Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Romandië 2017
woensdag 26 april 2017 om 12:49 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Romandië 2017

In het Franstalige deel van Zwitserland gaat het peloton in de Tour de Romandie verder met de eerste rit in lijn. Na de proloog van gisteren, volgt er vandaag een etappe met aankomst bergop. Het klassement zal zich dus al voorzichtig gaan vormen. Komen de topfavorieten direct uit hun kot?

De rit begint in Aigle en trekt naar Champéry, waar de finishlijn is getrokken op een berg van de eerste categorie. Onderweg liggen bovendien nog drie klimmetjes van de derde categorie en eentje van de tweede categorie.

De rit begint vanmiddag om 13.04. De finish ligt net na vijven. Eurosport 1 vangt om 16.00 aan met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcoursinformatie

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Tissot)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 16:00u)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
76 Reacties
26-04-2017 16:50
Tolhoek zit nog mooi van voren :)

Edit: ik zou het toch mooi vinden als TLJ eens een doel durft te maken van een sprint of bergtrui. En barguil nu al weg, oftewel alle ballen op kelderman!
26-04-2017 16:51
Vermeulen, Wippert en... Barguil moeten lossen in het peloton
26-04-2017 16:54
Zie ik het goed bij de laatste beklimming, als ze op de top zijn moeten ze nog 1200 meter door fietsen?
26-04-2017 16:56
TLJ was blijkbaar vandaag aan de beurt om het gat te dichten.
26-04-2017 16:56
Briljante opmerking van Boogerd: Ik vind het altijd lastig te voorspellen, en vooral op voorhand. Tja....
26-04-2017 16:57
@Sephiroth

Had ergens gelezen dat vooraf al bepaald was dat kelderman hier kopman zou zijn van sunweb
26-04-2017 16:59
@Timocycling ze had het over 'het voorjaar'.
26-04-2017 17:00
Was die derde TLJ vooraan Tolhoek, naast Roglic en Gesink?

Inmiddels zijn er in de afdaling nog een paar terug aangesloten in het peloton, maar ik had toch gehoopt dat JVDB verder naar voren zou zitten.
26-04-2017 17:14
Roglic en Gesink goed voorin, Tolhoek daar vlak achter en volgens mij nog één TLJ wat verder naar achter.
26-04-2017 17:15
Roglic en Gesink voorin peloton, iets verder nog 1 (Tolhoek?) en achterin nog 1 (??vdB?).
26-04-2017 17:20
Tejay er nog bij? Zie hem niet zitten...
26-04-2017 17:24
Nou moe, toen ik dat profiel zag, dacht ik dat het hier steilewandrijden zou worden. Maar helaas: het is een col van niks.
26-04-2017 17:25
Ouderwetse Gesink aanval
26-04-2017 17:27
Komt niet echt weg, maar die man van Bahrein zit toch ook niet heel lekker in het wiel
26-04-2017 17:28
Hey gesink gaat er serieus voor, mooi om te zien. Zal vandaag wel niet lukken, maar toch. De poging is goed om te zien.

Tolhoek zit idd nog bij Roglic, en jvdb of campenaerts achteraan. Ik gok JvdB gezien het postuur. Iig geen lobato, vermeulen of bouwman.
26-04-2017 17:28
Ik vond Gesink op het kleine molentje mooier rijden, maar dit is nu blijkbaar effectiever. Hij is in ieder geval weer bij de beteren.
26-04-2017 17:30
Wilco gaat ook lekker mee!
26-04-2017 17:31
Roglic gaat dit winnen
26-04-2017 17:31
Roglic en Kelderman attent mee
26-04-2017 17:31
Roglic weer goed zeg, tjonge.
26-04-2017 17:32
kelderman oogt ook erg goed zeg en roglic is bij de pinken. Mij benieuwen hoe het afloopt op de finish lijn.
26-04-2017 17:33
Niet steil genoeg tot nu toe. Roglic is met zijn krachten aan het smijten.
26-04-2017 17:34
Gesink ondanks de aanval nog in de groep, dat is iig een goed teken.

Al is de groep nog best groot.
26-04-2017 17:35
Wie heeft bedacht dat dit 1e categorie is? De Cauberg is nog selectiever :p
26-04-2017 17:38
Lekkere aankomst voor een groep van 35 man :o

Om te reageren moet je ingelogd zijn.