Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2015
dinsdag 7 april 2015 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2015

Gisteren eindigde de Ronde van het Baskenland met een chaotische slotfase. Na een flinke valpartij kwam uiteindelijk Michael Matthews als eerste over de streep. Met de Australiër in de gele leiderstrui vertrekt het peloton vandaag in de tweede etappe.

De rit gaat van Bilbao naar Vitoria-Gasteiz over een afstand van ruim 175 kilometer. Over een heuvelachtig parcours valt de beslissing in de etappe op een plaatselijk parcours rond de aankomstplaats. Er liggen onderweg vijf beklimmingen van derde categorie en één van eerste categorie.

De start wordt gegeven om kwart voor één, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf half vier uit.

baskenland2

Links:

Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie etappe 2
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie, Spaans)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
80 Reacties
07-04-2015 14:45
Volgens mij zijn er pas vanaf 15.30 beelden op Eurosport.
07-04-2015 14:46
@ Jonathan
probeer deze eens over een uurtje
http://www.procyclinglive.com/livestream/#
07-04-2015 14:47
Of:
[url=www.steephill.tv]steephill[/url]
[url=www.cyclingfans.com]cyclingfans[/url]
07-04-2015 14:56
8 minuten van de voorsprong over,
Txuruka pakt de eerste bergpunten
07-04-2015 15:06
Toch allemaal goede klimmers in de kopgroep. Hoop dat De Weert zijn eerste overwinning ooit kan halen :P Maar ik denk dat er iemand sneller, sterker of leper is of het peloton ze uiteindelijk nog pakt.

EDIT: Die Txurruka zou toch eens ergens moeten gaan testen hoe goed ie eigenlijk kan klimmen, al 2x bijna in de top-20 van een grote ronde en het is toch voornamelijk een aanvaller.
07-04-2015 15:07
Vanaf 15:30 pas @Jonathan. Kies maar een van deze: http://www.procyclinglive.com/livestream/#
07-04-2015 15:11
Wordt mooi tijdritje de laatste 10km voor Dumoulin a la Wout Poels id tirreno, mss kan Hupond hem nog even assisteren.
07-04-2015 15:16
Voorsprong van 8 naar 6 en weer terug naar 8 minuten aan de voet van de tweede klim
07-04-2015 15:18
@LL Geen vertrouwen meer in Swift vandaag,haha?
Zelf denk ik ook weer Matthews, die is zo ijzersterk en heeft een goede ploeg om zich heen. Eerst moet natuurlijk wel de kopgroep terug worden gepakt.
07-04-2015 15:27
Bij de uitslag voor de 1e bergprijs wordt Jones gegeven ipv Hupond. Speaking off.. De Amerikanen bij Giant-Alpecin: Haga, Craddock en Jones. Deze komen nogal slecht voor de dag, terwijl ze in o.a. California al zeer goede resultaten hebben laten zien. Iemand weet van wat er aan de hand is?
07-04-2015 15:30
It never rains in California.
07-04-2015 15:54
@tight
Komt niet alleen voor bij de Amerikanen van Giant, zie ook Danielson, Busche en Euser. Waar het aan ligt? Wellicht te lang in het eigen Amerikaanse circuit blijven hangen. Een jongen als van Garderen die zijn hele opleiding in Europa heeft gehad komt wel uit de verf in het Europese circuit.
07-04-2015 15:55
@ sven

Niet als vlakke sprinter
07-04-2015 16:07
Is Swift ziek aan het worden ofzo? Lijkt niet echt makkelijk te trappen.
07-04-2015 16:13
Weening op kop van het Peloton. Zou leuk zijn als hij nog een keer mag aanvallen deze ronde, wanneer het te lastig is voor Matthews.
07-04-2015 16:13
Ticker meldt dat Bulgac is gecrasht.
07-04-2015 16:14
Als Bulgac niet meer zn karretje aan kan haken zal hij ook buiten tijdslimiet binnenkomen vrees ik.
07-04-2015 16:15
Hopen maar dat er iemand de hamer in het honden hok gaat gooien.
07-04-2015 16:20
Bulgac verloor gister 10min op een uur tijd, zal een strijd worden, courage.
07-04-2015 16:30
Waaiers!!!
07-04-2015 16:35
Bulgac greep naar z'n schouder. Hoop niet dattie wat gebroken heeft. Drie man op kop nog: Txurruka, Vervaeke en Reichenbach
07-04-2015 16:45
@Stelvio-fan
Volg een klein beetje op het werk: maar wat is er met De Weert gebeurd?
07-04-2015 16:48
@Tutu888: Gelost uit de kopgroep. Niet sterk genoeg denk ik at the moment. Hupond zelfde verhaal.
Reichenbach, Vervaeke en Txurruka hebben 1'15 voorsprong met nog 32.5 km te gaan. Groot peloton nog!
07-04-2015 17:05
matthews!!:)
07-04-2015 17:05
Vervaeke maakt een sterke indruk. De drie zijn bijna gepakt door het peloton: Nog zo' 15 a 20 seconden voorsprong voor het drietal voorop.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.