Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Romandië 2017
woensdag 26 april 2017 om 12:49 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van Romandië 2017

In het Franstalige deel van Zwitserland gaat het peloton in de Tour de Romandie verder met de eerste rit in lijn. Na de proloog van gisteren, volgt er vandaag een etappe met aankomst bergop. Het klassement zal zich dus al voorzichtig gaan vormen. Komen de topfavorieten direct uit hun kot?

De rit begint in Aigle en trekt naar Champéry, waar de finishlijn is getrokken op een berg van de eerste categorie. Onderweg liggen bovendien nog drie klimmetjes van de derde categorie en eentje van de tweede categorie.

De rit begint vanmiddag om 13.04. De finish ligt net na vijven. Eurosport 1 vangt om 16.00 aan met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcoursinformatie

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Tissot)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 16:00u)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
76 Reacties
26-04-2017 15:41
@achtpuntzes
Niet helemaal op exact op maat. :-)
Toch zal zijn training er nu anders uit zien nu rijden voor een klassement geen doel meer is. De jonge Gesink kon dit dus dit gaan we nu weer terug zien.
26-04-2017 15:49
Meer dan 8 minuten nog. Peloton moet toch maar eens in gang schieten.
26-04-2017 15:51
@rouvoet inderdaad, anders denk ik dat ze bijv. Mamykin pas na de finish terug gaan zien.
26-04-2017 16:01
In z'n vorm van vorig jaar wel. Dit jaar nog geen stap kunnen zetten en z'n proloog was ook drie x niks.
26-04-2017 16:02
Ik verwacht toch ook wel een korte uitslag van Roglic
26-04-2017 16:07
Hahaha kom op Gele Brigade. Roglic voelt zich goed.
26-04-2017 16:08
Mooi om te zien dat TLJ het gat wil dichtrijden; peloton op een lint .. Nog een kleine 50 seconden. Edit : km
26-04-2017 16:08
Lotto Jumbo op kop peloton!
26-04-2017 16:14
inmiddels is de finish verplaatst en ligt die niet meer net na vijven. :p
26-04-2017 16:16
Er lijkt een stevige wind te waaien daar!
26-04-2017 16:16
Er vallen gaten in het peloton, maar die worden feilloos door de motoren gedicht.
26-04-2017 16:19
Straks waaiers berg op.
26-04-2017 16:19
het waait
26-04-2017 16:19
@8.6 klinkt als een vlaamse plaats
26-04-2017 16:25
Mooi om te zien, TLJ in volledige formatie vooraan in het peloton. Fellini er zelfs even afgewaaid. Aan de andere kant had ik ook Bouwman en Tolhoek bijv. graag vandaag de finale zien rijden.
26-04-2017 16:27
TLJ met initiatief en vertrouwen. Dit ziet er mooi uit.
26-04-2017 16:33
Waaiers in de vallei?
26-04-2017 16:34
Voorsprong smelt als 'sneeuw voor de zon' nog 4 minuten
26-04-2017 16:37
Goeie training voor de Giro voor TLJ.
26-04-2017 16:41
Semi-ontopic: is die ploeg eigenlijk al volledig bekend?
26-04-2017 16:43
4e toch in Tirreno?
26-04-2017 16:45
Waauww Jose Been nadat ze zei dat TLJ niks heeft laten zien in de klassiekers: 'nou Movistar heeft ook niks laten zien'.
26-04-2017 16:46
http://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c4770/

Over minder dan een maand is het al zover.... :D
26-04-2017 16:48
Barguil lost.
26-04-2017 16:48
@wielrennertje: dat is niet serieus hoop ik? Misschien bedoelt ze de Vlaamse klassiekers...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.