Volg hier de tweede rit in de Eneco Tour 2015
dinsdag 11 augustus 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de tweede rit in de Eneco Tour 2015

Elia Viviani was gisteren de beste in de openingsetappe van de Eneco Tour. Met een klein verschil wist hij Danny van Poppel af te houden. Kan onze landgenoot vandaag revanche nemen in de tweede etappe, met start en finish in het Brabantse Breda. Of zal er vandaag een andere sprinter op het hoogste ereschavot staan? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

De tweede rit gaat van start om twintig minuten over twaalf en start met een plaatselijke ronde van 25,7 kilometer rond Breda. Daarna volgt een grotere ronde door West-Brabant van bijna honderd kilometer, met onder meer een passage door wielerdorp Sint-Willebrord. Er wordt afgesloten met twee keer een plaatselijke ronde van dertig kilometer. De aankomst wordt verwacht rond half vijf.

De gouden kilometer ligt in de laatste van de plaatselijke rondes, op iets meer dan twintig kilometer van het einde tussen Dorst en Rijen. Daar zijn kostbare bonificatieseconden te verdienen voor het klassement.

De Eneco Tour wordt vandaag live uitgezonden op L1 (vanaf 14.45 uur), Sporza en Eurosport (beide vanaf drie uur)

Links

Voorbeschouwing: Eneco Tour 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L1)

 

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
50 Reacties
11-08-2015 16:17
@xistnc
Mee eens!
Mooi duel tussen Gilbert en Grivko!
11-08-2015 16:17
omdat het mietjes zijn
11-08-2015 16:18
Zou er nog een pact gesloten worden tussen Roompot en Trek door de Van Poppels?
11-08-2015 16:21
Mooie toevoeging die Gouden Kilometer. Ook de laatste (?) etappe in de Ronde van Belgie was mooi om te zien toen de kilometer heuvelop lag.
11-08-2015 16:21
Toch niet helemaal goed gezien. Van Hoecke heeft nu helemaal niks, want dat truitje is ook voor Asselman. Gilbert vergooit zijn krachten. Maar ze sprintten er toch om
11-08-2015 16:24
Wie pakt m als Van Poppel eerst en Viviani tweede wordt?
11-08-2015 16:26
@NairoQ
Alfabet? ;)
11-08-2015 16:28
Tiesj Bennoot op kop. Lijkt mij ook iemand die voor het klassement had kunnen gaan.
11-08-2015 16:28
Nog even een vraagje. Bij de primus checkpoints, zijn daar ook boni's te verdienen?
11-08-2015 16:28
@mhp88
Nee, enkel punten kun je daar verdienen.
11-08-2015 16:29
@mhp88

Nee.
11-08-2015 16:32
@nickdoup @hoofdisvrij Dank je wel! :)
11-08-2015 16:38
tlj weer akelig slecht zeg
11-08-2015 16:38
Hofland toch mooi bij de eerste 30 op 3 km.
11-08-2015 16:38
Ze hebben de drempel kilometer achter de rug.
11-08-2015 16:38
TLJ al uitgeschakeld
11-08-2015 16:39
Hofland en lotto jumbo treinen is niks
11-08-2015 16:40
Pijnlijke val.
11-08-2015 16:40
Val. Asselman leider.
11-08-2015 16:40
Asselman leider!
11-08-2015 16:41
Lachertje van het jaar: Lotto-Jumbo en sprinten.
11-08-2015 16:43
Van Poppel had helaas het verkeerde wiel te pakken omdat Viviani zich helemaal weg liet drukken.
11-08-2015 16:43
Leek wel of niemand durfde te sprinten.
11-08-2015 16:43
Zoveel sprinttalent, maar zo slecht in positioneren.. Hofland moet nog veel leren!
11-08-2015 16:43
Toch wel teleurstellend dat Hofland weer niet in staat is om mee te sprinten. In de Giro was dat ook al zijn probleem. Erg zonde, want hij heeft wel echt veel snelheid.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.