Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
dinsdag 7 april 2015 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2015

Gisteren eindigde de Ronde van het Baskenland met een chaotische slotfase. Na een flinke valpartij kwam uiteindelijk Michael Matthews als eerste over de streep. Met de Australiër in de gele leiderstrui vertrekt het peloton vandaag in de tweede etappe.

De rit gaat van Bilbao naar Vitoria-Gasteiz over een afstand van ruim 175 kilometer. Over een heuvelachtig parcours valt de beslissing in de etappe op een plaatselijk parcours rond de aankomstplaats. Er liggen onderweg vijf beklimmingen van derde categorie en één van eerste categorie.

De start wordt gegeven om kwart voor één, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf half vier uit.

baskenland2

Links:

Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 2
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie, Spaans)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
80 Reacties
07-04-2015 17:20
Komt er nog een aanval voor de top? Het lijkt erop dat het weer een sprintje gaat worden.
07-04-2015 17:20
Heuveltjes stuk minder lastig dan gister. Alles sprinters zullen er nu wel bij zitten, dus Swift en Meersman kunnen Matthews iets meer concurrentie geven hopelijk.
07-04-2015 17:21
Mollema zit wel goed voorin, laat direct zijn ambities zijn.
07-04-2015 17:21
Is dat laatste bergje wat voor Mollema?
07-04-2015 17:22
BMC trekt nu hard door
07-04-2015 17:23
3,4 % is niet stijl... Nu Tinkov op kop
07-04-2015 17:24
@Mitch nee ze zijn al bijna boven, maar stelde niks voor.
07-04-2015 17:25
Zit swift er nog bij?
07-04-2015 17:25
Man man... val dan met iemand aan als ploeg zijnde.
07-04-2015 17:25
Leuk, zo'n parcours, maar als er niemand wat probeert wordt het gewoon weer Matthews. Als de renners niet willen, wordt het natuurlijk nooit leuk, treurig weer...
07-04-2015 17:27
Ik zie nog twee LottoJumbo renners in het peloton
07-04-2015 17:27
Go TJ!
07-04-2015 17:28
Ze reden met 6 man naast elkaar omhoog. Zo verschrikkelijk hard ging het ook niet. Leek nergens op.
07-04-2015 17:29
Slagter in de aanval in de afdaling! Gaat bijna tot de streep naar beneden.
07-04-2015 17:30
Die Nederlanders in buitenlandse dienst doen het toch maar goed dit jaar. Leuk om TJS ook weer te zien!
07-04-2015 17:30
Orica achtervolgt nu.. Achter TJ aan
07-04-2015 17:30
Goed moment om in vorm te komen!
07-04-2015 17:31
slagter toch echt geen hardrijder
07-04-2015 17:31
TJ teruggepakt
07-04-2015 17:31
Goeie trein nog voor Kwiat.
07-04-2015 17:32
Slagter weer teruggepakt, goede poging.
07-04-2015 17:33
Laatste km
07-04-2015 17:33
Geen swift te zien, Matthews weer goed in positie
07-04-2015 17:34
Feline wint voor Matthews
07-04-2015 17:34
Felline=

Om te reageren moet je ingelogd zijn.