Volg hier de tweede rit in de Eneco Tour 2015
dinsdag 11 augustus 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de tweede rit in de Eneco Tour 2015

Elia Viviani was gisteren de beste in de openingsetappe van de Eneco Tour. Met een klein verschil wist hij Danny van Poppel af te houden. Kan onze landgenoot vandaag revanche nemen in de tweede etappe, met start en finish in het Brabantse Breda. Of zal er vandaag een andere sprinter op het hoogste ereschavot staan? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

De tweede rit gaat van start om twintig minuten over twaalf en start met een plaatselijke ronde van 25,7 kilometer rond Breda. Daarna volgt een grotere ronde door West-Brabant van bijna honderd kilometer, met onder meer een passage door wielerdorp Sint-Willebrord. Er wordt afgesloten met twee keer een plaatselijke ronde van dertig kilometer. De aankomst wordt verwacht rond half vijf.

De gouden kilometer ligt in de laatste van de plaatselijke rondes, op iets meer dan twintig kilometer van het einde tussen Dorst en Rijen. Daar zijn kostbare bonificatieseconden te verdienen voor het klassement.

De Eneco Tour wordt vandaag live uitgezonden op L1 (vanaf 14.45 uur), Sporza en Eurosport (beide vanaf drie uur)

Links

Voorbeschouwing: Eneco Tour 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L1)

 

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
50 Reacties
11-08-2015 12:26
Ik zie nu pas dat in de zesde etappe de Cote la Ferme Libert is opgenomen. Die klim is echt horror. Weet iemand of die ooit eerder in een wedstrijd heeft gezeten?

http://www.klimtijd.nl/beklimming/ferme-libert
11-08-2015 13:06
Roompot gaat voor de leiderstrui denk ik! Leuk als het ze lukt. Moet die Asselman het wel volhouden tot aan de gouden KM
11-08-2015 13:07
Van Genechten liet een paar keer in Parijs-Nice zien erg snel te zijn. Toen positioneerde hij zich alleen steeds niet goed. Als hij dat vandaag wel doet, kan hij weleens voor een verrassing gaan zorgen.
11-08-2015 13:16
@Bertvd
dat belooft spektakel Zaterdag!
11-08-2015 13:16
Asselman gaat inderdaad voor de leiderstrui. Moet hij nog wel afrekenen met Van Hoecke, een goede baanrenner dus dat wordt niet al te makkelijk en hij zal hopen dat Viviani en Van Poppel niet te veel secondes aan de meet pakken.
11-08-2015 13:18
@Pingdo
Die zullen ze wel terug halen dan voor de gouden KM, maakt het nog wel interessant.
11-08-2015 13:21
Van Genechten? Sorry hoor, maar die komt toch wel tekort voor het stel sprinters dat hier meerijdt. Ik denk dat ze bij IAM beter de kaart Haussler kunnen trekken.
11-08-2015 13:23
Het peloton heeft niet echt veel zin in de gouden kilometer. De klassementsmannen zullen hun energie er niet aan willen verspillen en de sprinters evenmin. Het zal net als gisteren gaan, de vluchters zullen de secondes mogen hebben.
11-08-2015 13:28
@PF
We gaan het zien, ze zullen in ieder geval drie keer om een seconde moeten gaan sprinten mochten de koplopers vooruit blijven.
11-08-2015 13:31
@oudekwaremont
Haussler heeft onderhand z'n piek wel een beetje gehad toch?
Zo slecht was de uitslag van Van Genechten gisteren ook helemaal niet: voor o.a. Guardini, Hofland, Modolo, Nizzolo, Sanz, Boonen..
11-08-2015 13:36
@Wheely
Dikke kans dat die secondes naar Broeckx, Pate en Tjallingii gaan ;)
11-08-2015 15:47
Het is nog niet echt spannend, maar de koplopers zullen wel voor de gouden km kunnen gaan. Ik ga ervan uit dat ze twee van de drie sprints zullen verdelen en dan voor de derde zullen sprinten.
11-08-2015 15:49
Kan iemand mij vertellen waarom er in hemelsnaam 8 (!!!!!) autos achter de 2 koplopers aan rijden?

OK, 1 roompot, 1 topsport, 1 wedstrijd jury en een dokter snap ik.... maar de andere 4?
11-08-2015 15:49
Hé, ze lijken het te gaan halen! De gouden km dan
11-08-2015 15:51
Erm....Kelderman op kop?
11-08-2015 16:04
Gisteren ging Kelderman in de finale ook even op kop. Ik vraag me af of ie wel voor het AK gaat.
11-08-2015 16:04
Gouden kilometer zit wel goed voor de koplopers.
11-08-2015 16:04
kan natuurlijk ook gewoon benen testen zijn
11-08-2015 16:07
Rookt TLJ niet wat vroeg de hele ploeg op? Sowieso opvallend dat ze voor iemand rijden die gisteren zichtbaar tekort kwam. Maar ja, het is natuurlijk in Nederland, dus misschien willen ze zichzelf laten zien.
11-08-2015 16:07
Leuk foutje, ;-)
11-08-2015 16:09
@Disarray96: Haha, het was ineens een aparte zin geworden ja ;-)
11-08-2015 16:10
@PF
je gaat gelijk krijgen wat betreft de GK ;)
11-08-2015 16:15
@Front-runner tekort komen was mij nog niet zo duidelijk. op 2 en een half kilometer werd de trein uiteengereden en moest Hofland terug naar voren geraken wat hem niet meer lukte. Met goede plaatsing zal hij gewoon mee kunnen doen denk ik.
11-08-2015 16:16
Leuk hoor, die Gouden Kilometer!
11-08-2015 16:17
Waarom gaat bijna niemand achter Gilbert aan?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.