Volg hier de tweede etappe in Parijs-Nice 2017
maandag 6 maart 2017 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in Parijs-Nice 2017

Na een enerverende openingsrit gaat Parijs-Nice vandaag verder met een vlakke etappe. In de tweede rit naar Amilly is één gecategoriseerd bergje te vinden. Tien kilometer na de start beklimmen de renners de Côte des Granges-le-Roi. Met de enige horde ruim 180 kilometer voor het einde lijkt dit op papier een etappe voor de sprinters.

Of gooit het weer deze plannen opnieuw in de war? Wanneer we naar de weersvoorspelling kijken, mogen de renners zich opnieuw opmaken voor een dag met veel regen en wind.De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen half vijf en vijf uur. Sporza en Eurosport beginnen om 15:20 met de live-uitzending, NOS brengt verslag door middel van een livestream. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 2
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream (NOS.nl, vanaf 15.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
214 Reacties
06-03-2017 14:51
mogen deze twee groepen samenkomen, dan zit TLJ wel goed met 6 man!
06-03-2017 14:51
En nog meer positief, de tweede groep is groot genoeg.. Dus Groenewegen zal minder werken dan Kristoff, Kittel en andere sprinters vooraan
06-03-2017 14:53
Jullie noemen structureel Gallopin niet als favoriet valt me op.
06-03-2017 14:55
Lekker hoor Kruijssie toch in groep Contador, zeker nog top10 kansen dus.
06-03-2017 14:56
Team Lotto Jumbo zelf meldt dat Kruijswijk verder achterin zit. Dus niet bij Wagner en Groenewegen
06-03-2017 15:00
Groep contador sluit aan, 6 renners ontsnappen.
06-03-2017 15:01
Waarom vinden jullie Kruijswijk zo belangrijk? Die rijdt hier en straks in Catalonië alleen voor de kilometers hoor.
06-03-2017 15:01
Zowel Sporza als de organisatie als Cyclingnews melden Kruijswijk in groep van Contador. Dus dat is toch wel een goed teken wbt klassements ambities van de kleerhanger.
06-03-2017 15:02
[quote]tvm - 6 maart 2017 om 14:53
  

Jullie noemen structureel Gallopin niet als favoriet valt me op.
[/quote]

Hoort er wat mij betreft in ieder geval ook helemaal niet bij. Heeft zich weer meer gefocust op Vlaamse klassiekers, dus je mag aannemen dat ie meer body heeft. Die lange klim zal er te veel aan zijn, en er staan teveel kleppers aan de start..
06-03-2017 15:03
Byström, Gallopin, Wynants, Sarreau, Soupe en Siskevicius zijn de 6 vluchters.
06-03-2017 15:03
Wynants bij de eerste 6.
06-03-2017 15:03
Hergroepering. Groepje van 6 weg met Wynants erbij
06-03-2017 15:03
Die TLJ-tweets vanuit de koers moet je altijd met een kilo zout nemen.
06-03-2017 15:03
Eeeen Soupe is er weer af. Heeft lang stand gehouden.
06-03-2017 15:04
Gallopin kon gister niet eens mee met Demare toen die achter Alaphillippe aanging...Dus idd kansloos voor eindzege lijkt me.
06-03-2017 15:08
@ Lynalid en Fc Wheelie, Vorig jaar kon Gallopin anders aardig mee met de toppers in de bergritten. Niet voor niets heeft hij 3x top 10 gereden in P-N.
06-03-2017 15:08
Gilbert sluit aan bij de vluchters.
06-03-2017 15:11
Vraag is wel, wie gaat ze terughalen? Kristoff heeft een mannetje mee, Groenwegen mannetje mee, Demare mannetje mee en Quickstep mannetje mee.
06-03-2017 15:11
Gilbert koerst weer eens in-zijn-eentje-voor-zijn-eigen. Maar het is zeker goede training voor RVV!
06-03-2017 15:12
over 10 minuten beelden.

zal je zien dat ze nu als een ware sprintetappe achter de koplopers aan gaan rijden
06-03-2017 15:13
Vorig jaar ging Gallopin voor de Waalse klassiekers, dat is natuurlijk net wat anders. Ook ik denk dat het lastig zal worden voor hem. Maar bij renners als Alaphilippe, Gallopin en Felline doet je er natuurlijk nooit verstandig aan ze op voorhand helemaal uit te sluiten.

Ik gok op Ilnur.
06-03-2017 15:14
Nu had groenewegen voorin mee moeten zitten. Hele peloton is uitgeput en TLJ is de enige ploeg met mannen om te werken.
06-03-2017 15:17
Pfoe Gilbert wat een vorm heeft die te pakken. Gisteren het leeuwendeel van het werk op zijn naam, quasi de enige knecht die erbij bleef, en dan nog naar een 4e plaats spurten, en nu doodleuk aansluiten, 6 man zien wegrijden, en in zijn eentje het gat dichten. Deze Gilbert zou wel eens grote ogen kunnen trekken in het voorjaar. Lang geleden dat ik hem nog zo'n dingen heb weten doen.
06-03-2017 15:19
@TiesW: ze hebben toch Wynants voorin?
06-03-2017 15:20
wynants moet de laatste km gewoon chille, omdat groenewegen achter hem zit

Om te reageren moet je ingelogd zijn.