Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Catalonië 2018
dinsdag 20 maart 2018 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Catalonië 2018

Met Patrick Lefevere’s nieuwe pareltje Álvaro José Hodeg in de leiderstrui gaat de Ronde van Catalonië verder met een heuvelachtige etappe. In totaal is de rit 175,6 kilometer lang. Mogelijk komen de klimmers voor het eerst uit hun hok. Wie staat na vandaag aan de leiding? Volg het hier op WielerFlits.

Net voor het ingaan van de laatste vijftien kilometer begint de Coll de Lilla (5,4 km aan 5%). Klimkunstenaars als Alejandro Valverde en Fabio Aru zullen niet steil achterover slaan bij het zien van de percentages. Toch is de beklimming pittig genoeg om de koers te doen ontploffen. Vooral omdat er na de top slechts 10,6 kilometer op het menu staan, waarvan de eerste zes kilometer ook nog in dalende lijn gaan richting finishplaats Valls.

Om 13.00 uur klinkt het startschot in Mataró. Rond de klok van 17.00 uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. Vanaf 15.40 uur is er een live-uitzending op Eurosport 1.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
54 Reacties
20-03-2018 13:00
Benieuwd of meesterdaler Mohoric zich hier laat zien. :)
20-03-2018 13:08
Vandaag dus dé kans voor de renners als Mohoric of Impey. Gelijk ook mijn 2 grootste favorieten.
20-03-2018 13:17
alvast lol hoe een type als Valverde in deze Volta weer bejubeld gaat worden door Froome-haters
20-03-2018 13:19
Vandaag is denk ik voor McCarthy, zou geen problemen moeten hebben met de bergjes en kan goed aankomen...
20-03-2018 13:22
Een dag voor de vluchters om voorop te blijven...
20-03-2018 13:23
Gesink gaat los op die laatste col straks
20-03-2018 13:25
Pantano in de afdaling
20-03-2018 13:28
@ikbenprocycling. Het verschil is wel dat Valverde itt Froome de fout beging in een andere tijd en bovendien geboet heeft voor de fout. Ik snap dat ik niet helemaal onpartijdig ben (zie mijn naam) maar ik vind het gewoon een schitterende renner die voor mij nu gewoon schoon is tot het tegendeel is bewezen.
20-03-2018 13:33
@jandepanman Gesink 2.0 is tot nu toe iemand die vooral zijn krachten spaart om de vólgende rit te kapen.
20-03-2018 13:36
@Jandepandaman: die kans is ongeveer 0,2%
20-03-2018 13:43
Let op mijn woorden. Hij gaat, al wordt ie teruggehaald of niet, hij gaat haha
20-03-2018 14:01
Valverde pakt deze etappe al!!!
20-03-2018 14:06
Lol @tuubke
20-03-2018 14:12
Valverde gaat op slotklim en niemand is in staat te volgen! Zeker voor de bonis ook!!!
20-03-2018 14:16
Gesink kan helemaal niets.

Verder vandaag zal gewoon een sprint worden met 5% gemiddeld zullen die sprinters er niet worden afgereden kom op zeg boring weer.
20-03-2018 14:24
Afdaling aan 4% zal voor weinig hoofdbrekens zorgen, meestal flauwe bochten, beetje a la Baraque Fraiture.
20-03-2018 14:43
Wat een fijne instelling heb jij Johnny. Je hoeft het niet te volgen he
20-03-2018 14:54
@ Bulcke: +1
20-03-2018 14:58
Goeie foto boven dit topic. Valverde steekt de twee vingers alvast op waarmee hij straks in de neus over de streep komt :)
20-03-2018 15:05
@ innert. De twee vingers van Valverde zijn bedoeld om de aantijging van Karsten Kroon te weerleggen die beweert dat Valverde niet zo'n intelligente jongen is: "ik kan echt wel een eindje tellen hoor!"
20-03-2018 15:24
Aan het koersen van Valverde maak ik ook op dat ie niet al te snugger is. Kun je nagaan wat ie anders al niet had gewonnen. ;-)
20-03-2018 15:30
Foutje mbt Bouhanni!
20-03-2018 15:46
Iemand een livestream?
20-03-2018 15:46
Nouja normaal reageer ik niet zo snel mbt Gesink, maar hij zou eigenlijk wel wat beter moeten gaan presteren. Als je nu bijv. de PCS-ranking erbij pakt staat hij (alleen Nederlanders gerekend) 23e, onder namen zoals Huub Duyn, Taco van der Hoorn, Wouter Wippert, Timo Roosen en Moreno Hofland bijvoorbeeld. Natuurlijk is hij geblesseerd geweest, maar het moet er toch nog wel gewoon inzitten zou je toch zeggen? Ik hoop dat we tekenen van leven te zien krijgen deze week om het zo maar te zeggen, want het zou toch echt zonde zijn mocht het zo als een nachtkaars uitgaan.
20-03-2018 15:56
http://tiz-cycling.stream

Om te reageren moet je ingelogd zijn.