Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Valencia 2019
donderdag 7 februari 2019 om 10:55 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Valencia 2019

Na een pittige openingstijdrit die al voor de eerste verschillen heeft gezorgd begint de karavaan van de Ronde van Valencia met Edvald Boasson Hagen in de leiderstrui aan de eerste rit-in-lijn. Kan de Noor van Dimension Data zijn gele tricot verdedigen? Bespreek het verloop van de koers op WielerFlits.

In de 166 kilometer lange tocht van en naar Alicante wordt het de renners niet gemakkelijk gemaakt. Maar liefst drie bergprijzen staan er op het menu. Het slechte nieuws voor de klimmers is dat het na de Alto de Carrasqueta echter nog veertig kilometer in dalende lijn naar de finish is.

Krijgen de sprintersploegen in de afzink richting de meet de kans om hun snelle man in stelling te brengen? De laatste kilometers in de bekende Spaanse badplaats nodigen in ieder geval uit tot een koninklijke massasprint. Een kolfje naar de hand van Dylan Groenewegen?

Wat de uitslag ook wordt, zeker is dat Eurosport de koers live uitzendt. Zowel op de Eurosport Player als Eurosport 1 is de koers vanaf 14:00 uur te volgen. De finish wordt tussen 15:00 en 15:30 uur verwacht in het hartje van Alicante.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Valencia 2019

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
54 Reacties
07-02-2019 11:25
Benieuwd of DDD nu vol voor Boasson Hagen rijd, of toch probeert Nizzolo in positie te brengen.
07-02-2019 11:30
Is dit iets voor Gesink
    07-02-2019 12:43
    :D
07-02-2019 11:46
En we hebben een kopgroep : 6 corredores en cabeza Km. 16 a 1'56"
146- Van Gompel (SVB) 153- Bou (NIP) 165- Iturria (EUS) 181- Raul Alarcon (W52) 03- Ellsay (RLY) 215- Azurmendi (EUK) 223- Rubio (BBH) 236 - Sevilla (KMT)
Ik ken ze niet allemaal ;-)
    07-02-2019 11:51
    6 of 8 aanvallers.... de foto en de eerste zin lijkt op 6 maar er staan 8 namen.
    07-02-2019 11:56
    Alarcon is natuurlijk een legendarische solo aan het voorbereiden ;)
    07-02-2019 14:56
    Het is vrij tragisch dat W52 altijd zo slecht uit de winter komt: ik zou Raul dolgraag live op tv zijn nucleaire act op zien voeren :(
07-02-2019 12:37
In het voordeel van de sprinters is in ieder geval dat het zelden steil wordt vandaag.
De [url=https://www.cyclingcols.com/profiles/MaigmoW.gif]Maigmo[/url] is 12.1 kilometer aan 3.0%, de [url=https://www.cyclingcols.com/profiles/OnilS.gif]Canali[/url] 6.6 kilometer aan 5.7%. De twee niet gecategoriseerde klimmen daarna zijn 6.9 km aan 3.9% en 5.7 aan 5.1%. De [url=https://www.cyclingcols.com/profiles/CarrasquetaN.gif]Carrasqueta[/url] (alleen laatste 9.4 kilometer worden beklommen, aan 3.6% gemiddeld) is dan zowel in de klim als de afdaling geleidelijk en breed, dus in het nadeel van aanvallers.

Verder ligt er in de laatste 500 meter nog een rotonde, dus als Groenewegen er gewoon nog bij zit en de trein doet wat je in dit veld mag verwachten, kan hij nauwelijks verliezen.
07-02-2019 12:44
Wind tegen ook op de laatste klim! Ideaal voor Dylan
07-02-2019 13:01
PM – Alto de Maigmó (2ª) Km. 24,5
1- 223- Rubio (BBH) 2- 165- Iturria (EUS) 3- 146- Van Gompel (SVB) 4- 181- Alarcon

PM – Alto de Canalí (2ª) Km. 57,7
1- 223- Rubio (BBH) 2- 153- Bou (NIP) 3- 165- Iturria (EUS) 4- 181- Alarcon (W52)
Diferencia respecto al pelotón: 2'50"
07-02-2019 13:44
Hoeveel uur voorsprong heeft Alarcon inmiddels?
07-02-2019 13:55
Die is allang binnen
07-02-2019 14:08
Duidelijk wie de winnaar hier zal worden. Kolfje naar de hand van Bouhanni!
07-02-2019 14:16
5 man van Jumbo bij elkaar. Eentje is er af volgensmij. Die zat net achterin en zie ik nu niet meer
07-02-2019 14:37
Ze zitten nu weer met 6 bij elkaar.
    07-02-2019 14:39
    waarom laten ze Bouwman niet voorop?
    07-02-2019 14:43
    Omdat Groenewegen vandaag kan winnen. Dat is belangrijker dan de 55ste plaats van Bouwman in het klassement verdedigen. Of de evt 12de plaats die Bouwman vandaag had kunnen rijden.
07-02-2019 14:37
Heel Jumbo nu eraf in het wiel van Groenewegen. Wel tof om op deze manier écht te kiezen voor de kopman van vandaag. (al kan het natuurlijk gigantisch misgaan en dan zal het vnv gezellig worden op het forum hier)
07-02-2019 14:38
Dylan moest lossen en "hele"t eam wacht op hem. Nog 2km tot top
07-02-2019 14:38
Alle 5 man bij groenewegen achter het peloton nu, benieuwd of ze terug kunnen komen straks in afdaling/laatste 40 km
07-02-2019 14:41
Klein minuutje achterstand op de top. Ligt eraan of Astana 40 km blijft knallen of team jumbo groep terug komt.
07-02-2019 14:45
Er valt de komende 25 kilometer veel goed te maken. Brede wegen en een doortrapafdaling. Meeste sprinters zullen wel terug komen, alleen hoe fris is de vraag.
07-02-2019 14:53
In ieder geval lekkere trainings km voor Jumbo. Een verschil dicht moeten rijden voor het echie
    07-02-2019 14:57
    Trainen voor de TTT zelfs ;)
07-02-2019 14:55
Wel mooi dat ze oog voor Groenewegen hebben. Ook al is het groep Martin.
07-02-2019 14:55
Iemand enig idee wat het verschil is momenteel?
    07-02-2019 14:57
    Pelotón agrupado, comandado por @AstanaTeam

    Los corredores del @Team_JumboVisma ruedan a 40" del pelotón, intentando devolver a su Sprinter @GroenewegenD al pelotón e intentar conseguir la victoria.
07-02-2019 14:57
Dus heel Jumbo vandaag op achterstand...
07-02-2019 14:59
Een Groenewegen in topconditie hoort hier wel bij te zitten. Kristoff, Bouhanni, Colbrelli, Trentin zitten er allemaal bij
    07-02-2019 15:03
    De namen die jij noemt zijn allemaal geen pure sprinters natuurlijk.
07-02-2019 15:00
Tony Martin mag nu zijn waarde bewijzen voor Jumbo
07-02-2019 15:02
Vond het al knap dat Dylan er zo lang bij zat @sven241. Bovendien hoor je nu nog niet in topvorm te zijn
    07-02-2019 15:05
    Nee dat klopt, bedoel meer dat als hij in topconditie zou zijn hij er nu wel bij had gezeten.
07-02-2019 15:04
Astana is wel flink aan het werken. Zou Cort weer beseffen dat hij eigenlijk een sprinter was?
07-02-2019 15:04
Da's bijna dicht. Benieuwd of ze nog wat over hebben voor een lead-out.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.