Volg hier de slotetappe in de Tour of California 2015
zondag 17 mei 2015 om 18:00 Volg in Google

Volg hier de slotetappe in de Tour of California 2015

Met een etappe van 105,8 kilometer wordt vandaag de Tour of California afgesloten. De Fransman Julian Alaphilippe heeft de beste papieren voor de eindzege, maar Peter Sagan volgt op slechts twee seconden en kan via de bonificaties nog een greep doen naar de macht.

De achtste en laatste etappe wordt verreden over twee plaatselijke circuits. Eerst worden er vijf rondjes van zeven kilometer gereden in Los Angeles. Vervolgens zetten de renners koers naar Pasadena, waar nog negen plaatselijke omlopen van 5,1 kilometer moeten worden voltooid.

De start is al om 18.15 uur Nederlandse tijd. Ook de aankomst is beduidend vroeger dan normaal. Rond kwart voor negen zullen de renners de finish passeren. De uitzending op Eurosport begint om 19 uur.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Profiel

Tourtracker

[poll id=”41″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
103 Reacties
17-05-2015 19:39
Gesink kan in de laatste 10 km nog wel proberen aan te vallen, Etixx rijdt niet en Saxo heeft al een jasje uitgedaan
17-05-2015 19:39
Sagan moet er wel voor werken.
Cav-Sagan-Allaph.
17-05-2015 19:40
Kan iemand mij uitleggen waarom Daniel Oss de sprint aantrok?
17-05-2015 19:40
Fantastische koers. Oss is een trouwe vriend. Nu mannen als Ratto nog.

Ik gun het Sagan! Wippertje straks wellicht. Of een uitval van Sep?
17-05-2015 19:41
Sagan heeft al geen frisse ploeggenoot meer over, zelfs Oss heeft hij opgesoupeerd ;)

Kan een vluchter zelfs nog van profiteren.
17-05-2015 19:42
@ultimatespinach: vriend en oud-ploeggenoot.
17-05-2015 19:45
kan niet streamen :(
17-05-2015 19:45
Die regel van naar de honderdsten kijken in de tijdrit slaat nergens op, Sagan was toch sneller in de tijdrit?
17-05-2015 19:47
@pirazzi: Precies, maar... met hoeveel verschil?
17-05-2015 19:48
Strijd op scherpst van de snede......
17-05-2015 19:49
@Pirazzi: Sagan was iets van 18,3 seconden sneller in de tijdrit, maar kreeg ten onrechte 19 seconden in het klassement. Bij gelijk eindigen wordt alsnog achter de komma gekeken om dit te herstellen.
17-05-2015 19:50
18 seconden 18 honderdste
17-05-2015 19:50
Dit krijgt Sagan nooit voor elkaar tegen Etixx.
Ik gun hem het toch.
17-05-2015 19:51
Klopt, alleen in tijdritten wordt de tijd in honderdsten van seconden gemeten, daarom kan dat als tiebreaker worden gebruikt.
17-05-2015 19:51
Aha, oke duidelijk.
17-05-2015 19:52
@pirazzi
In de uitslag was Sagan 19 seconden sneller. In honderdsten gerekend was het verschil kleiner: 18.18.
Ik vind er wel iets voor te zeggen op naar de positionering te kijken in de tijdrit in plaats van naar honderdsten of zelfs duizendsten. Bij de onnauwkeurige startprocedure ontstaan gemakkelijk zulke verschillen.
17-05-2015 19:55
Anderzijds is Sagan in elke vlakke etappe wel een paar seconden voor Alaphilippe geeindigd...
17-05-2015 19:59
Maar daar heeft Sagan dan weer de nodige boni's mee verdiend!
17-05-2015 20:02
@Poeksel
Daar is Sagan wel voor beloond met bonificatieseconden.
17-05-2015 20:03
Sagan gaat wel in de top drie eindigen hoor! Geen Alaphilippe in de top drie en het is binnen, wat Etixx ook probeert..
17-05-2015 20:04
Wat zouden de huidige prijzen zijn om een renner van een andere ploeg in te schakelen om een sprintje aan te trekken of een gaatje dicht te rijden?
Ik denk dat Oss wel een paar duizend euro mag bijschrijven van Oleg als Sagan hier wint. Wie zou er niet nog even wat bij willen scharrelen als er toch niets meer te winnen valt
17-05-2015 20:05
Kan nog wel eens eens een rare laatste kilometer worden.,,,,,
17-05-2015 20:06
Zal wel typisch Amerikaans zijn zo'n informatiebalk onder in beeld.
17-05-2015 20:09
Het verloopt eigenlijk wel schitterend voor Sagan, gewoon de rest laten rijden die een sprint winnen en simpel in top 3 eindigen. Ik zie hem zelfs winnen!
17-05-2015 20:09
Ik denk niet dat Oss hier iets voor ontvangt. Is een goede vriend en ex ploegmakker van Sagan en bovendien zal bij BMC sowieso al lekker betaald worden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.