Volg hier de tweede etappe van de Ronde van het Baskenland 2019
dinsdag 9 april 2019 om 13:30 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van het Baskenland 2019

Maximilian Schachmann kreeg gisteren de eerste leiderstrui van de Ronde van het Baskenland om zijn schouders na zijn winst in de openingstijdrit. De vraag luidt: kan hij vandaag het gele kleinood verdedigen? Bespreek het verloop van de tweede etappe hier op WielerFlits!

De renners hoeven maandag niet urenlang in de bus te zitten, aangezien Zumarraga – waar de WorldTour-koers gisteren startte – ook de startplaats is van de tweede etappe richting Gorraiz. Zumarraga heeft zijn lokale wielerheld in de persoon van Aitor González, in 2002 winnaar van de Vuelta a España. Maar of de gemeente nog zo trots is op de gewezen ronderenner, gezien zijn criminele verleden…

Hoe het ook zij, het peloton vertrekt dinsdag om 13.45 uur voor een 149,5 kilometer lange etappe naar Gorraiz, zes kilometer ten oosten van Pamplona. De beginfase is lastig met de Olaberria (1,6 km aan 7,5%) en de Lizarrusti (6,4 km aan 4,7%), maar daarna is het parcours glooiend. Toch zal er waarschijnlijk een puncheur zegevieren, aangezien de laatste 600 meter stijgen aan 8,1%. Kunnen we Julian Alaphilippe ergens tussen 17.15 en 17.45 uur opschrijven als winnaar? Interessant: in de finale staan er zes onverharde stroken op het menu.

Eursport zendt de volledige Ronde van het Baskenland uit en is er vandaag vanaf 15:30 live bij.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingstats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
38 Reacties
09-04-2019 13:37
Alaphilippe dus
09-04-2019 13:53
iets voor Ulissi,Teuns,Lutsenko,Alaphilipe, Dan Martin, Kwiatkowski.
09-04-2019 14:00
The #itzulia riders are underway. A tricky stage awaits, especially as in the second part of the day the riders will tackle six dirt road sectors.
09-04-2019 14:00
1.Flip
2.Theuns
3.Kwiat
    09-04-2019 14:27
    Arme Edward, leek de scheldeprijs te mogen rijden en in plaats daarvan moet hij nu opeens deze muur bedwingen en ook nog eens 2e worden
    09-04-2019 14:34
    Theuns zou een hele grote verrassing zijn, inderdaad.
    09-04-2019 14:40
    En dat met de RvV in de benen !!! Teuns Daarentegen geef ik wel een kansje
09-04-2019 14:55
Het ‘onverhard’ spook duikt ook hier op.... man man man... hopelijk gaat het stortregenen en rijden alle auto’s zich vast, die van de koersdirectie liefst als eerste....wat een onzin....
    09-04-2019 15:15
    Zeur toch eens een keer niet zo. Conservatieve gedoe elke keer.
09-04-2019 16:02
Cyclists will not race the 200 meters of sterrato expected at Km 95.3 (Mutilva)
09-04-2019 16:03
Wat houdt martin bennett goed van voren!
09-04-2019 16:04
Astana op kop van peloton om vlucht van de dag terug te halen, die hebben dus plannen. Maar voor wie? Lutsenko, Bilbao, LLS, Gorka en Fuglsang moeten dit allemaal wel kunnen.
09-04-2019 16:07
Lindeman en martin bij bennett. Oomen zie ik zo snel niet
09-04-2019 16:10
Mooi toch, dit! Binnenkort ook in de AGR :p
09-04-2019 16:11
Ik vind Sunweb tegenwoordig sowieso niet meer de makkelijkste om te spotten. Verwacht echter dat Oomen er nog wel bij zit, net als iedereen met enige ambitie voor het klassement.

Tony Martin weer goud waard. Ik ben benieuwd wie die vierde renner is van Jumbo. Ik verwacht op basis van het huidige niveau eigenlijk Vingegaard. Het lijkt me echter een grotere renner, maar qua houding herken ik Olivier er ook niet in..
    09-04-2019 16:15
    Powless rijdt hier ook natuurlijk, dus dan denk ik dat hij de vierde man is.
09-04-2019 16:14
Sowieso drie man van Sunweb achterin de groep.
    09-04-2019 16:24
    Oomen in het wiel van Bennett.

    Zeven man Astana vooraan. Wauw.
    09-04-2019 16:27
    Heeft in ieder geval ook nog een Australische ploeggenoot mee in de groep.
09-04-2019 16:23
Astana gaat stevig tekeer op de onverharde stroken. Kijken of er bij het afdraaien een interessante breuk is ontstaan.
09-04-2019 16:28
Vingegaard als enige man nog voor bennett
09-04-2019 16:28
Is inderdaad Vingegard die nog mee is. Kuss enn Powless vallen met dan wel tegen
    09-04-2019 16:32
    Kuss was in Catalonië niet in vorm, dus dan kun je niet verwachten dat hij hier een week later opeens wel goed voor de dag komt. Powless had er wel wat langer bij mogen zitten vandaag. Vingegaard daarentegen boven verwachting goed.
    09-04-2019 16:48
    Nu Bennett alleen, terwijl de groep groter is geworden.

    Edit: nee, van achteruit tel ik minimaal nog een TJV.
09-04-2019 16:39
krijgen ze nog meer gravelstroken of is alles nu geweest?
09-04-2019 16:50
Nu ook lindeman weer in het peleton
09-04-2019 16:50
Gek dat Flipje niet meedoet voor de boni's.
09-04-2019 16:51
Mooie beelden, dat is wel eens anders geweest in het Baskenland.
    09-04-2019 16:53
    Baskenland ging altijd nogal, toch? Catalonië was tot voor kort beroerd en chaotisch, maar zelfs die ronde wordt tegenwoordig prima in beeld gebracht.
09-04-2019 16:57
Flip ****
09-04-2019 16:57
Yates lek, is verzeild geraakt in een groepje achter het peloton met 2x TJV op 40s.

Astana geeft weer gas.
    09-04-2019 17:01
    dat gat wordt steeds groter (nu 45 seconden)
    09-04-2019 17:04
    Gaudu kennelijk ook in dat groepje, gezien het werk van FDJ.
09-04-2019 17:04
Yates dus door een lekke band uitgeschakeld voor eindwinst.
09-04-2019 17:04
Astana geweldig sterke ploeg pff. En mensen dan verbaasd zijn dat ze zoveel winnen. Kunnen zomaar met 5 man in de top 10 eindigen.
09-04-2019 17:10
Yates uitgeschakeld voor zege. Al een minuut erachter.
09-04-2019 17:16
Flipje weer, bijzonder heel t jaar zo goed

Om te reageren moet je ingelogd zijn.