Volg hier de tijdrit in de BinckBank Tour 2017
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:13 Volg in Google

Volg hier de tijdrit in de BinckBank Tour 2017

Het is vandaag een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de BinckBank Tour. In de negen kilometer lange tijdrit door de straten van Voorburg kunnen alvast waardevolle seconden worden gepakt. Wie slaat hier zijn slag?

Dat gaat we waarschijnlijk al vroeg weten, want de meeste toppers starten in het eerste uur. Aangezien er later in de middag regen wordt voorspeld, zijn veel kandidaten voor de dagzege gisteren expres achterin het peloton geëindigd. Tom Dumoulin (Sunweb) start bijvoorbeeld al als zevende, om 13:34. Twee minuten later vertrekt Jos van Emden (LottoNL-Jumbo). Peter Sagan (Bora-Hansgrohe) begint om 16:33 als laatste aan de rit tegen de klok.

Je kunt de koers via vier verschillende zenders volgen. De NOS, Eurosport, Sporza en L1 zijn er allemaal vanaf 15:00 live bij. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Website BinckBank Tour
Voorbeschouwing BinckBank Tour 2017
Deelnemerslijst BinckBank Tour 2017

Informatie etappe 2
Livestream + ticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Starttijden

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
130 Reacties
08-08-2017 15:30
@TykkeThor
Benieuwd naar jouw voorbeeld!
NK vorig jaar: Groenewegen rondt het werk van zijn teamgenoten af. Die hebben de hele dag gewerkt en alles gegeven, Groenewegen doet dat ff in de laatste 200 meter en mag een heel jaar lang die trui dragen. Dat vind ik niet rechtvaardig bij een teamsport. De overwinning is voldoende.
08-08-2017 15:34
Volgens mij gaat Sagan stunten zo, denk dat hij niet eens zoveel gaat verliezen. Ik zie het nog op bijbelse wijze opklaren ook.
08-08-2017 15:35
Dit bericht is verwijderd
08-08-2017 15:37
@ Zjoske
Wielrennen is een sport die draait om truitjes. Het zijn de prijzen
Gele, Groene, Blauwe, Roze Bollen, WK/ Regenboog, Bollen. Maar ook Nationale truien.
Het Rood Wit Blauw vanTom Dumoulin was mooi. Sunweb Truitje is een misbaksel.
Kijk naar FDJ waar zelfs geen sponsor staat op de nationale trui van Demare
08-08-2017 15:37
[quote]Wat een gezeur weer over die trui.[/quote]
Het vervolg is wat tegenstrijdig te noemen.
08-08-2017 15:40
Gevolg van die 8terlijke truitjes is dat geen hond kampioen meer wil worden om er een jaar als Jan Klaassen bij te lopen, gewoon een speldje voortaan.
08-08-2017 15:41
Gilbert vol risico! Die wil de ronde winnen!!!!! En lijkt me heel sterk
08-08-2017 15:43
Ik ben ook blij dat Astana juist het omgekeerde heeft gedaan en nu Aru met de volledige Italiaanse driekleur laat rijden waar ze eerder nog Nibali met zo'n lullig vlaggetje op zijn shirt lieten rijden.

De foto van Tom in het roodwit blauw is trouwens ook veel vaker gepubliceerd dan enige andere foto van een subweb renner en de sponsors staan daar ook prima duidelijk op.
Het plaatje met en kampioensschapstrui of een leiderstrui is gewoon aantrekkelijk om te plaatsen voor een blad of een krant of een website.
Je krijgt dus als sponsor ook meer exposure met een trui!!
08-08-2017 15:43
Een wielrenner met een boek? En dan nog een poëtisch geschreven sociale roman. Respect
08-08-2017 15:52
Ik ben benieuwd of Dumoulin zich zomaar heeft neergelegd bij de fluttrui van Giant en Sunweb.
08-08-2017 15:54
@zjoske
Groot gelijk, vdp deed het werk vorig jaar maar was niet opgewassen tegen een miljoenenploeg als tlj, beetje zoals de sky dominantie.
08-08-2017 15:54
Ook amateuristisch eigenlijk dat alle jongens van Cannondale van het klassement gisteren geen idee hadden dat ze achteraan in het peloton binnen moesten komen. Katusha met Martin hetzelfde..
08-08-2017 16:06
Behoorlijk gefrustreerd stond Jos van Emden achter de finish in Voorburg na zijn tijdrit in de BinckBank Tour. De specialist van Lotto-Jumbo raakte in verwarring toen op 150 meter van de streep een steward, voor de afleiding van de ploegleiderswagens, op de weg stond.

,,Het is natuurlijk in eerste instantie mijn eigen schuld, maar als dit niet was gebeurd, had ik zeker meegedaan voor de overwinning”, was de 32-jarige Van Emden not amused.


,,Ik zag opeens een groen mannetje”, doelde hij op de seingever in huiskleding van de BinckBank Tour. ,,Het is niet de eerste keer in deze wedstrijd dat er mensen staan die niet precies weten wat ze moeten doen. Hij stond gewoon midden op de weg, en met wat druppels op je bril van de regen zie je het allemaal niet zo goed meer.”

Van Emden baalde, vooral omdat hij na zijn opgave in de Tour de France zijn zinnen had gezet op deze tijdrit van negen kilometer. ,,Dit was een groot doel voor me, dan ben je over de zeik als het door zoiets de mist in gaat.”
08-08-2017 16:13
"Ik zag opeens een groen mannetje" Zeker paddestoelen gegeten?
08-08-2017 16:16
Gelukkig is dit de enige tijdrit die Dumoulin erin hoeft te rijden, voordat die de wereldkampioen trui aankan.
08-08-2017 16:17
Ik hoorde dat sooike graag groen draagt.
08-08-2017 16:21
Ze zijn best groen, die mannetjes:
http://www.sport.be/media/photos/fotospecial/14386/FSBIBT4.jpg
http://www.sport.be/media/photos/fotospecial/14386/FSBIBT6.jpg
08-08-2017 16:29
https://twitter.com/Timothydegraaf/status/894916095144075264

Ik durf met mijn goedkope fiets nog niet zo te gooien...
08-08-2017 16:30
@TWyk
Sympathiek, het is Cookson zelf op foto 2 met zijn 0 km bord.

@Frits
Heerlijke slapstick, mecanicien op zn gat :D
08-08-2017 16:33
@FritsvanHoefelen
Leuke video met de vallende mecanicien.
Lekker ook hoe de volgauto van LottoJumbo de mecanicien gewoon achterlaat in de volle regen met de tijdritfiets.
08-08-2017 16:33
Valt wel op dat gifgroen.
08-08-2017 16:34
Op de Sporza site staat de 4e plek van Andersen helemaal niet vermeld...?
3e Dumoulin, 4e Boom daar, Andersen niet in de top 10.
De ticker van de organisatie vermeld wel een 4e plek voor Andersen: 11"06'
Wat is het nou?
08-08-2017 16:42
Dat de mecanicien van TLJ dan op zijn gladde nike's een fiets moet aanduwen. Komop. Wordt er dan echt nergens over nagedacht?
Op veel fronten kunnen de wielrenploegen echt nog veel leren en professionaliseren. Ik wijt veel foutjes en professionaliteit aan alle ex wielrenners die ploegleider kunnen worden bij een pakje boter.
08-08-2017 16:42
Misschien in tusse tijd een leuke ankette hier, wie van jullie ging er ooit onderuit in een bocht in de regen? Soms lijkt de angst te regeren.
08-08-2017 16:43
Wat voor shirt heeft Bauhaus dan aan?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.