Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Catalonië 2018
dinsdag 20 maart 2018 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Catalonië 2018

Met Patrick Lefevere’s nieuwe pareltje Álvaro José Hodeg in de leiderstrui gaat de Ronde van Catalonië verder met een heuvelachtige etappe. In totaal is de rit 175,6 kilometer lang. Mogelijk komen de klimmers voor het eerst uit hun hok. Wie staat na vandaag aan de leiding? Volg het hier op WielerFlits.

Net voor het ingaan van de laatste vijftien kilometer begint de Coll de Lilla (5,4 km aan 5%). Klimkunstenaars als Alejandro Valverde en Fabio Aru zullen niet steil achterover slaan bij het zien van de percentages. Toch is de beklimming pittig genoeg om de koers te doen ontploffen. Vooral omdat er na de top slechts 10,6 kilometer op het menu staan, waarvan de eerste zes kilometer ook nog in dalende lijn gaan richting finishplaats Valls.

Om 13.00 uur klinkt het startschot in Mataró. Rond de klok van 17.00 uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. Vanaf 15.40 uur is er een live-uitzending op Eurosport 1.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
54 Reacties
20-03-2018 15:59
[url=http://tiz-cycling.stream/]Hier meerdere streams[/url]

Wat doet Kruijswijk daar achter aan het peleton?
20-03-2018 16:02
@El-Imbattide
Dat is je goed recht! Ik heb geen moeite met Valverde ondanks zijn achtergrond. Tegelijk doen zijn prestaties mij weinig. Maar zijn motivatie op leeftijd vind ik mooi en zegt ook veel over deze rascoureur.
Volgens mij is men het er tegenwoordig wel over eens dat zeer lang gedoopt trainen en koersen in het verleden nog veel baat geeft op lange termijn.
Maar dat hij, Contador, Nibali (hoogstwss), ongeacht gestructureerd dopingverleden klasbakken zijn is onbetwistbaar. Froome past waarschijnlijk in het rijtje, maar mist -helaas voor hem- het charisma (en trouwe tifosi).
20-03-2018 16:06
We hadden al zo'n mooie uitdrukking 'Spaans vlak' voor terrein dat vlak heet maar het niet is. Ik stel voor dat we daaraan iets toevoegen voor tv-beelden: 'Catalaans stabiel'.
20-03-2018 16:35
En ik maar denken dat er geen rustdag was in deze ronde van Catalonië. 45 minuten achter op het traagste schema. Man man.
20-03-2018 16:50
been: 20 km 400 m omhoog = 5% ....
20-03-2018 16:56
En Gesink is afgestapt. Gaat niet echt goed met die jongen helaas.
20-03-2018 16:56
Gesink moest zo te zien voor 5 uur thuis zijn van vrouwlief.
20-03-2018 16:56
Gesink heeft de eerste afslag naar huis genomen.
20-03-2018 16:56
Gesink: abandon
20-03-2018 16:56
Gesink afgestapt.
20-03-2018 16:57
Gesink jammer maar afgestapt.
20-03-2018 16:58
Gesink teleurstellend. Begon ok in Australië, maar Europees tot nu toe helaas tegenvallend. Ziek neem ik aan?
20-03-2018 16:59
Welk alibi had wielerambtenaar Gesink deze keer ?
20-03-2018 17:00
Gesink heeft last van de knie volgens de twitter
20-03-2018 17:00
Knieproblemen aldus de TLJ Twitter. Wil niet erg vlotten zo dit jaar, terwijl de start in Australie best veelbelovend was na er lang uitgelegen te hebben :(
20-03-2018 17:01
de ploeg geeft aan op twitter: knie problemen
20-03-2018 17:01
Ik begin de hoop een beetje op te geven wat Gesink betreft...
Heb hem jarenlang het voordeel van de twijfel gegeven en vind het een prachtige renner, maar hij blijft te vaak teleurstellen.
20-03-2018 17:01
Gesink is afgestapt zeker?
20-03-2018 17:01
@tdola Knieproblemen blijkbaar. Gestoten aan een sneeuwpop.
20-03-2018 17:14
Hoe gaat her met Gesink in deze Ronde?
20-03-2018 17:22
Hup Gesink! Als iemand terug kan komen na tegenslag is het Gesink wel! Ik heb geloof en veel respect voor deze man en als het toch misschien een 'aflopende zaak' blijkt te zijn dan heeft hij mijn inziens een prachtige carrière gehad. Maar ik schrijf deze klasbak nog lang niet af!
20-03-2018 17:22
Wat een lamlendig gedoe
20-03-2018 17:22
Is Gesink afgestapt?
20-03-2018 17:28
Waar is Gesink??
20-03-2018 17:31
hoeveel km nog ??

Om te reageren moet je ingelogd zijn.