gaan. Peloton daarachter niet mega groot. Hofland er nog wel bij volgens mij.
23-08-2015 15:55
Die De Weert herkent ze wel erg goed zeg.
23-08-2015 15:57
Kittel al afgestapt.
23-08-2015 15:59
Zo, fenomenaal hoor die De Weert. Hij herkende Malacarne binnen no-time. Dat lukt mij zelfs niet ;)
23-08-2015 16:00
Hoe kan je Gilbert nou voor Van Avermaet aanzien? Zit toch wel een aardig verschil tussen die twee, om te beginnen met het gezicht
23-08-2015 16:04
Cavendisch gevallen. Ik zie Hofland niet meer... Greipel, Kittel, Kristoff.
23-08-2015 16:06
Greipel. Sterk.
23-08-2015 16:07
Volgens mij vielen beide TLJ renners (met Cav?)
23-08-2015 16:08
Ik zag sowieso 1 TLJ renner vallen. Kon je nog net onder in beeld zien.

Sterke sprint van Greipel! Wat een klasbak!
23-08-2015 16:08
Nou greipel. Kristoff weer te vroeg, lag natuurlijk ook een beetje aan z'n leadout die niet meer kon
23-08-2015 16:10
@Turtlehead

OK bedankt. Net Greipel zien winnen. Hij is dit seizoen echt de beste. Kristoff te snel op kop. Wel een kleine groep in de spurt, vergeleken bij wat ik zag bij het ingaan van de laatste 3 km. Waarschijnlijk toch renners opgehouden door de val van Cav.
23-08-2015 16:12
Greipel onverslaanbaar al tijdenlang , echt top voor hem dat hij aan het einde van zijn carriere eens mooi terugverwijzen kan naar een periode waarin hij bewezen de allerbeste was, dat verdient deze raswielrenner wel mijns inziens. Kristoff zal wel meest balende persoon op aarde zijn dat Paolini zonodig moest fuifsnuiven, die moeten op zoek naar een nieuwe laatste man en dat gaat erg moeilijk zijn.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.