Volg hier de tweede rit van de Ronde van Catalonië 2019
dinsdag 26 maart 2019 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de tweede rit van de Ronde van Catalonië 2019

Na het huzarenstukje van Thomas De Gendt wacht er vandaag een vermoedelijk iets minder spectaculaire etappe in de Volta a Catalunya. Grijpen de sprinters wellicht een spaarzame kans op dagsucces aan? Bespreek het verloop van de tweede etappe hier op WielerFlits!

Na de pittige start van de Ronde van Catalonië staat op dag twee de ‘makkelijkste’ etappe op het programma. Tocht telt de rit naar Sant Feliu de Guíxols nog altijd 2195 hoogtemeters. Onderweg wacht het peloton drie beklimmingen van derde categorie. De top van de laatste klim ligt op bijna 25 kilometer van de finish in Sant Feliu de Guíxols.

Rond 12.50 worden de renners in kustplaats Mataró losgelaten. Van daaruit is het goed 180 kilometer koersen naar finishplaats Sant Feliu de Guíxols, dat ook aan de Catalaanse kust ligt. Daar komen de renners volgens het rondeboek tusen 16.49 en 17.12 uur aan. De koers is vanaf 15.45 uur rechtstreeks te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player.

Voorbeschouwing: Volta Ciclista a Catalunya 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
34 Reacties
26-03-2019 12:42
Rustig fietsen aub
26-03-2019 13:45
Minnaard is met de kopgroep mee, die verder bestaat uit Gregaard Wilsly en Cerny. Minnaard kwam net als eerste boven op een klim. En ze hebben al 5.44 voorsprong.
26-03-2019 13:47
Deze moet Sunweb niet laten lopen.
26-03-2019 14:19
Om de finish te bereiken moeten ze ook nog eens een kilometertje klimmen. Sunweb moet inderdaad aan de bak vandaag. Impey heeft ook wel een aardige kans
26-03-2019 14:26
Ik acht Valverde en misschien zelfs Bernal ook niet kansloos.
26-03-2019 14:31
Denk dat de bookmakers 1.25 voor Matthews geven en pas bij 3 beginnen bij andere namen...
26-03-2019 14:59
Op het kaartje lijkt het 5 km met een hoogteverschil van 290m. Dat zou toch 5,8% zijn. Dat 25km van de finish is de beste kans voor de sprinters?!
26-03-2019 15:14
Ik vind gevarieerde informatie over het profiel van de laatste kilometers. Mijn indruk is dat het klimwerk daarin weinig voorstelt, niet genoeg om sprinters te laten lossen. In één geval is de laatste 1500 meter zelfs dalend. Heeft iemand een plaatje dat met zekerheid klopt?
    26-03-2019 15:36
    http://www.ciclismointernacional.com/wp-content/uploads/2019/03/volta-19-2-1.jpg

    "On paper this is one for the sprinters, but the finish gives the puncheurs a chance of taking the glory."

    Laatste meters lopen op dus. Matthews?
26-03-2019 15:17
Er schijnt ook aardig wat wind te staan. Benieuwd of dat nog een impact gaat hebben op het koersverloop.
26-03-2019 15:36
Laatste 300 meter zijn sterk oplopend (bron Sporza)
https://twitter.com/CiclismoaTope12/status/1110530139929149445
26-03-2019 15:55
via vertaalsite:

"Hier wacht een kort, vlak stuk, voordat je onmiddellijk na de rode vlam geraakt door twee zachte bochten, de stijgbuis uitrekt, waarbij volgens het profiel over de laatste 700 - 800 m met 5-6% toeneemt."
    26-03-2019 16:03
    "... na de rode vlam geraakt door twee zachte bochten, de stijgbuis uitrekt..."
    Lijkt mij een licht erotische aankomst te zijn dan
    26-03-2019 16:41
    Haha
26-03-2019 16:16
Als de laatste honderden meters 5 a 6 procent omhoog lopen zijn de Greipels en Bauhausen bij voorbaat kansloos ...
26-03-2019 16:21
Serieuze aankomst hoor, toch net wat te zwaar voor de pure sprinters
26-03-2019 16:22
Dit is gewoon voor een Valverde, gaat hier zeker 5-6 procent omhoog van 700 tot 150 meter en vlakt dan af.
26-03-2019 16:25
1. Matthews; 2. Valverde; 3. Bernal
26-03-2019 16:26
Froome gevallen, die keert niet meer terug in het peloton.
26-03-2019 16:27
Het leek op de doorkomst zojuist serieus omhoog te lopen. Muurtje.
26-03-2019 16:43
Froome rijdt al het hele voorjaar als een natte dweil rondt. Schrijf em maar op voor de Tour.
26-03-2019 16:50
Valverde of Matthews
26-03-2019 16:59
Ik heb even een paar minuten gemist. Waarop slaat 'groep 2' op een halve minuut? Peloton in tweeën, of iemand met pech?

Edit: ah, Berhane rijdt ervoor. Groep 2 was dus het peloton.
26-03-2019 17:02
Kruijswijk bij de pinken.
26-03-2019 17:02
Lekker, die motor langs het peloton vlak voor de tussensprint :o

Spurtbom Kruijswijk pakt een secondje mee :p

Edit: nee dus.
26-03-2019 17:03
Als Kruijswijk hier meedoet is die goed
26-03-2019 17:04
Leezer en kuss er af voor Jumbo trouwens
26-03-2019 17:04
Die 30 sec was niet berhane, was gelost groepje denk. 8min is groep Froome

En Kruijswijk pakt dus wel een seconde, achter Valverde en Quintana

Om te reageren moet je ingelogd zijn.