Volg hier de tweede etappe van de Tour de Wallonie 2020
maandag 17 augustus 2020 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Tour de Wallonie 2020

In de Tour de Wallonie hield Caleb Ewan gisteren Sam Bennett net van de winst in de eindsprint. Wellicht kruisen beide snelle mannen vandaag opnieuw de degens als het peloton naar West-Brabant koerst. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De tweede dag begint in Frasnes-lez-Anvaing, gelegen in de provincie Henegouwen, en trekt naar Wavre (Waals-Brabant). Vanuit de startplaats gaat de route in oostelijke richting naar de Brabantse Ardennen. Vanaf Jemeppe-sur-Sambre gaat de rit naar het noorden om daar rond de finishplaats te rijden. Na de eerste passage aan de streep volgt een lokale ronde van 24,5 kilometer, waarbij onder meer door Overijse (bekend van de Druivenkoers) gepasseerd wordt.

De finale gaat op en neer, maar is niet heel heuvelachtig. De laatste drie kilometer gaat in licht dalende lijn, dus het zal een snelle slotfase worden waarin de sprinters andermaal de kans krijgen. De laatste anderhalve kilometer gaan in rechte lijn.

Het startsein voor etappe twee wordt gegeven om 12.30 uur. De aankomst wordt verwacht tussen 16.50 en 17.20 uur. De wedstrijd is vanaf 15.20 uur rechtstreeks te zien via de Eurosport Player, op Eurosport 1 en Sporza en met de GCN Race Pass.

Links
Voorbeschouwing: Tour de Wallonie 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#TRW)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
27 Reacties
17-08-2020 12:38
Ik ben benieuwd of er wat punchers durven te gaan op dat laatste pukkeltje.

Kans is vrij groot dat DQS, Lotto en FDJ de boel gecontroleerd willen houden.
17-08-2020 12:44
Het leek erop dat er gisteren weinig animo was om te koersen van wat ik er van gezien heb, dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad maar zag er beetje vreemd uit.
17-08-2020 13:28
ER zijn 6 koplopers, maar staat nergens vermeld wie
17-08-2020 13:56
De samenstelling van de kopgroep:
- Toon Aerts (Telenet-Baloise)
- Dries De Bondt (Alpecin-Fenix)
- Ludwig De Winter (Circus-Wanty Gobert)
- James Fouché (Hagens-Berman)
- Gianni Marchand (Tarteletto-Isorex)
- Tom Wirtgen (Bingoal-Wallonie Bruxelles)
17-08-2020 14:10
[quoteDe laatste drie kilometer gaat in licht dalende lijn.[/quote] we kunnen nav de ervaringen in Polen er dus vanuit gaan dat men de etappe boycot. Afdalende laatste meters was immers passé
17-08-2020 14:15
Laatste kans voor Cavendish om een plaats te krijgen in het Tour team?

Zou me verbazen mocht hij nog een contract krijgen van eender welk team volgend jaar.
    17-08-2020 16:13
    Absoluut. Zag beelden uit de Ronde van Polen waarin ie in een heuveletappe gelost was, en langzamer dan wielertoeristen omhoog reed. Natuurlijk is het geen klimmer maar dit was eigenlijk lachwekkend.
17-08-2020 14:41
Toon Aerts in de vuurlinie
De samenstelling van de kopgroep:
- Toon Aerts (Telenet-Baloise)
- Dries De Bondt (Alpecin-Fenix)
- Ludwig De Winter (Circus-Wanty Gobert)
- James Fouché (Hagens-Berman)
- Gianni Marchand (Tarteletto-Isorex)
- Tom Wirtgen (Bingoal-Wallonie Bruxelle
17-08-2020 16:15
Lag het nou aan mij of zit er een gekke versmalling bij de hekken in de laatste 200 meter?
17-08-2020 16:21
Hier ook weer valpartijen, wat een k-sport is dit aan het worden...
    17-08-2020 16:28
    Vallen hoort erbij, er wordt ook wel gezegd, wie zijn sleutelbeen niet gebroken heeft is geen echte wielrenner geweest... :)

    Maar met het aantal paaltjes en andere obstakels die erbij zijn gekomen is de kans wel iets wat groter geworden op valpartijen.
17-08-2020 16:25
Dat Cavendish nog als prof rond rijdt is hilarisch.
17-08-2020 16:27
Wat zitten die gasten allemaal te klooien op de fiets, het is van geen wonder nu weer een valpartij.
17-08-2020 16:28
Wat een parcours.. ene obstakel na de andere... Gewoon een keer afstappen met zijn allen.
17-08-2020 16:31
En weer in een bocht zucht...
17-08-2020 16:31
Dat was pijnlijk, paar renners die Merlier in het grind probeerde te volgen vielen...
17-08-2020 16:32
Gilbert over de stoep. Das een DSQ toch?
    17-08-2020 16:35
    Goede vraag. Was wel op de weg aangesloten stoep, geen idee hoe de regels precies zijn, er leek wel of de organisatie het vrij had gehouden die stoep.
    17-08-2020 16:39
    Nou ja het is verboden om te komen kijken dus de stoep is wel grotendeels vrij natuurlijk. Al stonden er bovenaan wel mensen op de stoep, en er was duidelijk een stoeprand zichtbaar van 15cm hoog.
    17-08-2020 16:42
    "Use of sidewalks, paths, cycle paths or verges
    It is strictly prohibited to use sidewalks, paths or cycle paths that do not form part of the course as defined in article 2.2.015, separated by kerbs, verges, level changes or other
    physical features."

    Officieel was ie in overtreding dus. Maar waarschijnlijk gaan we nu deel 46453423 zien van de UCI die zich niet aan haar eigen regels houdt.
    17-08-2020 16:45
    Duidelijk. En je ziet het meer renners af en toe doen.
17-08-2020 16:33
En hup weer op de stoep
17-08-2020 16:40
En weer over een stoep.
17-08-2020 16:42
Organisatie: We gaan het afzetten, dus je mag daar niet rijden.
Renners: We don't care.

Als de organisatie consequent is, gaan er een stuk of 15 renners uit.
17-08-2020 16:46
Demare wint hem, Ewan ging sterk aan, maar Demare kwam er nog overheen.
    17-08-2020 16:50
    McClay derde, Bouhani kwam ook nog opzetten, ze sprinten allemaal voor zichzelf.
17-08-2020 16:49
Arkea 3e en 4e. Gekke tactiek.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.